janni+2

Sover dårlig efter sutte stop...

4 indlæg i dette emne

Hejsa piger.

Jeg er gammel bruger af dette forum. Har dog ikke bruge det meget længe nu, men nu har jeg brug for jeres hjælp. Min søn, som bliver 3 til marts, har afleveret sutten til julemanden, for 3 uger siden. Inden vi afleverede den snakkede vi meget om det, vi ringede til julemanden og fortalte han ønskede sig en Thomas tog i bytte for sutten. Vi havde i en periode inden lave en fast rutine hvor han puttet hans sut med hans nuller på pusleborderet når vi havde fået tøj på om morgene og fik den så til middags luren og igen til aften. Han var glad for sutten, men spurte ikke efter den i løbet af dagen med mindre han blev rigtig ked af det. Vi syntes det var en god ide at aflevere sutten nu da han havde fået sutte bid og nu var julen her og han virkede med på ideen. Da dagen kom gik det fint og han fik hans tog. Da han skulle sove samme aften spurgte han efter den nogen gange og puttede sig rigtgi flot uden gråd eller noget. Den første uge spurgte han ofte til den men så sagde vi at den have julemanden fået til de små babynisser og så var det fint med ham. Han har været rigtig dygtig med at slippe sutten og i vuggestuen har der hellere ikke været en eneste gang med gråd eller noget. Han har været så sej. Dog har vi fået problemer om natten, han sover meget dårligt og vågner grædende stort set hver nat. Nogle nætter har jeg sat hos ham hvor han har holdt fat i min hånd og jeg ikke har måtte gå igen og de fleste andre nætter har vi hentet han ind til os. Jeg tror selv det er noget med trykhed at gøre men syntes det er ved at være hårdt at se ham så kede af det. Ofte er han slet ikke vågen når han græde. I nat var den helt slem. Vi har holde jul i nordjylland og sovet hos bedste. Efter en lang dag troede vi han ville sove hele natten, men nej. Han var så ked af det i nat, han vågnede 10 gange selv om han lå i mine arme og var utrøstlig. Vi må ikke røre og slet ikke putte ham under dynen. Jeg kunne så berolig ham hvis jeg sang for ham...

Jeg syntes ikke vi har lavet om på nogen ting herhjemme, vi skal giftes til sommer så her er glade dage og en stille og rolig hverdag. Og han har stedig han nuller og hans bamser som han er begyndt at bruge efter han ikke har sutten mere.

Farmand er begyndt at snakke om vi skal give ham sutten igen, men det syntes jeg ikke. Han sover fint til middag og snakker slet ikke om den, nu 3 uger efter den er blevet afleveret.

Andre der har oplevet dette med deres små?

Han er skøn morsdreng som nyder at nuller og ligge tæt med sin mor, bare ikke når han vågner om natten...

Nu er vi hjemme igen og jeg vil prøve at vende lidt om på hans vane (hvis det er det man kan kalde det) så i aften når vi går i seng tager vi ham med i seng i stedet for at han skal ligge selv og så vågne. Så må vi gøre det i en periode til han stopper med at vågne og så kan han sove i sin seng hele natten igen. Om det virker ved jeg ikke men det er den eneste ting jeg lige kan se vi kan gøre...

Kom med alle jeres råd, ideer og soørgsmål...

Knus janni

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu har jeg ikke selv sådan en størrelse endnu, så kan ikke snakke af erfaring.

efterlyser han selv sutten om natten??

Det er sikkert som du selv skriver måske noget tryghedshalløj, men jeg ville heller ikke give ham sutten tilbage og slet ikke hvis han har fået suttebid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lyder til han drømmer meget fortiden, og når han ikke vil putte ind til dig om natten er han garanteret ikke rigtig vågen.

Måske går han en udvikling igennem med sig selv i øjeblikket og i og med han er stoppet med sutten måske føler han er en stor dreng og føler der følger ansvar med det?

Jeg tror ikke det hænger bevidst sammen med sutten og ville heller ikke give ham den igen, det ville kun forvire ham

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lyder til han drømmer meget fortiden, og når han ikke vil putte ind til dig om natten er han garanteret ikke rigtig vågen.

Måske går han en udvikling igennem med sig selv i øjeblikket og i og med han er stoppet med sutten måske føler han er en stor dreng og føler der følger ansvar med det?

Jeg tror ikke det hænger bevidst sammen med sutten og ville heller ikke give ham den igen, det ville kun forvire ham

Hejsa piger.

Tak for jeres svar. Nej han spørger slet ikke selv efter sutten. igen i nat var den helt gal, jeg havde taget ham med ind i går aften og kl 4 vågnede han og var ked af det. Det endte med farmand stod op med ham efter noget tid, fik en tår vand og så kunne vi få ro. Det er min plan for i nat, at når han vågner så står vi op med det samme i stedet for at ligge og snakke/synge og blive fortvivlet.

Men tak for jeres svar piger og glædelig jul.

Knus Janni

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER