Guest M's mor

Vælling til baby

31 indlæg i dette emne

Jeg ved godt der på pakken står fra måneder. Men min SP sagde at det var noget de skulle skrive. Det har jo tidligere været fra måneder.

Vores SP sagde nemlig sidst hun var her, at begyndte Madison at vågne om natten (siden hun var en måned ca. har hun sovet 8 timer i streg) så måtte vi godt begynde at give en flaske vælling inden natten.

Natten til i forgårs sov hun fra 20.30 - 02.00 og natten til i dag fra ca. 22.00-04.00.Og hun er vant til at sove fra 22.00-06.00. Nogen gange lidt længere tid.

Madison får en flaske på 200 ml hver gang hun får mad, og nogen gange tømmer hun den. Og hun har en stor appetit siger sp, og hun er også lidt foran i hende vækst.

Nu er der så nogen der siger at det må jeg bare absolut ikke. Men tænker at SP jo ikke ville sige det hvis det var forkert.

Madison har daglig afføring, døjer ikke med maven og er et meget glad og tilfreds barn. Hun er knap tre måneder.

Jeg havde spurgt SP med grød, men det skal vi snakke om ved næste besøg når Madison er fire måneder for der vil hun være klar til det.

Så jer der begyndte at give jeres børn vælling. Hvornår gjorde I det?

Vil ikke have en masse banken i hovedet, for jeg er egentlig bare nysgerrig og går ud fra min sp har styr på det hun siger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi starter med at give vælling fra den 12/9 præcis (der er hun præcis 4 måneder).. Og så har vi en aftale om at skulle have en snak om opstart af skemad når hun er 4 ½ måned... Grunden til at vi har valgt det sådan er at Sif er født med ganespalte og derfor har rigtig svært ved at holde flydende mad i sig... Jeg var meget modstander af at give fastere føde til børn under 6 måneder, indtil jeg selv blev mor til et flaskebarn... Min SP ville dog ikke give grønt lys til at starte med det før 4 måneder... Men hvis din SP siger at det er i orden synes jeg du skal begynde med det (selvfølgelig kun hvis du selv er tryg ved det).. Det er meget forskelligt fra barn til barn hvornår de er klar... Sif har rent mentalt været klart til andet end MME siden hun fyldte 2 måneder, men vi har døjet meget med hendes mave indtil for en måned siden, så kroppen har ikke været parat før nu!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er forvirret, hvad er vælling egentlig? Hvordan adskiller det sig fra andet grød og er det noget de SKAL have? :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi starter med at give vælling fra den 12/9 præcis (der er hun præcis 4 måneder).. Og så har vi en aftale om at skulle have en snak om opstart af skemad når hun er 4 ½ måned... Grunden til at vi har valgt det sådan er at Sif er født med ganespalte og derfor har rigtig svært ved at holde flydende mad i sig... Jeg var meget modstander af at give fastere føde til børn under 6 måneder, indtil jeg selv blev mor til et flaskebarn... Min SP ville dog ikke give grønt lys til at starte med det før 4 måneder... Men hvis din SP siger at det er i orden synes jeg du skal begynde med det (selvfølgelig kun hvis du selv er tryg ved det).. Det er meget forskelligt fra barn til barn hvornår de er klar... Sif har rent mentalt været klart til andet end MME siden hun fyldte 2 måneder, men vi har døjet meget med hendes mave indtil for en måned siden, så kroppen har ikke været parat før nu!

Ja okay så kan jeg godt se det er lidt anderledes med jeres lille trold. Men bliver da spændende at se hvad hun så siger til at få ske mad :-)

Jeg tænker at min Sp har sagt det fordi der er så meget fremgang i vores pige. Og hun spiser så godt som hun gør allerede. Vi fik at vide at vi godt kunne snakke ske mad allerede når hun var tre måneder hvis jeg ønskede det for det ville hun være klar til. Men hvis jeg godt kunne vente med besøget så synes hun i stedet vi skulle starte med vælling i aften flasken hvis hun begyndte ikke at sove igennem. Der har været to dage hvor hun har vågnet om natten, men hun havde lige en nat i mellem hvor hun sov fint så kan ikke helt finde ud af om jeg kan begynde nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er forvirret, hvad er vælling egentlig? Hvordan adskiller det sig fra andet grød og er det noget de SKAL have? :help

Skal se om jeg har forstået det rigtigt. Men det skulle have samme tykkelse som mme. Men det skulle mætte bedre end mme. Og de kan få det i sutteflasken.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal se om jeg har forstået det rigtigt. Men det skulle have samme tykkelse som mme. Men det skulle mætte bedre end mme. Og de kan få det i sutteflasken.

Hvordan er det så enæringsmæssigt i forhold til MM/MME? Er det for at de sover i længere tid eller? Jeg synes det lyder lidt som en slankekur, at det mætter bedre :P Jeg forestiller mig en slags baby-nupo :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan er det så enæringsmæssigt i forhold til MM/MME? Er det for at de sover i længere tid eller? Jeg synes det lyder lidt som en slankekur, at det mætter bedre :P Jeg forestiller mig en slags baby-nupo :lolhit

Hi hi sådan havde jeg ikke tænkt på det ;-)

Hmm altså der står på pakken de må få det fra 6 måneder (vores sp gav grønt lys for det nu), så tænker det må indeholde det det nu skal for at barnet får det det skal have. Men aner det faktisk ikke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vælling gives i flaske. Det er tykkere end MME i konsistensen, tæller med i det daglige regnskab af jernberiget mælk, det mætter længere, men der er den samme mængde kalorier i.

Det gives simpelthen, hvis baby ikke kan sove ordentlig om natten :)

Vi har givet Anna en vællingflaske ved puttetid siden hun var ca. 6½ måned.

I gamle dage stod der 'fra 4 måneder' på pakkerne, men det blev ændret til 6 mdr. fordi Sundhedsstyrelsen ændrede anbefaling fra fuldamning de første 4 mdr. til i stedet 6 mdr. Jeg er nu ret sikker på, at hvis barnet sover meget dårligt om natten, så er der intet til hindrer for, at give dem vælling om aftenen, når de er 4 måneder ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er forvirret, hvad er vælling egentlig? Hvordan adskiller det sig fra andet grød og er det noget de SKAL have? :help

Det er ligesom en tynd grød. Fx lavet på MME og majsmel.

Nogen bruger det som overgang til grød eller for at mætte barnet, så det sover længere. Vi brugte det aldrig da jeg ammede og vi gik direkte til grød.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Arh, jamen så blev jeg så meget klogere :lovebk Smart at man kan få noget med samme ernæring men så de sover bedre :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Arh, jamen så blev jeg så meget klogere :lovebk Smart at man kan få noget med samme ernæring men så de sover bedre :super

Hvis ellers ens barn vil tage flaske :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis ellers ens barn vil tage flaske :rolleyes

Ja okay, det er selvfølgelig et krav for at det kan fungere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vælling gives i flaske. Det er tykkere end MME i konsistensen, tæller med i det daglige regnskab af jernberiget mælk, det mætter længere, men der er den samme mængde kalorier i.

Det gives simpelthen, hvis baby ikke kan sove ordentlig om natten :)

Vi har givet Anna en vællingflaske ved puttetid siden hun var ca. 6½ måned.

I gamle dage stod der 'fra 4 måneder' på pakkerne, men det blev ændret til 6 mdr. fordi Sundhedsstyrelsen ændrede anbefaling fra fuldamning de første 4 mdr. til i stedet 6 mdr. Jeg er nu ret sikker på, at hvis barnet sover meget dårligt om natten, så er der intet til hindrer for, at give dem vælling om aftenen, når de er 4 måneder ;)

vi har så fået lov til at give før da hun har så stor appetit, men har endnu ikke givet hende det. men tænker også at sp ikke ville sige det hvis det var dårligt for barnet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hehe det var nu os mere det at det er forskelligt fra barn til barn som jeg ville frem til! Så selvom at der står minimum 4 måneder på pakkerne, så kan din datter godt være parat til det før tid! Så hvis du er frisk på det selv, så følg SP's råd! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hehe det var nu os mere det at det er forskelligt fra barn til barn som jeg ville frem til! Så selvom at der står minimum 4 måneder på pakkerne, så kan din datter godt være parat til det før tid! Så hvis du er frisk på det selv, så følg SP's råd! :)

Sp mente hun var klar. jeg prøvede dog her til aften, men havde ikke tænkt på at vi bruger suttehoved nr 2 og der kom ikke noget ud, så vi skal vist have fat i næste str.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilket mærke suttehoved bruger du?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sp mente hun var klar. jeg prøvede dog her til aften, men havde ikke tænkt på at vi bruger suttehoved nr 2 og der kom ikke noget ud, så vi skal vist have fat i næste str.

Det er ikke nok at få et større 'almindeligt' suttehoved - du skal have fat i en vællingsut :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilket mærke suttehoved bruger du?

Jeg bruger kun Avent da hun ikke vil tage andre. og det er str. 2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er ikke nok at få et større 'almindeligt' suttehoved - du skal have fat i en vællingsut :)

ahh sådan en vidste jeg ikke der fandtes. Ved du om man kan få det i Avent? Hun vil nemlig ikke tage andre suttehoveder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

åh okay... Ved ikke om man kan gøre det med avent suttehoveder, men vi blev instrueret i hvordan du men en meget varm nål kunne brænde hullet større...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ahh sådan en vidste jeg ikke der fandtes. Ved du om man kan få det i Avent? Hun vil nemlig ikke tage andre suttehoveder.

Det kan man, for jeg bruger en hver eneste aften ;)

Den er lavet sådan, at den har 3 indstillinger, så hullet bliver mindre eller større alt efter hvordan man drejer flasken - det er ret smart :) Anna spiser i den midterste indstilling (II), men hun er jo også meget ældre og bruger str. 3 i alm sut, så jeg tror du skal prøve og starte med den mindste indstilling (I) og se om ikke det går fint. Så kan du jo prøve at skrue op undervejs og se om hun kan håndtere, at det løber hurtigere :)

:goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

åh okay... Ved ikke om man kan gøre det med avent suttehoveder, men vi blev instrueret i hvordan du men en meget varm nål kunne brænde hullet større...

Jeg søgte lidt og man kan åbenbart få en sut fra Avent der er beregnet til vælling. hvor ved jeg så ikke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan man, for jeg bruger en hver eneste aften ;)

Den er lavet sådan, at den har 3 indstillinger, så hullet bliver mindre eller større alt efter hvordan man drejer flasken - det er ret smart :) Anna spiser i den midterste indstilling (II), men hun er jo også meget ældre og bruger str. 3 i alm sut, så jeg tror du skal prøve og starte med den mindste indstilling (I) og se om ikke det går fint. Så kan du jo prøve at skrue op undervejs og se om hun kan håndtere, at det løber hurtigere :)

:goodluck

Altså hvor er det smart. Hvor henne kan jeg købe den? for har søgt lidt og kan ikke finde den nogen steder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså hvor er det smart. Hvor henne kan jeg købe den? for har søgt lidt og kan ikke finde den nogen steder.

Bum bum - jeg har fået mine af min veninde, der ikke skulle bruge dem alligevel, så har aldrig selv købt nogen. Men mine andre sutter køber jeg i Matas, så måske du skal prøve der? Eller måske i BabySam/Ønskebørn/Kære børn?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bum bum - jeg har fået mine af min veninde, der ikke skulle bruge dem alligevel, så har aldrig selv købt nogen. Men mine andre sutter køber jeg i Matas, så måske du skal prøve der? Eller måske i BabySam/Ønskebørn/Kære børn?

Ja det må jeg lige prøve. Tak for hjælpen :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER