Charlotte - mig og mine

luft i maven om natten

5 indlæg i dette emne

Min Sofia på 7 uger døjer frygteligt med luft i maven sidst på natten.

Det kommer næsten altid små 2 timer efter første amning. Hun vågner ikke sådan rigtig af det men hun kommer med en masse utilfredse lyde og hun ligger og vrider sig.

Det forstyrrer min nattesøvn meget, fordi jeg sjældent får meget mere end 1 -1½ times sammenhængende søvn af gangen. :zzz

Jeg prøver at bøvse hende af når hun har ammet, men hun sover simpelthen for tungt.

Jeg har også prøvet at bøvse med hende halvvejs i amningen, men det lader ikke til at gøre nogen forskel, og det kan være svært for mig at få gjort fordi jeg er lidt groggy om natten og før jeg får set mig om har hun spist 15-20 min og er faldet i søvn igen.

Derfor forløber vores nætter pt. sådan her:

Sofia sover fra mellem kl. 21 og 22 til ca. kl 1-2. Jeg forsøger at gå tidligt i seng så jeg kan nå at få noget søvn her.

Kl ca. 1 ammer vi og jeg forsøger at bøvse med hende, tit uden held. Hun er puttet igen efter ca. 40 - 45 min.

kl. ca. 3 begynder hun at vride sig i søvne og sige høje utilfredse lyde. Jeg står op og får hende til at bøvse og prutte og som regel gylper hun også en del. Jeg putter hende igen.

Kl. ca. 4.30 vågner hun og er sulten. Vi ammer igen. Her går det som regel lidt bedre med at bøvse af, da hun sover knapt så tungt.

Alligevel begynder hun og vride sig og skal have hjælp til prutter og bøvser igen mellem kl.6 og 7.

Pyh jeg synes altså jeg er oppe MANGE gange på en nat. Hun har slet ikke de samme problemer med luft i maven om dagen, og jeg synes det er virkelig øv at skulle bruge så meget tid på det om natten.

Er der nogen herinde der har et godt råd?

Vi er lige begyndt på Bio Gaia dråber, så jeg håber det måske virker, men er ellers helt på bar bund. :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Camille gjorde det samme - Dog hele dagen.

Vi giver flaske, så derfor var vores bedste løsning at give hende fennikel te i løbet af dagen :) Det slår luften i maven i stykker..

Her har det virket, så nu ormer hun ikke særlig meget :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bøvser min Sophia af i løbet af de første 5 min. Gerne i løbet af de første par min, fordi det er der hun er mest ivrig, og derfor også får mest luft ind :)

Tænker lidt, hvis du kan skubbe det måltid hun får inden sengetid til mellem 23 og 00, så hun først melder sig igen ved 3-4 tiden, vil det måske heller ikke føles som om det går så meget ud over din nat?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kunne godt ske at jeg skal prøve at bøvse med hende så hurtigt.

Jeg ville rigtig gerne prøve at rykke hendes sidste måltid så det først var mellem 22 og 23, så det passede lidt bedre med hvornår vi går i seng, men jeg ved ikke rigtig hvordan. Nu har hun f.eks. spist her kl 17.30, og så forventer jeg hun melder sig igen ca. 20.30-21.00, og hvis det går som det plejer så sover hun 4 timer derefter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik et rigtig godt trick af vires sundhedsplejerske. Lig hende over knæet så hun hviler på maven. Hovedet hænger så nedad og du holder hende om anklerne og på ryggen/numsen. Der gynger du hende lidt.

Det kan virke lidt vildt den måde de hænger på men her har det virket utrolig effektivt til at få luften ud af Carl Emils tarme. Han prutter som en velvoksen mand når han ligger der og øffer.

Det bedste tidspunkt at gøre det er når de stadig halvsover da de så ikke spænder så meget imod.

Don't do it når de har spist. Der er det bedre at rokke dem fra side til side for at omfordele luften i maven.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER