Forunderligt

Nem chili con carne

1 indlæg i dette emne

Min chili er bare på den simple måde, kast ting i en gryde og varier lidt, men her er den jeg lavede i går (sådan ca) og den var ret god:

1 stort el 2 små løg hakkes og svitses i olivenolie sammen med 3-4 fed hvidløg (hvidløg sku være godt til at sætte fødslen i gang, ikke at jeg helt tror på det men det skader jo ikke :rolleyes )

1 grøn og 1 rød peberfrugt snittes og steges lidt med

4-500g mager hakket oksekød brunes sammen med grøntsagerne

2 dåser hakkede flåede tomater hældes i og

et par skefulde grønne jalapenos chili fra glas hakkes og hældes i sammen med lidt salt og evt lidt chili sauce (man kan selvfølgelig bruge friske eller tørret chili, men jeg havde ikke lige nogle)

gryden simrer 15-20 min mens man luner nogle flutes (eller bager nogle hvis man er overskudsagtig)

1 dåse røde kidneybønner (uden lage) og 1 dåse hvide baked beans (med sausen) tilsættes

koges et par minuter og vupti, chilien er spiesklar.

Serveres med flutes og evt med en klat creme fraise og et drys frisk persille hvis man kan li det. Portionen er stor nok til 2 dage til min familie på 5.

Ting jeg ellers kunne finde på at komme i for variation: Porrer, forårsløg, gulerødder i skiver, soltørrede tomater eller salsa sauce.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER