Havbaek

Plukveer

3 indlæg i dette emne

Jeg er lige gået i uge 27, har termin d. 23 Oktober.

Men her på det sidste er jeg begyndt at få hyppigt plukveer hvor min mave bliver helt hård specielt i toppen af maven og så spænder det ellers helt vildt ned langs maven og sidderne.

Jeg er hårdest "ramt" af dem specielt tidlig morgen og lidt op af dagen og så aftager det.

Ved ikke om det er fordi jeg ligger med støttepude ved maven, da jeg ellers ikke kan sove og falde nogenlunde til ro, hvis jeg ikke lige har min pude ved maven :blush

Junior er meget aktiv om morgenen, og giver altid lige lidt ekstra gas derinde, så min mave buler og er helt funny at se på :D men det ikke altid lige sjovt under en hård plukve og jeg må næsten altid ligge 5-10 minutter ekstra da det gør ondt.

Ved ikke om det er meget normalt med hyppigt plukveer når man når tættere og tættere på terminen??

Hvordan oplevede/oplever I jeres plukveer, og hvor hyppigt kom de hos jer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er meget forskelligt om jeg mærker dem eller ej, nogle gange er det ret tilfældigt at jeg opdager at maven er sten hård, nogle gange er jeg helt spændt og stram så det mærkes, og enkelte gange never de lidt. Ofte får jeg dem i forbindelse med bevægelse fx stå ud af sengen, rejse mig fra toilettet eller en stol, en gåtur, trapper osv. Hvis jeg skal tisse meget får jeg også plukveer men de kommer også nogle gange selvom jeg slapper af. Plukveer er jo ikke farlige så jeg hilser dem velkommen hver gang, for det betyder at kroppen modner sig til fødslen. Men de må helst ikke gøre ondt som du beskriver så jeg ville lige hive fat i kons. Jordemoderen hvis jeg var dig, bare lige for at sikre mig at alt er ok.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De gør desværre ofte ondt, og får dem også om det du beskriver men specielt om morgenen er de slemmest faktisk. Og med lændesmerter/bækkensmerter er de ikke sjove blandet sammen. Men er også stædig og de får mig ikke sådan lige slået ud, får faktisk gjort nogle huselige ting også i forbindelse med haven, jeg tager bare mere hensyn og bruger flittigt stolen/havestolen for at slappe af og aflaste mest muligt.

Skal til JM i morgen i forbindelse med noget gruppe halløj. Så jeg har mulighed for lige at spørger ind der.

For de er ikke rare i hvert fald. Manden siger også jeg roder meget rundt og har i søvnen svært ved at finde ro og har enkle gange vågnet om natten pga. det gjorde ondt.

Jeg/vi skal til scanning igen her d. 1 August og se junior igen, så må jeg lige høre der også.

For de er bestemt ikke altid rare. Jeg mærker dem altid når de er under opsejling i vågen tilstand. Har endnu ikke oplevet at have haft en "behagelig" næsten umærkelig plukve.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER