Guest LouiseB

Gøre brug af rejseforsikring pga sygdom?

3 indlæg i dette emne

I fredags tog vi på hvad der skulle have været sommerens ferie, men allerede søndag morgen måtte vi til vagtlægen med min mand som havde ørepine, han havde øregangseksem og en prop, han fik øredråber, det var først igår han var symptom fri. Samme dag får min store dreng diarre :(

Natten til tirsdag får min lillemus feber, og pga udredning på Skejby kørte vi til en lokal læge = virus og rødme i halsen, han er stadig klattet

Tirsdag eftermiddag klager store drengen så over hovedpine og han havde så også feber, han er utrolig mærket af det, min mand er til Vagtlæge med ham nu. Han har ikke tisset siden i nat.

Vi har rejseforsikring gennem Codan, og jeg har talt med dem hvis vi indsender skadesanmeldelse og lægedokumentation, burde vi kunne få ferien refunderet.

Jeg kender ingen som har prøvet det, har du? Og var det en kamp? Og hvor meget af ferien blev refunderet?

:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har i hvert fald fået hjælp fra vores rejseforsikring 2 gange - og ganske uden problemer.

Første gang var vi på charterferie sammen med mine forældre da vores (dengang) yngste datter blev syg og indlagt. Både min mand og jeg fulgte med hende på hospitalet og vores ældste datter blev sammen med mine forældre på feriestedet og rejste også hjem sammen med dem. Vi fik refunderet det antal dage vores datter var syg for os alle 4 (fordi vi stod på samme rejsebevis.

2. gang var vi på kør-selv-ferie, hvor vi skulle have været 14 dage i Italien. 3 dage inde i ferien døde min oldemor og vi afbrød ferien 4 dage før planlagt for at køre hjem til begravelsen. Vi fik refunderet ferien fra døds-dagen selvom vi blev dernede det meste af turen.

Vi har godt nok Gouda, men jeg tror altså de fleste rejseforsikringer kører efter samme principper.

Jeg håber din søn hurtigt får det bedre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi anvendte vores da Leo fik skoldkopper på Gran Canaria.

Det gik virkelig smidigt, der lå allerede et skema da vi kom hjem, som vi skulle udfylde og sende til forsikringen (de havde fået besked via SOS).

Så det gjorde vi, og vi fik 2/3 af rejsens pris refunderet + de betalte 3 dage ekstra på Gran Canaria med fuld forplejning, fordi vi ikke måtte flyve hjem før Leo var smittefri.

Dengang der var askeskyen, blev jeg fanget 4 dage i Lissabon, der fik jeg "svie og smerte" penge udbetalt fra forsikringen, fordi min hjemkomst blev forsinket.

Tror ikke du vil opleve nogen problemer.

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER