Guest

PCO-piger

32 indlæg i dette emne

Man får ofte ikke noget at vide om i hvilke ende af skalen man ligger. Men der er nogle forskellige sympyomer på pco og pcos. Hvis man kan krydse dem alle af, ja så er det en svær grad.

Nogle mærker stort set ikke noget til de har pco og kan med ganske lidt hjælp selv få børn. Andre har den langt alvorligere pcos.

Sådan lidt kort er pco mange æg istedet for de normale 6-10 stk en kvinde har. Men det kan godt være "eneste" problem og derfor kan man rimelig let hjælpes til at få børn.

I den anden ende af skalaen ligger pcos. Her betyder det at man har for mange æg plus en hormonsygdom der gør at man har for mange mandlige kønshormoner. det betyder også, at man ingen ægløsning har og behandling derfor er meget sværer.

Jeg har selv pcos i svær grad. Et lille udpluk af de symptomer jeg oplever er:

Kraftig hårvæks på hele kroppen incl. ansigt, mave og lår

Mange æg (flere hundred)

Ingen ægløsning overhovedet og derved ingen mens

Insulinresisstens og derfor for højt insulinniveau i blodet

Lagrer fedt på maven

bumser og uren hud

Sukkerafhængig

Har svært ved at mærke mæthed kan bare spise og spise og spise og...

Ekstrem kraftig mens når jeg får det via enten p-piller eller hormoner

Håber det kan opklare det lidt :)

jeg har ikke fået konstateret PCO, men kan nikke genkendende til stort set alle dine symptomer, så tror uden at have lægens ord på det, at jeg også er en PCOpige

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja helt korrekt... bortset fra det i rødt ikke er helt rigtigt.. for det er jo ikke "æg" vi har flere hundrede af.. men ægblærer... :)

Ja det har du ret i, det var en smutter :blush

Vanni ja der er noget der godt kunne tyde på det. Er du aldrig blevet undersøgt for det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man får ofte ikke noget at vide om i hvilke ende af skalen man ligger. Men der er nogle forskellige sympyomer på pco og pcos. Hvis man kan krydse dem alle af, ja så er det en svær grad.

Nogle mærker stort set ikke noget til de har pco og kan med ganske lidt hjælp selv få børn. Andre har den langt alvorligere pcos.

Sådan lidt kort er pco mange æg istedet for de normale 6-10 stk en kvinde har. Men det kan godt være "eneste" problem og derfor kan man rimelig let hjælpes til at få børn.

I den anden ende af skalaen ligger pcos. Her betyder det at man har for mange æg plus en hormonsygdom der gør at man har for mange mandlige kønshormoner. det betyder også, at man ingen ægløsning har og behandling derfor er meget sværer.

Jeg har selv pcos i svær grad. Et lille udpluk af de symptomer jeg oplever er:

Kraftig hårvæks på hele kroppen incl. ansigt, mave og lår

Mange æg (flere hundred)

Ingen ægløsning overhovedet og derved ingen mens

Insulinresisstens og derfor for højt insulinniveau i blodet

Lagrer fedt på maven

bumser og uren hud

Sukkerafhængig

Har svært ved at mærke mæthed kan bare spise og spise og spise og...

Ekstrem kraftig mens når jeg får det via enten p-piller eller hormoner

Håber det kan opklare det lidt :)

Tak for det meget uddybende svar. Det gav et godt indblik :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man får ofte ikke noget at vide om i hvilke ende af skalen man ligger. Men der er nogle forskellige sympyomer på pco og pcos. Hvis man kan krydse dem alle af, ja så er det en svær grad.

Nogle mærker stort set ikke noget til de har pco og kan med ganske lidt hjælp selv få børn. Andre har den langt alvorligere pcos.

Sådan lidt kort er pco mange æg istedet for de normale 6-10 stk en kvinde har. Men det kan godt være "eneste" problem og derfor kan man rimelig let hjælpes til at få børn.

I den anden ende af skalaen ligger pcos. Her betyder det at man har for mange æg plus en hormonsygdom der gør at man har for mange mandlige kønshormoner. det betyder også, at man ingen ægløsning har og behandling derfor er meget sværer.

Jeg har selv pcos i svær grad. Et lille udpluk af de symptomer jeg oplever er:

Kraftig hårvæks på hele kroppen incl. ansigt, mave og lår

Mange æg (flere hundred)

Ingen ægløsning overhovedet og derved ingen mens

Insulinresisstens og derfor for højt insulinniveau i blodet

Lagrer fedt på maven

bumser og uren hud

Sukkerafhængig

Har svært ved at mærke mæthed kan bare spise og spise og spise og...

Ekstrem kraftig mens når jeg får det via enten p-piller eller hormoner

Håber det kan opklare det lidt :)

Se så er der noget jeg ik forstår, for jeg har os for mange blærer, sukkerafhængighed, hårvækst har jeg dog kun ekstra af fra navlen og ned til skridtet, fedt på maven, der var udslag på hormon prøverne fra lægen, og jeg har kun PCO i mild grad :huh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Se så er der noget jeg ik forstår, for jeg har os for mange blærer, sukkerafhængighed, hårvækst har jeg dog kun ekstra af fra navlen og ned til skridtet, fedt på maven, der var udslag på hormon prøverne fra lægen, og jeg har kun PCO i mild grad :huh

Men måske du har for mange ægblærer, men ikke så mange som man kan have ;)

Jeg har også helt tydeligt for mange ægblærer ift. 'normalen' og kæmper også med uren hud (det svinger meget og er følsom afhængig af hvad jeg spiser) og jeg har også kun pco i mild grad.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået konstateret PCO for nylig og vi fik at vide at vi skulle indstille os på, at det godt kunne blive svært at at blive gravide (jeg er 35 og har kun haft 3 menstruationer de sidste 1½ år så både alder og PCO var imod mig). Jeg blev anbefalet at få skyllet æggelederne igennem og derefter ville de forsøge IUI 3 gange. - Men jeg blev sørme gravid med naturmetoden efter gennemskylningen, så det kunne åbenbart godt lade sig gøre alligevel ;-)

Mange hilsner

Solskin

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg er så også PCOS pige...

Håber at det at jeg er igang med vægttab og har tabt mig lidt viser overfor lægen at jeg VIL det her og vi kan gå igang hurtigst muligt...

orker ikke hvis jeg SKAL tabe mig 20 kg...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER