Mor til I

planlæggelse af graviditet og flyvning

3 indlæg i dette emne

Hejsa.

Vi vil i gang med nr 2, men skal til oktober til Thailand. Er der en som ved hvornår der er bedst at flyve mht graviditet og naturlig baggrundsstråling? Jeg tænker om det er bedst at være forbi uge 12 eller er det ok at planlægge efter en juni baby?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg havde sidste mens 16. september 2011, blev gravid i efterfoelgende cyklus og valgte at tage til Thailand midt i januar, hvor jeg var i 18. graviditetsuge. Det var vores bryllupsrejse, som vi havde booket - vi kunne sagtens have afbestilt, men vi ville saa gerne afsted. Baade fordi jeg havde havde haft det fint foerste trimester og fordi baby og jeg havde det godt, saa valgte vi at tage afsted.

Maaske jeg ville have valgt anderledes, hvis jeg ikke var kommet udover foerste trimester, men ved det ikke... Du kan jo risikere at have kvalme og vaere vildt traet og saa er det maaske knap saa fornoejeligt med den lange rejse.

Straalingen skulle faktisk vaere stoerre i et mindre fly i lavere hoejde, har jeg laest, men det er saamaend ogsaa ens eget velbefindende, der for mig er afgoerende. Det var f.eks. mere ubehageligt for mig at flyve fra fra London til Bologna her i starten af tredje trimester end at flyve i 3 fly fra Koh Samui til Rimini i starten af andet trimester.

Husk bare at drikke meget vand, faa en gangplads, brug stoettestroemper fra moergenen(foer du staar ud af sengen!) paa rejsedagene og gaa rundt undervejs. Tag nogle saltpiller med til Thailand, for maden er saltfattig og det er varmt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var i thailand da jeg ventede det første. Og der var jeg ca. 8 uger henne. Jeg havde det SÅ dårligt det meste af vores ferie. Mega kvalme, grundet varmen, deres mange kryderet lugte der er over alt, luftfugtigheden ovs.

Under denne graviditet har vi været i paris og det var ca. i uge 13, hvor min kvalme næsten var væk, så det var en dejlig tur.

God ferie!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER