MamatilJ&M

Hvordan føles plukveer?

20 indlæg i dette emne

Lige et spørgsmål fra en 1. gangs gravid, som ikke ved hvad det er hun mærker...

Tit når jeg kører hjem fra job mærker jeg spænding lige over skambenet. Ligesom Det nederste af maven bliver helt stram. Det gør ikke ondt men føles rigtig ubehageligt... Nogen der har et godt forslag til hvad der er?

:tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

følger lige med her :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine plukveer føles som om hele maven bliver spændt ud.. :) Hele livmoren bliver hård, og maven er helt spændt :) Det føles bare som om den sådan bliver strukket..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når jeg har plukveer bliver hele maven helt hård og stram. Det tager et stykke tid og jo hurtigere jeg får slappet af jo hurtigere aftager de.NOgle gange hvis den er rigtig slem trækker det om i lænden hvor det også kan gøre ondt. Jeg får ikke ondt ved skambenet, mere op over maven. Kan godt opleve nogle jag ved skambenet men ikke i forbindelse med plukveer. :gravid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine plukveer kan føles lidt forskelligt.... Somme tider spænder det mest i den nederste del af maven, og somme tider er det hele livmoderen som trækker sig sammen, og bliver hård som en bowlingkugle..... Jo mere jeg "ignorerer" mine plukveer, jo hårdere (og højere) spænder det op..... Og i længere tid ad gangen...

Så har efterhånden lært at tage en slapper når de dukker op ;)

Men jeg synes nu det lyder som plukveer det du oplever... Måske kan det hjælpe at læne sædet en smule ned, og måske sætte sædet en anelse baglæns.... Det har jeg hvert fald været nødt til for nyligt :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Naar jeg har plukkeveer, saa bliver livmoderen helt haard som en meget haard bold og det strammer ligesom nedefra og op. Det er ikke VILDT ubehageligt hos mig normalt, men dagen efter jeg havde vaeret i England og haft den haarde rejsedag med forlaenget flyvetur hjem, der var der mange og det blev lidt anstrengende, saa jeg havde det bedst med at ligge ned.

Det hjaelper at traekke vejret ordentligt, altsaa ikke super dybt, men heller ikke bare overfladisk, har jeg fundet ud af. Men man maa jo efter sigende have 20-30 stykker dagligt, bare de ikke goer ondt og har en rytme, som veer vil have det. Det er jo positivt at livmoderen oever sig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Præcis det samme føler jeg også engang imellem.. Har også tænkt om det skulle være plukveer!?! Jeg skal til jordemoder i næste uge, så spørger hende i hvert fald ad der :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik plukveer allerede i uge 16 - Dels pga. stress og blærebetændelse.(Men der var de med smerter, og det skal plukveer ikke, så tidligt)

Min livmoder bliver hård, maven strammer, og bliver kuglerund. Jeg trækker lige vejret en ekstra gang, eller ignorere "den" alt efter hvor meget det er :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres svar. Mærkede det igen i dag. Kan ikke helt finde ud af om det er plukveer. Synes jeres andre beskrivelser lyder anderledes.

Maikenhall, du gerne lige fortælle hvad din jordemoder siger i næste uge. Er jo nysgerrig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Det lyder som plukveer! Maven bliver hård og man har svært ved at lave noget... Jeg havde selv en del da jeg ventede Frederik og vi var på ferie i Kina, hvor vi gik meget.

Det betyder at du skal tage det roligt og slappe af!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres svar. Mærkede det igen i dag. Kan ikke helt finde ud af om det er plukveer. Synes jeres andre beskrivelser lyder anderledes.

Maikenhall, du gerne lige fortælle hvad din jordemoder siger i næste uge. Er jo nysgerrig :)

Det skal jeg se om jeg kan huske - altså at videregive info ;) Jeg tror vi to oplever lidt det samme.. Jeg oplever det næsten dagligt! Og det er ikke hele maven, bare nederst ved underlivet, så at sige :) Jeg skriver det op, så jeg husker at spørge jordemoderen og så håber jeg at jeg husker at videregive herinde ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det skal jeg se om jeg kan huske - altså at videregive info ;) Jeg tror vi to oplever lidt det samme.. Jeg oplever det næsten dagligt! Og det er ikke hele maven, bare nederst ved underlivet, så at sige :) Jeg skriver det op, så jeg husker at spørge jordemoderen og så håber jeg at jeg husker at videregive herinde ;)

Det var sådan jeg oplevede mine plukveer da jeg var gravid :) Det var især på den måde når jeg cyklede. Når jeg lavede andre ting kunne det godt sidde lidt længere oppe.

Jeg var også i tvivl og spurgte JM og hun var ikke i tvivl ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det skal jeg se om jeg kan huske - altså at videregive info ;) Jeg tror vi to oplever lidt det samme.. Jeg oplever det næsten dagligt! Og det er ikke hele maven, bare nederst ved underlivet, så at sige :) Jeg skriver det op, så jeg husker at spørge jordemoderen og så håber jeg at jeg husker at videregive herinde ;)

Ellers holder jeg dig op på det :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mærker det faktisk kun når jeg kører bil og på vej hjemad, så det er svært at mærke om maven bliver hård når man sidder i jakke og også skal styrer bilen. Men det føles som om der bliver presset ind af og de er virkelig ubehageligt. Er det ikke voldsomt at mærke det hver dag eller er det meget normalt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg maerker indadpressen flere gange om dagen - tror jeg er oppe paa 20 gange, men det goer ikke ondt og er ikke regelmaessigt. Gaar ud fra at foedslen saa bliver nemmere laugh.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er jeg hjemme fra jordemoderen (blandt andet ;) ) Jeg spurgte og det er plukveer. Der er ikke noget galt i det, så længe man ikke få for mange sagde hun :) Og som hun også sagde, det er jo forskelligt hvad man anskuer for for mange, men du skal ikke have over 40 dagligt, men må gerne få 20 :)

Så alt er som det skal være her :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var da godt at du fik styr på det :)

Mener også det var noget i den stil jeg fik at vide,da jeg var gravid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er jeg hjemme fra jordemoderen (blandt andet ;) ) Jeg spurgte og det er plukveer. Der er ikke noget galt i det, så længe man ikke få for mange sagde hun :) Og som hun også sagde, det er jo forskelligt hvad man anskuer for for mange, men du skal ikke have over 40 dagligt, men må gerne få 20 :)

Så alt er som det skal være her :)

Tusind tak for svar Maiken. Det jeg mærker, mærker jeg maks 3-4 gange om dagen, så det må jo være ok :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for svar Maiken. Det jeg mærker, mærker jeg maks 3-4 gange om dagen, så det må jo være ok :)

Det var så lidt :) Hun sagde at man kun skulle være opmærksom på det når/hvis man nåede op over de 40 om dagen.. :)

Så vi er begge helt normale ;) :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER