Forunderligt

Babyhaengekoeje

14 indlæg i dette emne

Paa min shoppetur i Holland i dag faldt jeg over denne sag, som jeg maa indroemme jeg faldt helt for og kom hjem med en flot i lilla

http://www.baby-dump.nl/index.php?page=product&id=3006&groep_id=59&merk=866

Det er en baby haengekoeje som haenges op i kravlegaarden. Vi har godt nok ikke en kravlegaard, men det taenker jeg vi blir noedt til at faa... og da vi ingen vugge har taenker jeg haengekoejen maaske kan vise sig at vaere god til at lulle baby til ro i ind i mellem. Har I set den foer, eller har I en mening?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har ikke set den der, men jeg har kigget på en slynge på et tidspunkt som kunne bruges som hængekøje. Den er ellers godt nok sød!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, ved ikke om jeg helt ville være tryg ved det.. Tænker at baby jo ikke har helt styr over sine bevægelser og jeg ved hvordan det ofte ender for mig når jeg skal ud af en hængekøje.. :unsure Men hvis sikkerheden er i orden så er den måske fin nok - men umiddelbart er jeg slet ikke til sådan noget..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, ved ikke om jeg helt ville være tryg ved det.. Tænker at baby jo ikke har helt styr over sine bevægelser og jeg ved hvordan det ofte ender for mig når jeg skal ud af en hængekøje.. :unsure Men hvis sikkerheden er i orden så er den måske fin nok - men umiddelbart er jeg slet ikke til sådan noget..

Jeg tænker lidt det samme, men så tænkte jeg at babyen jo ikke skal ud af den igen. Så sikkerheden må man vel vurdere når man prøver den! Hvis babyen ligger uroligt og det ser faretruende ud, så må man jo tage den op, men hvis den ligger stille og fint så ved vi jo alle hvor rart det er at ligge i en hængekøje.

Men måske du skal undersøge om der er grænser for hvor længe den må ligge deri!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker lidt det samme, men så tænkte jeg at babyen jo ikke skal ud af den igen. Så sikkerheden må man vel vurdere når man prøver den! Hvis babyen ligger uroligt og det ser faretruende ud, så må man jo tage den op, men hvis den ligger stille og fint så ved vi jo alle hvor rart det er at ligge i en hængekøje.

Men måske du skal undersøge om der er grænser for hvor længe den må ligge deri!

Men så skal du jo sidde og kigge på barnet, også går fidusen lidt af sådan en synes jeg.. Det er jo nok bare baby nyser - så sættes den jo i gang, hvis baby så blive forskrækket og ja, ruller eller andet.. Kan forestille mig den måske er bedst til helt små babyer..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den har jeg godt set og synes, den er fin! Vi skal nok ikke have en kravlegård og har virkelig højt til loftet... Men den sælges ofte i de lidt helsede butikker og jeg ser ikke nogen fare ved den. Der skal da pænt meget uro til i en voksenhængekøje, så ville selv føle mig sikker nok ved at ligge bettenok i den - må da være hyggeligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu saa jeg den jo i butikken med en dukke i, og den laa ikke ovenpaa haengekoejen men lidt nede i og rullet lidt ind, saa jeg tror egentlig ikke baby selv kan komme ud af den lige med det samme. Men taenker ogsaa mest at bruge den lidt som en gynge/vugge og jeg er ret sikkert lige i naerheden. Taenker at stillingen for baby er som i en slynge, altsaa med buet ryg som sku vaere bedst. Glaeder mig da til at finde ud af om den blir et hit, saa nu kigger vi paa kravlegaarde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

aiii troede liiige du boede i Holland, det gør jeg nemlig selv pt..

Men har set denne i brug, og den er super fint. Specielt til bebs som godt kan lide at blive svøbt. Holland har i det hele taget en anden kultur med at børnene bliver svøbt og sover i poser. Jeg studsede lidt over det da jeg så at de brugte de soverposer hvor lynlåsen slutter for neden i vuggestuen samt nogle af de helt små lå i disse hængekøjer i vuggeren (de kan jo starte allerede omkring 12 uger her).

Ved ikke om det er en tilvendingssag (jeg var absolut ikke tryg ved soveposerne i starten, syntes de lignede spændetrøjer) men nu har jeg købt flere forskellige til den nye beds. Man skal jo ikke bekymre sig om de får dynen af/ eller over hovedet når de er helt små eller kradser sig (mener jeg fik nogle små vanter i barselsgave i dk til at undgå det). De kloge siger endvidere at når de er i en pose, minder det dem om at ligge i maven, hvilket jeg lidt kan relatere til. De fås endvidere i en masse tykkelser, stilarter (med lynlås eller vecro) og med uden ærmer eller dem som også har armene inden i til de helt små. Et af Luksus mærkerne er http://www.puckababy.com/

Så også at Katvig er begyndt at lave den slags soveposer til de lidt ældre. Men her er de MEGET billigere end i dk.

se fx i HEMA næste gang du er i Holland eller prenatal.nl eller på den side du har købt hængekøjen på under slaapzak :)

God fornøjelse med den.

Isa

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

aiii troede liiige du boede i Holland, det gør jeg nemlig selv pt..

Men har set denne i brug, og den er super fint. Specielt til bebs som godt kan lide at blive svøbt. Holland har i det hele taget en anden kultur med at børnene bliver svøbt og sover i poser. Jeg studsede lidt over det da jeg så at de brugte de soverposer hvor lynlåsen slutter for neden i vuggestuen samt nogle af de helt små lå i disse hængekøjer i vuggeren (de kan jo starte allerede omkring 12 uger her).

Ved ikke om det er en tilvendingssag (jeg var absolut ikke tryg ved soveposerne i starten, syntes de lignede spændetrøjer) men nu har jeg købt flere forskellige til den nye beds. Man skal jo ikke bekymre sig om de får dynen af/ eller over hovedet når de er helt små eller kradser sig (mener jeg fik nogle små vanter i barselsgave i dk til at undgå det). De kloge siger endvidere at når de er i en pose, minder det dem om at ligge i maven, hvilket jeg lidt kan relatere til. De fås endvidere i en masse tykkelser, stilarter (med lynlås eller vecro) og med uden ærmer eller dem som også har armene inden i til de helt små. Et af Luksus mærkerne er http://www.puckababy.com/

Så også at Katvig er begyndt at lave den slags soveposer til de lidt ældre. Men her er de MEGET billigere end i dk.

se fx i HEMA næste gang du er i Holland eller prenatal.nl eller på den side du har købt hængekøjen på under slaapzak :)

God fornøjelse med den.

Isa

Sjovt med lidt Holland snak. Jeg kommer jo nok ikke til Holland igen foreløbig, da min kæreste flytter til Danmark om ca en måned, så det blir svigerfamilien som besøger os, når baby er ankommet.

De der hollandske babysoverposer var jo overalt, det kan godt være der er fordele men jeg havde nu ikke tænkt mig at jeg sku ha en. Men søde er de. Svigermor kunne heller ikke forstå jeg ikke skulle ha en flaske til varmt vand. :rolleyes Den skal baby åbenbart sove med for at holde varmen. Jeg måtte også helt opgive at forklare hvad en voksipose er, så den må jeg bare ønske mig fra min danske familie. Man skulle ikke tro det så kort afstand der er ned til Holland, men syns der er en del små kulturforskelle på babyområdet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hi hi, det er altsaa sjovt med det smaakulturelle forskelle... min soester, som pt. bor i UK, er ogsaa vild med de soveposer og jeg er ikke i tvivl om, at vi en dag faar saadan en af dem rolleyes.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi har allerede bestemt at vi skal have os en hængekøje til lillebebs.... men det er dog en anden model! (med bl.a. sele i)

skal se om jeg kan finde linket til den senere! så jeg synes det er en rigtig god idé!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Den er godt nok fin. Men også en finere prisklasse :) min babyhængekøje kostede jo kun 20 euro (ca 150,- kr)

Må indrømme jeg ikke et øjeblik havde overvejet om vi skulle ha en vugge eller lignende inden jeg så babyhængekøjen. Den og en god bæresele tror jeg er nok til os.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den er godt nok fin. Men også en finere prisklasse :) min babyhængekøje kostede jo kun 20 euro (ca 150,- kr)

Må indrømme jeg ikke et øjeblik havde overvejet om vi skulle ha en vugge eller lignende inden jeg så babyhængekøjen. Den og en god bæresele tror jeg er nok til os.

vi har stue på 1.salen som går helt til kip, så der er fritstående bjælker..... så synes det er idéelt for os at det er "stedet til baby" når vi er der oppe! (selvfølgelig ikke hele tiden blush.gif )

ja prisen er fin, men så regner jeg/vi også med at den holder til nr. 2 og evt. nr 3 tongue.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER