Guest

Ekstra scanning

13 indlæg i dette emne

Da jeg fik en gastrisk bypass operation for snart et år siden, skal jeg have en ekstra scanning imorgen. Jeg glæder mig til at se ham igen, samt hører hvad han vejer. Var jo til jm i sidste uge hvor han blev skønnet til 1500g.

Andre der skal have en ekstra scanning?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg skal i uge 30 også fordi jeg har en gastric bypass :) dog er det snart 3 år siden jeg fik min :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg så i en anden tråd at du havde problemer med din operation. Hvad går de ud på og påvirker de din graviditet, hvis man må spørge?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Får I kun EN ekstra scanning pga jeres operation?

Jeg har også fået en gastric bypass, og skal scannes hver 4. uge, med efterfølgende lægesamtale... :) Dog er det først her efter MD.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal scannes i uge 36.. Jeg er ikke blevet opereret, men har en del problemer med mit bækken som stammer helt tilbage til da jeg var teenager (altså ikke bækkenløsning, selvom at det da os lige skulle med i forløbet <_< ) Så de holder øje med at hun ikke bliver for stor!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Myliona: ja jeg har været til nfscanning og md scanning og bliver først scannet i uge 30 igen.. Havde faktisk spurgt sygehuset om man ikke skulle scannes hver 4 uge efter md når man har en gastric bypass for det gør de på Rigshospitalet men det mener de åbenbart ikke der behov for i aalborg :0 men de snakker om en til scanning i uge 34 men kommer an på hvordan scanningen er i uge 30 . Vi har dog valgt en 3/4 dscanning mandag for lige og få tjekket om hun vokser som hun skal og selvfølgelig også for oplevelsens skyld :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var til lægesamtale allerede til nf og skal så til lægesamtale igen til uge 30 scanningen bla for at få datoen til planlagt K's :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var til lægesamtale allerede til nf og skal så til lægesamtale igen til uge 30 scanningen bla for at få datoen til planlagt K's :)

Jeg var til tidlig scanning i uge 10, grundet min operation og derefter samtale og diætist.. Diætisten var fordi mit bmi var 29/30, men hun mente ikke hun kunne "lære mig noget", så det droppede vi igen :)

Lægesamtalerne har jeg været til efter hver eneste scanning. De evaluerer også på mine blodprøver (vitaminer) som jeg også får taget hver 4 uge - dog er det kun dem som jeg har haft problemer med jeg får kontrolleret nu... :)

Det er på OUH... Men vildt, at de gør det så forskelligt.. Men jeg er bare glad for ekstra scanninger :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var til scanning igår i uge 30 og efterfølgende lægesamtale. Han lå 6,3 % under normalen, men det gjorde ikke noget da det først er farligt ved 20 %. Jeg skal scannes igen i uge 35. Jeg får ikke tage blodprøver hver 4 uge, dog har jeg fået fordi jeg skal til 1. års kontrol d. 21. marts. Lægen der scannede mig kunne se jeg manglede nogle vitaminer, så jeg skal have taget blodprøver igen i uge 32.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det vildt der er så stor forskel fra sygehus til sygehus!

Det er ingenting med 6 procent under - da normalen jo bare er gennemsnittet :) Mener de siger +/- 10% fra normalen, egentlig er "det normale" :) Så det er jo en fin størrelse :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var til tidlig scanning i uge 10, grundet min operation og derefter samtale og diætist.. Diætisten var fordi mit bmi var 29/30, men hun mente ikke hun kunne "lære mig noget", så det droppede vi igen :)

Lægesamtalerne har jeg været til efter hver eneste scanning. De evaluerer også på mine blodprøver (vitaminer) som jeg også får taget hver 4 uge - dog er det kun dem som jeg har haft problemer med jeg får kontrolleret nu... :)

Det er på OUH... Men vildt, at de gør det så forskelligt.. Men jeg er bare glad for ekstra scanninger :loveshower

Ja det godt nok en stor forskel på sygehusene..

Jeg får dog taget blodprøver på ved lægen hver 4 uge :) han holder godt øje med mig :)

og ellers er der jo ikke længe til den 26 marts hvor jeg igen skal scannes og til lægesamtale

så nu må vi se hvad de har tænkt sig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg så i en anden tråd at du havde problemer med din operation. Hvad går de ud på og påvirker de din graviditet, hvis man må spørge?

Jeg har smerter når jeg spiser ved de fleste måltider, nogen gange værre end andre og så døjer jeg med en smerte som kommer engang imellem lige i solar plexus men lægen på aalborg sygehus siger det pgr af arvæv og operation og mindre plads osv :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ekstra scanning i uge 38-39, da prinsessen ikke må blive for stor...

Har bestilt tid, på privatklinik, til en 3D i næste uge. Det bliver spændende at se, om hun ligner sin storesøster og hvor stor hun er nu :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER