helle b

SURT OPSTØD !!!

8 indlæg i dette emne

Ja, bogstaveligt talt <_<

Har længe haft sure opstød, og spist mig igennem flere glas alminox. Dikker KUN mælk og vand for at undgå for meget mavesyre.

Og alligevel har jeg bare lige gennemlevet den værste nat længe.

Mavesyre der bare skyllede op i min hals ligemeget hvor højt jeg lå med hovedet.

Vågnede flere gange med bræksmag i munden.

Den vildeste trykken lige under ribbene, som om min mave bare slet ikke kunne være nogen steder.

Og det fortsætter bare.

Har I andre også samme "lidelse" - det er godtnok træls. Havde det også med min datter i maven, men havde glemt hvor slemt det kunne udvikle sig <_<

(.. og trods alt, synes jeg jo staadig det er fantastisk at være gravid :biglove )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu er jeg ikke gravid med døjer med problemer med reflux og mavesyre i spiserøret.

Ofte når jeg har prøvet alt med både hævet hoved og alt det der, så er det eneste som hjælper at lægge mig helt fladt.

Aner ikke hvorfor det hjælper men det gør det ved mig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej øv hvor er du hårdt ramt af halsbranden.

Jeg har den også men heldigvis ikke så slemt og kan somregel holde den nede med mælk eller brød.

Synes klart du skal ringe og tale med din læge for der findes mavesyremedicin som du godt må tage som gravid som hjælper bedre end det "normale" du kan få på apoteket.

Af nysgerrighed hvad spiser du så i løbet af dagen? For hos mig er det primært mad der giver mig halsbrand.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej øv hvor er du hårdt ramt af halsbranden.

Jeg har den også men heldigvis ikke så slemt og kan somregel holde den nede med mælk eller brød.

Synes klart du skal ringe og tale med din læge for der findes mavesyremedicin som du godt må tage som gravid som hjælper bedre end det "normale" du kan få på apoteket.

Af nysgerrighed hvad spiser du så i løbet af dagen? For hos mig er det primært mad der giver mig halsbrand.

Tænker meget over hvad jeg spiser, for at undgå de sure opstød - og især til aftensmad og inden sengetid.

Derfor er jeg også gået væk fra at drikke andet, end mælk og vand.

Skal til 34-ugers-undersøgelse ved lægen i næste uge, så vil snakke med ham om det.

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super. Det er så vildt så hurtigt tiden er gået. Tænk du snart er i uge 34 :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg lider også allerede en del af halsbrand og mavesyre.... pt. har jeg kun taget samarin, men har før fået nogle tyggetabletter mod det.... det blev til skum inden i munden, og lagde et beskyttende lag i spiserøret og som et "låg" nede i mavesækken, "Gaviscon" hedder de og kan købes i håndkøb.... forhør dog lige med lægen inden! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg lider også allerede en del af halsbrand og mavesyre.... pt. har jeg kun taget samarin, men har før fået nogle tyggetabletter mod det.... det blev til skum inden i munden, og lagde et beskyttende lag i spiserøret og som et "låg" nede i mavesækken, "Gaviscon" hedder de og kan købes i håndkøb.... forhør dog lige med lægen inden! :kram2

Jeg spiste Gaviscon i min føre graviditet og lovede mig selv højt og helligt at jeg ALDRIG ville spise dem igen.

Syntes de var SÅ ulækre :)

Så mandler, alminox og mælk hjælper mig igennem lige nu :)

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super. Det er så vildt så hurtigt tiden er gået. Tænk du snart er i uge 34 :loveshower

Ja når man ser tilbage, så går tiden hurtigt :)

Men synes nu stadig der er lidt længe til :)

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER