Barbamama

Hvorfor har DU valgt stofbleer? :)

   6 members have voted

  1. 1. Hvorfor har du valgt stofbleer?

    • For at gøre noget godt for miljøet
      1
    • I håb om at få en mere allergivenlig/mindre kemisk løsning for min baby
      6
    • For at spare penge
      5
    • Fordi jeg synes de ser sødere ud
      0
    • Fordi jeg tror, at de er mere behagelige for baby
      5
    • Fordi jeg synes/tror at det er nemmere end engangsbleer
      1
    • Fordi jeg kunne få nogle stofbleer gratis, og så tænkte jeg "hvorfor ikke?"
      0
    • Fordi jeg synes det er lidt hyggeligt
      0
    • For at slippe for at hamstre bleer i Bilka o. lign.
      1
    • Fordi jeg synes de lugter mindre/bedre
      0
    • Fordi jeg bare ELSKER at vaske tøj :-P
      0
    • Andre grunde
      0

Please sign in or register to vote in this poll.

4 indlæg i dette emne

Jer, der har valgt stofbleer, hvad har været jeres vigtigste motivation til det? :)

Er det miljøet, der bekymrer jer, tanken om at spare penge, håbet om at nå noget mere allergivenligt, eller noget helt andet? Fortæl fortæl! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg (og min mand) har helt klart været mest motiveret af ønsket om en kemifri babymås :loveshower Vi er begge eksemmennesker og der er en del allergi/astma/høfeber i min mands familie, og det håber vi rigtig meget at kunne undgå at vores lillemand får med sig :) På en tæt 2. plads har vi været motiveret af at vi kunne spare penge. Me like! :loveshower

Derudover synes jeg da, at det er en dejlig tanke at kunne skåne miljøet, at slippe for at købe tonsvis af bleer, og så synes jeg bestemt at stofbleer er hyggelige og cute! :loveshower Meeeeen, jeg vil nu sige, at det er "bonus"-faktorer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi valgte det pga det er mere hud venligt og jeg selv er meget sart og allergisk, hvilket det også viste G er.. Jeg synes der er så meget kemi i papirbleer..

Derudover er det mere miljøvenligt og ja det er billigere ;)

Har så også erfaret at stofbleer slet ikke lugter, ligesom papir kan hørme af urin YUK :S

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Main: Jeg bruger ikke selv konventionelle engangsbind og -tamponer, saa hvordan skulle jeg kunne putte mit barn i en konventionel engangsble?

Konventionelle bind, tamponer og bleer bestaar af materialer som plastik, lim, noget kemisk, som suger og indkapsler, samt klorbleget bomuld. For at tage det sidste foerst, saa sker der det med bomuld og klorblegning, at det skaber dioxin, som er kraeftfremkaldende og problematisk i forhold til en lang raekke ting som hudirritation, allergi og forplantningsevne. Taenk, hvor mange klorblegede tamponer, kvinder putter op i deres allerhelligste hver cyklus? Plastik kan man ikke aande igennem og der er gennemsnitligt 5 grader varmere i en engangsble, plus indelukket. Lim, jamen, det skal jo holdes sammen paa en eller anden maade og hvem bryder sig om at have lim paa sin hud? For slet ikke at tale om sin nyfoedte, sarte lille babys hud? Om saa sundhedsstyrelsen og andre styrelser har godkendt produkterne til salg - jeg kan ikke faa mig selv til at bruge det, saa hvordan skal jeg kunne bruge det paa mit barn?

I aarevis har jeg brugt ekstra penge paa at koebe oekobind og tamponer, men det loeser jo ikke affaldsproblemet. Saa begyndte jeg med menstruationskop og nu er mit indre saa godt som helligt! Jo, jeg har et par oekotamponer og oekotrusseindlaeg til noedsituationer, ligesom jeg vil have nogle oeko engangsbleer til mit barn, saerligt paa ferie, for der holder vi ferie og vasker ikke hver 2.-3. dag.

Der er utallige kampagner verden over, som opfordrer til brug af stofbleer, stofbind og menstruationskopper. Det er tilmed langt mere behageligt!

For slet ikke at tale om oekonomien i at koebe en menskop til 250-300 kr., som man kan bruge i aarevis, samt stofbleer, som kan bruges iegn og igen og igen...

Jeg er saa overbevist, at jeg ikke engang kan komme med et eneste modargument, som jeg ikke kan skyde ned med det samme balloon.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER