SaraLK

har har det "underligt"

7 indlæg i dette emne

jeg har det sært! og nu bliver jeg simpelthen nødt til at spørge jer om i måske kan få mig lidt roligere!

I går aftes kom min kæreste rimelig sent hjem og vi fik derfor ikke spist "til tiden"

allerede inden aftensmaden havde jeg ondt i maven fordi den føltes tom!

Men jeg skal da lige love for at det slet ikke blev bedre!

30min efter jeg havde slugt min mad (spiste ret hurtigt!!) fik jeg bare de vildeste smerter i "dunken"!

i starten troede jeg "bare" det var en masse luft (det var der så osse ) men var godt klar over at det ikke bare var det der var galt, for det fortsatte og tog til!

Til sidste måtte jeg krybe til korset og lukke min computer ned og lægge mig på sofaen under dynen, bare for at kunne holde ud at være til!

Det skal siges at smerten sad i øverste del at maven, lige under mine ribben og var rimelig konstant!

jeg aner stadig ikke hvad det var! Der var intet i morges udover frygten for uvisheden!!!

nogen forslag? skal jeg kontakte min læge eller er det "bare" ligamentsmerter????

knus Sara

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har oplevet en masse stikken ved mine ribben, spurgte min læge da jeg var nede med vores datter, hun sagde det var mine tarme som rokkerede rundt og kom mere nord på ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Umiddelbart vil jeg ikke tro det er ligamentsmerter, da de sad oppe under ribbenene, men har en idé om det kan skyldes du spiste for hurtigt. Jeg har selv problemer hvis jeg spiser for hurtigt, og er derfor begyndt at spise langsomt (til stor irritation for resten af familien :whistling )

Hvis ikke du får flere smerter ville jeg nok tage det med ro og vente med at kontakte lægen. Ellers skader det ikke at ringe og spørge, hvis de fortsætter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm... svært at sige - umiddelbart har jeg haft mange "tarm-smerter" som jeg selv kalder dem, enten har jeg så hård mave at det føles som cement der rykker rundt der inde (av for ind i biiiiiiiip) eller også har jeg mylder mave (igen av for ind i biiiiiip) - det kan være det du begynder at mærke.

Det lyder ikke just som noget direkte graviditets relateret, men jeg ville kontakte lægen og få vished - måske en bakterie, måske noget i samme stil som mig, måske noget galde/nyre sten - jeg ville ikke vente for længe!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Galdestenssmerter sidder oppoe under ribbenene til hoejre... Det kan jo godt vaere galdesten, hvilket ikke er atypisk for gravide. Oev, hvis det er det,men det kan jo ogsaa sagtens vaere av for den lede i tarmene. Det kan jo bare goere saa ondt at have noget siddende paa tvaersblink.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes, det lyder som mavesyre. Jeg har døjet en del med det - også før min graviditet. Det kan netop komme, hvis jeg når at blive meget sulten, inden jeg får noget at spise, men også hvis jeg lægger mig ned lige efter, jeg har spist. Det hjælper som regel at drikke et glas mælk - det neutraliserer mavesyren.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes, det lyder som mavesyre. Jeg har døjet en del med det - også før min graviditet. Det kan netop komme, hvis jeg når at blive meget sulten, inden jeg får noget at spise, men også hvis jeg lægger mig ned lige efter, jeg har spist. Det hjælper som regel at drikke et glas mælk - det neutraliserer mavesyren.

ER HELT ENIG !!! Døjer selv ENORMT meget med det <_<

Alminox og mælk hjælper her, men tage langtfra al ubehaget.

God bedring

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER