Barbamama

Hvordan opbevarer I stofbleerne?

10 indlæg i dette emne

Jeg har tænkt en del på det her... Hvis vi ville bruge engangsbleer havde de jo bare været gemt væk i pakken inde i et skab. Men med fiiiiine cute stofbleer, så synes jeg faktisk godt at de må komme frem i lyset :loveshower Og det er jo også mest praktisk, hvis man har dem tæt ved hånden.

Jeg har sådan en idé om at sætte sådan en tallerkenreol op ved puslebordet, hvor yndlingsbleerne kan stå på rad og række, lige klar til at nuppe :biglove Men jeg ved ikke, om det kan fungere i praksis, eller om bleerne glider ud :unsure

Man kunne også have dem på en hylde med bogstøtter omkring. Eller man kunne bare have dem lagt sammen, sammen med tøjet. Eller man kunne have dem i en kasse på puslebordet. :)

Hvad gør I andre, der bruger stofbleer? Eller hvad har I tænkt jer? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil lave det billige Sniglar puslebord fra Ikea lidt laekkert ved at male det og give det en stofhylde lige under pusledelen. Saa skal der haenges et aftageligt kar paa siden og puslepuden kommer paa - tadaaaaa, vores helt eget puslebord. Saa skal vi have nogle aabne kurve, som lige faar stof indeni, hvor jeg har taenkt mig at opbevare stofbleer og pusleting :)

Synes selv, det virker overkill med tallerkenraekke, plus at 25-30 bleer bliver mange at have paa den maade, maaske. Men det kan jo vaere, I har nogle totalt yndlings, som saa faar aerespladsen, ha ha tongue.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nååhr, det lyder ellers meget sødt, synes jeg, men så tror jeg, at du skal have et system til at sætte dem fast. Hullerne i sådan en tallerkenrække er jo ret brede - vi har en i køkkenet :)

Jeg tror også bare, at de skal ligge under puslebordet i nogle kurve eller lignende :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har dem i kurve på puslebordet, vi har et med hylder ;)

En tallerkenreol lyder smart, men du skal virkelig ha mange for at ha plads til bleerne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har haft stofbleer liggenede i en stak på en hylde under puslebordet.

Jeg synes vi havde mange fordi de blev brugt til amning, pusletid, sovetid, gylp osv. Du skal jo bruge EKSTRA mange fordi du også skal skifte en tisseble mindst 10 gange om dagen i starten i hvert fald.

Jeg er i tvivl om du kan få plads til alle de bleer i en tallerkenrække og om de overhovedet kan sidde fast uden at falde ned. Jeg tænker også lidt praktisk. Altså de skal vel foldes på en bestemt måde når de skal sidde i tallerkenrækken. Jeg synes der kom helt vildt meget vasketøj da vi fik børn, så det skal være nemt, praktisk og ikke mindst hurtigt at folde det sammen i en stak.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har haft stofbleer liggenede i en stak på en hylde under puslebordet.

Jeg synes vi havde mange fordi de blev brugt til amning, pusletid, sovetid, gylp osv. Du skal jo bruge EKSTRA mange fordi du også skal skifte en tisseble mindst 10 gange om dagen i starten i hvert fald.

Jeg er i tvivl om du kan få plads til alle de bleer i en tallerkenrække og om de overhovedet kan sidde fast uden at falde ned. Jeg tænker også lidt praktisk. Altså de skal vel foldes på en bestemt måde når de skal sidde i tallerkenrækken. Jeg synes der kom helt vildt meget vasketøj da vi fik børn, så det skal være nemt, praktisk og ikke mindst hurtigt at folde det sammen i en stak.

Jeg tror, der er tale om to forskellige definitioner paa stofbleer: en er de klassiske tynde stofbleer, ogsaa kaldet gylpeklude, en anden er de moderne stofbleer, som traeder istedet for engangbleerne. No, gylpekludene kan da slet ikke have i en tallerkenraekkeblink.gif Men de fine vaskbare, flergangsstofbleer kan nok godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror, der er tale om to forskellige definitioner paa stofbleer: en er de klassiske tynde stofbleer, ogsaa kaldet gylpeklude, en anden er de moderne stofbleer, som traeder istedet for engangbleerne. No, gylpekludene kan da slet ikke have i en tallerkenraekkeblink.gif Men de fine vaskbare, flergangsstofbleer kan nok godt :)

Nå ja selvfølgelig. Havde da lige glemt de andre stofbleer ser anderledes ud :balloon

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå ja selvfølgelig. Havde da lige glemt de andre stofbleer ser anderledes ud :balloon

De burde ogsaa have et andet navn balloon.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har vores stofbleer liggende i en stak på en hylde under puslebordet. Vi "pakker" dem i forbindelse med, at de skal pilles af tørrestativet dvs. vi ligger engangsindlæg i og ekstra sugende indlæg i nogle af dem også, så er de lige klar til at snuppe, når bebs skal skiftes :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har vores stofbleer liggende i en stak på en hylde under puslebordet. Vi "pakker" dem i forbindelse med, at de skal pilles af tørrestativet dvs. vi ligger engangsindlæg i og ekstra sugende indlæg i nogle af dem også, så er de lige klar til at snuppe, når bebs skal skiftes :)

Smart at pakke dem paa forhaand icone14.gif

Stod lige og taenke det samme idag, for har modtaget en proevepakke fra Bumdeal, og det ser jo ud til at vaere et arbejde, hvis baby ligger der og skal vente blink.gif

Maa have nogle all-in-one ved siden af lommebleerne...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER