Guest LilleMig

3 fødsel- drille-fødslen

2 indlæg i dette emne

Nå men så kom dagen d 14 juli 2010 hvor jeg skulle op og sættes igang, jeg fik lagt 1 stikpille kl 11, var sikker på at der intet ville ske da jeg kun var 1 cm åben og stadig havde livmoderhals tilbage, men jeg blev snydt :blush

Jeg kunne allerede mærke en smule murren i lænden da vi gik derfra, det var ikke noget vildt så manden og jeg blev enige om at vi da kunne smutte en tur ind til byen og få lidt at spise- hvilet resulterede i den dejlig P-bøde :gal da vi kom hjem sad vi og slappede lidt af og kl 16.15 kørte vi en tur i Plantorama så ungerne kunne få købt en fødselsdagsgave til deres mormor som har fødselsdag (d. 15 juli) , derude kunne jeg godt mærke at jeg begyndte at få ondt i lænden, men luskede bare stille og roligt efter de andre :)

Da vi kom hjem begyndte veerne at melde sig, de kom og gik til at starte med, der var intet reglmæssigt over dem, men de var der, da ungerne så var blevet lagt i seng ved 20 tiden blev jeg ramt af vestorm, som alle sad i lænden, nøj hvor var jeg dårlig, der gik ikke engang 2 minutter mellem dem og de gjorde bare ondt, aldrig har jeg prøvet noget ligende, må indrømme at jeg plejer ikke at være pivet, men det her fik virkelig tårende frem :(

Min far og lillebror kom over for at være sammen med drengene, så jeg kunne komme på fg - og min far havde godt nok travlt med at få mig afsted, han var sikker på jeg ville kunne til at føde hjemme :D

Vi ankom til fg ved 21.30 tiden, jeg kunne simpelthen ikke holde ud at være nogle steder, jeg blev taget imod af en rigtig sød assistent deroppe, som fulgte os ind i modtager rummet, hun gik så igen og sagde at der lige ville komme en jm og tjekke mig, men der gik 20 minutter, mine veer blev værre og værre, så blev det alligevel for meget for min mor som gik ud og hentede en, for sådan kunne man ikke lade nogen gå rundt Assistenten kom så ind igen og fulgte os over på fødestuen, og sagde igen at der snart ville komme en jm over til mig, igen ventede vi, for der kom sku ikke nogen ( de havde rigtig travlt igår, inkl. jessie var der født 4 drenge, 4 piger og et hold tvillinger, så de var lovligt undskyldt ) Jeg kunne simpelthen mærke et pres på mit bækken og sagde til min mand og mor at jeg ikke kunne mere, så min mor gik igen ud for at hente hende, og denne gang kom hun da tilbage med en jm :)

Nå men mig op på briksen med meget møje og besvær, hun undersøgte mig jeg var 8 cm åben, tror ikke derefter der gik meget mere end 5 min så var jeg 10 cm åben og klar til at presse, fik mine første presseveer kl 22.40, jeg havde simpelthen så ondt og var så træt, følte min krop modarbejde mig, og det sagde jeg også til dem flere gange, men det mente de jo så ikke kunne passe. :(Jeg fik så lagt ve-drop, og da der så var gået lidt tid og der stadig intet var sket faldt tøsens hjertelyd, så de fik fat i en læge som ville komme og hjælpe han var rigtig strid og snakkede bestemt ikke særlig pænt til mig, nu måtte jeg altså tage mig sammen for ud det skulle hun osv osv. Til sidst var de 5 mennesker inde ved mig udover min mor og Jørn, og de blev bare ved med at sige at nu skulle jeg tage mig sammen for hun skulle ud og det skulle hun nu, assistenten stod og kiggede mærkeligt på lægen ( hun synes vist ikke hans måde at tale til mig på var særlig rar) men hun holdt mig i hånden, snakkede til mig hele tiden indtil lægen bad hende om at holde mund så jeg kunne være fokuseret, men hun holdt stadig min hånd, det hjalp mig meget, for jeg var total i panik

Nå men op på hesten igen og kæmpe videre, lægen fandt sugekoppen frem, og hva han havde gang i derned, ja det vil jeg slet ikke vide, det så meget vildt ud og gjorde sindsygt ondt, jeg skreg som en sindsyg, men der var ingen kære mor, han fik ikke ordentlig fat i hende første gang, så igen igennem det smertehelvede, så hørte jeg han sagde til en at hun godt kunne finde saksen, føj for satan, det kunne jeg bare slet ikke have, så skulle jeg nok selv, så ud det kom hun kl 23.23 SOM STJERNEKIGGER!!!!! hmm nåe nej men min krop modarbejde jo ikke vel?! JOW!

Jeg er heldigvis en rimelig god føder, så trods alt det den mand havde gang i dernede fik jeg kun 2 sting, trods det jeg var sikker på jeg var sprækket fra den ene ende til den anden :blush

Jeg blev syet og fik endelig langt om længe lov til at være i fred.

Hun blev målt og vejet 3650 og 53 cm, og så har hun sørme kort mørkt hår på hovedet ( de 2 andre har været så lyshårede at det har lignet de var skallet )

Kl 4.10 tog vi hjem, har fået sovet en lille times tid, men min krop kan slet ikke finde ro.

Vi har været ovre og få morgenkaffe hos mine forældre da min mor jo fylder år idag, og der skal vi så over igen senere, mine forældre og min lillebror har taget drengene med på tur, så nu er vi helt alene og kan rigtig slappe af

Håber ikke i blev alt for skræmte, for selvfølgelig er de små pus da det hele værd, og 3 gang er vist kendt som drille- fødslen, så har man da prøvet det med :blush

Sarah

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Åhh søde. Det lyder altså som en rigtig træls oplevelse, men med en dejligt resultat trods alt.

Og sikke en god dag hun er født på. ;o)

Kram

Rikke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER