Sofiee

Tøj til august baby

16 indlæg i dette emne

Jeg er måske lidt tidligt ude med den her tråd :rolleyes , men jeg overvejer allerede hvad man skal købe i de forskellige størrelser til et lille augustbarn? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Uh følger lige med her :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er måske lidt tidligt ude med den her tråd :rolleyes , men jeg overvejer allerede hvad man skal købe i de forskellige størrelser til et lille augustbarn? :)

Ah rart jeg ikke er den eneste!!!

Jeg tror ikke man kan købe så meget inden den er her - Jeg tænker kort ærmede buddier og så nogle små tynde trøjer og bukser at komme over - det kan jo både være varmt og koldt! Men jeg har ikke tænkt mig at købe så meget for rygtet siger at man får så sindsygt meget i barselsgave - noget af det når de måske aldrig at have på!

Jeg har faktisk lavet en liste, den kan jeg lige ligge ind senere!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ah rart jeg ikke er den eneste!!!

Jeg tror ikke man kan købe så meget inden den er her - Jeg tænker kort ærmede buddier og så nogle små tynde trøjer og bukser at komme over - det kan jo både være varmt og koldt! Men jeg har ikke tænkt mig at købe så meget for rygtet siger at man får så sindsygt meget i barselsgave - noget af det når de måske aldrig at have på!

Jeg har faktisk lavet en liste, den kan jeg lige ligge ind senere!

Jeg synes nemlig ogs det er svært fordi det jo egentlig stadig er sommer i august, men når man nu bor i Danmark betyder det jo ikke nødvendigvis at der er varmt. :unsure

Men god idé med kortærmede bodyer og tynde trøjer til at tage over :)

Ja, jeg har ogs fået at vide at man ikk skal købe for meget, fordi man nok får rimelig meget i barselsgave :)

Det ku være super hvis du vil lægge listen ind på et tidspunkt :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min erfaring, fra da jeg fik den første, er også at det vælte ind med barsels gaver og mange køber tøj, så ja man får rigeligt med tøj - men skal jo stadig have lidt selv også :loveshower

Jeg tænker også, nogle kortærmede bodyer, nogle tynde bukser ( eller velour tulle bukser), nogle tynde langærmede, nogle små heldragter uden fødder og hænderne lukkede, så kan man altid give handsker og sokker på jo - i tilfælde af varmt vejr, så er det jo fint uden fødder i.

Sokker, små tynde handsker til at sove med, hvis det skulle være køligt, en sovedragt og en tynd hue. Selvom det er varmt, er det stadig vigtigt med en tyne hue på sådan et lille hoved :)

Men ja, tænker også over indkøb her :) SÅ lad os opdatere hinanden med gode ideer ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fødte i august sidste år og jeg havde ALT for meget tøj.

Jeg fødte d. 6. august og fik faktisk næsten ikke brugt bodyer med korte ærmer. Mit foretrukne outfit til ham var en langærmet body, et par små bukser og små strømper.

Da efteråret nærmede sig fik han strømpebukser på under bukserne og en bluse ud over bodyen.

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov kan lige tilføje at han brugte str. 50 den første måneds tid. Og derefter var det jo semptember og begyndende efterår.

Så selvom man får en sommerbaby, så skal man nok ikke købe for meget sommertøj. Det ville jeg i hvert fald gøre om :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh, godt spørgsmål. Følger også lige med her.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov kan lige tilføje at han brugte str. 50 den første måneds tid. Og derefter var det jo semptember og begyndende efterår.

Så selvom man får en sommerbaby, så skal man nok ikke købe for meget sommertøj. Det ville jeg i hvert fald gøre om :)

Dejligt med en der kan komme med erfaringer :)

Men jeg tænker nemlig ogs, at der går jo ikk ret lang tid før det blir efterår, så det er jo nok begrænset hvor meget sommertøj man får brug for til en august baby :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min erfaring, fra da jeg fik den første, er også at det vælte ind med barsels gaver og mange køber tøj, så ja man får rigeligt med tøj - men skal jo stadig have lidt selv også :loveshower

Jeg tænker også, nogle kortærmede bodyer, nogle tynde bukser ( eller velour tulle bukser), nogle tynde langærmede, nogle små heldragter uden fødder og hænderne lukkede, så kan man altid give handsker og sokker på jo - i tilfælde af varmt vejr, så er det jo fint uden fødder i.

Sokker, små tynde handsker til at sove med, hvis det skulle være køligt, en sovedragt og en tynd hue. Selvom det er varmt, er det stadig vigtigt med en tyne hue på sådan et lille hoved :)

Men ja, tænker også over indkøb her :) SÅ lad os opdatere hinanden med gode ideer ;)

Super godt med nogen forslag til hvad man skal købe :)

og ja, jeg syns ogs helt sikkert vi skal holde den her tråd kørende, og løbende opdatere hinanden! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fandt jeg listen frem, den er lavet ud fra hvad jeg har læst i diverse bøger og blade og så har jeg selv sådan lagt til og trukket fra.

Tøj:

Body 3-6 stk evt 3 korte og 3 lange

sparkedragter 3-6 stk evt uden fødder

Strømper 6 par

en lille hue

sutsko

Natdragter 2 stk

T-shirts m. lange ærmer 2 stk

trøjer/sweatshirts 2-3

bukser/tulle bukser 2-3 stk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fandt jeg listen frem, den er lavet ud fra hvad jeg har læst i diverse bøger og blade og så har jeg selv sådan lagt til og trukket fra.

Tøj:

Body 3-6 stk evt 3 korte og 3 lange

sparkedragter 3-6 stk evt uden fødder

Strømper 6 par

en lille hue

sutsko

Natdragter 2 stk

T-shirts m. lange ærmer 2 stk

trøjer/sweatshirts 2-3

bukser/tulle bukser 2-3 stk

Super god liste! :)

Hvilke størrelser har du tænkt at købe de forskellige ting i (hvis du er nået så langt i planlægningen :P)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super god liste! :)

Hvilke størrelser har du tænkt at købe de forskellige ting i (hvis du er nået så langt i planlægningen :P)

Hmm... Tjah... aner det ikke :whistling Har INGEN idé - men tror lige jeg spørger min baby guruer (mor og søster) og vender tilbage ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fandt jeg listen frem, den er lavet ud fra hvad jeg har læst i diverse bøger og blade og så har jeg selv sådan lagt til og trukket fra.

Tøj:

Body 3-6 stk evt 3 korte og 3 lange

sparkedragter 3-6 stk evt uden fødder

Strømper 6 par

en lille hue

sutsko

Natdragter 2 stk

T-shirts m. lange ærmer 2 stk

trøjer/sweatshirts 2-3

bukser/tulle bukser 2-3 stk

Super liste ;)

Vi havde dog meget meget mere :lol man blev lidt grebet ;)

Ville også købe 3-4 natdragter med fødder :D

Vi havde en dragt i 50 og alt andet i 56... 50 var næsten for lille fra start, selvom hun ikke var nogle kæmpe baby (3530 g og 53 cm var dog kun 50.5 ved første sp besøg havde laaaangt hoved pga en meget lang fødsel ;) )

Jeg køber ikke 50 denne gang heller, tænker at det er så kort de passer størrelsen og hvis det er må vi købe når baby er født :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har købt en lille smule, brugt, i størrelse 50 - min kusine har lige fået barn, og hun sagde hendes ikke engang brugte det en uge, så hoppede han over i 56 - Både han og dem, synes det var mere rart, at der var lidt ekstra plads :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ikke umiddelbart anbefale at købe kortærmede body'er - langærmede og nogle sparkedragter (dem med ben og stropper op over skuldrene) og strømper - det brugte jeg rigtig meget af til min søn der er fra 9. august 2009.

Der skal stort set altid noget ud over en kortærmet body, og jeg synes at trøjer kryber op under armene når man holder dem og det finder jeg helt vildt irriterende - men det er jo en smagssag.

Købte en smule i 50, og det synes jeg var fint til den første uge eller to, selvom min søn var 54 fra fødslen. De krummer sig ret meget sammen i den første tid. Skiftede dog hurtigt til 56. Men det ser lidt stort ud i str. 56 når de er helt nyfødte...

Det var lige mit input.

-Ravn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER