Myliona

Er I blevet bedt om en barselsgave-ønskeseddel??

5 indlæg i dette emne

Nu har flere af mine veninder, og nogle i min familie prikket et par gange til mig og sagt jeg skal lave en ønskeseddel til barselsgaver :unsure Det har jeg da slet ikke tænkt på - har da aldrig selv fået en ønskeseddel til sådan noget??? Men har selvfølgelig heller aldrig spurgt efter en :hophop

Hvad kan man ønske sig i barselsgave?? Måske nogen der har fået børn, kan svare på hvad de har været glade for at få?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er ikke blevet bedt om barselsgaveønskeseddel og har heller aldrig bedt om en, når jeg kom med barselsgaver... Der er dog nogen, der har spurgt om jeg egentlig gider sådan noget med at få blomster eller om jeg hellere vil have en (større) ting istedet.

Jeg ved ikke rigtig hvorfor, men for mig virker det bare forkert med ønskeseddel til barselsgaver. Det fungerer til jul, fødselsdag og dåb, men barselsgaver, der har jeg nok sådan en idé om, at der er der totalt frit slag for dem, der har lyst til at give noget :) Men altså hvis nogen beder om en ønskeseddel, så skal de da have en :)

Jeg håber og tror at vi primært får legetøj og tøj i barselsgave. Alle "must-haves" vil jeg nok gerne have på plads inden, for man VED jo ikke om man får dem i gave. Så jeg ville ønske mig de ting, som man "aldrig kan få for meget af" eller ekstra luksus.

Små gaver kunne være legetøj (det kan selvfølgelig også være en stor gave, men hvis man overordnet skriver legetøj, så kan de fleste være med), tøj, hudplejeprodukter til mor og baby, blomster og chokolade. Hvis der er nogen (f.eks. forældre?) der kunne finde på at komme med større gaver eller hvis nogen går sammen, så kunne man måske ønske sig gavekort til en fotograf, voksipose eller en slynge. Man kunne ønske sig gavekort til "hjælp", altså hjemmelavede gavekort på f.eks. "Vi kommer forbi en dag, og siger ingenting til rod, men laver mad til jer" eller "Klippekort til støvsugning/oprydning/tøjvask/opvasker" eller evt. en smartbox til bif eller restaurant + hjemmelavet gavekort til "babys første pasning" ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ikke blevet bedt om en ønskeseddel, men blev et par gange ved nummer to spurgt om vi manglede noget. Flere kom med forkælelsesgaver til forældrene som biografgavekort, mad, sødt mm. :)

Ellers har vi primært fået tøj som altid er dejligt at få. Vi har haft og har meget glæde af at de bøger vi fik, med tykke sider med sange, rim og remser, dyr, historier mm. Her 2 1/2 år efter bruges de fortsat.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har heller aldrig hørt om ønskeseddel til barselsgaver før.... Synes det virker lidt.... Underligt på en måde :) Men altså de der efterspørger en sådan skal da have én :)

Vi fik en del tøj,men jeg kan huske jeg var lidt ærgerlig over at alle kom med tøj i str. 68/74 og opefter, for når tiden så kommer hvor den lille kan passe det, så er tøj mere bare blevet tøj (hvor det i starten er så fantastisk at se det nye tøj på baby.... Sådan havde jeg det hvert fald ;) ) Og man risikerer også at man ikke længere kan huske hvor tøjet kom fra, når man skal til at bruge det.

Men ellers var vi glade for "de små synger"..... Han har altid elsket når vi sang fra den, helt fra han var nyfødt fik det ham til at falde til ro :)

Jeg fik også en skøn mor-barn buket, som jeg synes er noget helt specielt at få, fordi det er sådan noget man har set hos andre nybagte mødre, og tænkt på om det måske blev én selv snart :wub

Fik den dog af mine forældre og svigerforældre, da manden synes det er fjollet at give mor en barselsgave ( har ellers ivrigt fortalt om alle de fine ting, mødre herinde har fået, men det bider bare ikke rigtigt på :prik :rolleyes )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde heller aldrig selv hørt om det før, men kan da godt se det - har da tit ledt efter noget, også er det endt med en klassisk barselsgave som tøj og legetøj!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER