Tinakp

Ang. mad der skulle give forstoppelse

6 indlæg i dette emne

Nu har jeg hørt flere fortælle at de har fået at vide af deres SP eller andre, at bananer skulle give forstoppelse... og indtil nu har vi prøvet at holde os fra det - dog har Elin fået mos af hindbær, jordbær og banan (for at give lidt naturlig sødme fremfor sukker). - og det har faktisk haft en positiv effekt. Hun fik det sammen med gulerodsmos (jeg ved godt at det umiddelbart er en underlig sammensætning :blink, men det gør at hun gerne vil spise gulerodsmosen og at man lige så stille kan give hende ren gulerodsmos)

Men.... så kommer jeg til at læse i den gode bog "Mad til småfolk" og der står "Bananer indeholder den opløselige fiber pektin, der regulerer fordøjelsen og gør babyen mindre tilbøjelig til at få diarré og forstoppelse"

Der står så samtidigt et andet sted i bogen at

"Mad man vokser af:

Bananer er ikke kun berømte for deres indhold af kalium, der stimulerer nerveimpulser og muskelsammentrækninger, de har også et højt indhold af fibre og en god portion B6 vitaminer, c-vitaminer,kalcium og jern.

Brug fuldmodne bananer for at være sikker på, at de er bløde og fremmer fordøjelsen (umodne bananer kan have den modsatte virkning); modne bananer indeholder også flere antioxidanter."

Jeg tænker lidt at de må da vide hvad de snakker om, de som har skrevet denne bog. Så hvis man ellers sørger for at bruge modne bananer, så skulle de jo faktisk være gode at bruge - både til de herinde som har børn der døjer med diarré og forstoppelse....

Bare lige en tanke....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu har jeg hørt flere fortælle at de har fået at vide af deres SP eller andre, at bananer skulle give forstoppelse... og indtil nu har vi prøvet at holde os fra det - dog har Elin fået mos af hindbær, jordbær og banan (for at give lidt naturlig sødme fremfor sukker). - og det har faktisk haft en positiv effekt. Hun fik det sammen med gulerodsmos (jeg ved godt at det umiddelbart er en underlig sammensætning :blink, men det gør at hun gerne vil spise gulerodsmosen og at man lige så stille kan give hende ren gulerodsmos)

Men.... så kommer jeg til at læse i den gode bog "Mad til småfolk" og der står "Bananer indeholder den opløselige fiber pektin, der regulerer fordøjelsen og gør babyen mindre tilbøjelig til at få diarré og forstoppelse"

Der står så samtidigt et andet sted i bogen at

"Mad man vokser af:

Bananer er ikke kun berømte for deres indhold af kalium, der stimulerer nerveimpulser og muskelsammentrækninger, de har også et højt indhold af fibre og en god portion B6 vitaminer, c-vitaminer,kalcium og jern.

Brug fuldmodne bananer for at være sikker på, at de er bløde og fremmer fordøjelsen (umodne bananer kan have den modsatte virkning); modne bananer indeholder også flere antioxidanter."

Jeg tænker lidt at de må da vide hvad de snakker om, de som har skrevet denne bog. Så hvis man ellers sørger for at bruge modne bananer, så skulle de jo faktisk være gode at bruge - både til de herinde som har børn der døjer med diarré og forstoppelse....

Bare lige en tanke....

:super det vil jeg have in mende - så skal Mie bare lære at spise banan ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det giver da egentlig fint mening - ved nærmere eftertanke :)

:super at du lige lagde det ind.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:super det vil jeg have in mende - så skal Mie bare lære at spise banan ;)

Jep, det var faktisk også lidt dig og Mie jeg havde i tankerne... :) i hvert fald i forhold til det med diarré. Du kan evt. putte banan sammen med andre frugt-mos, hvis hun ikke er glad for det alene.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det giver da egentlig fint mening - ved nærmere eftertanke :)

:super at du lige lagde det ind.

Ja det synes jeg egentlig også - men man (jeg) er måske slem til at stole blindt på det man hører fra andre (men når det er SP, så regner man jo også med at de ved noget om det...)

Jamen det var så lidt.... vi er jo til for at hjælpe hinanden.... :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er det ligegyldig hvilken type banan vi bruger - hvis Camille får det, er det stensikkert hun får hård mave :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER