Guest

Henvist til IVF - hvilke spørgsmål er gode?

3 indlæg i dette emne

Hej piger! 

 

I marts fandt vi ud af, at min mand har stærk nedsat sædkvalitet, og derfor begyndte vi at tage en masse kosttilskud, og i akupunkturbehandling. Nu har vi så været til første fertilitetssamtale hos min gynækolog, og vi er blevet bekræftet i, at min mands sædkvalitet er så nedsat, at IUI ikke er en mulighed. 

Nu skal vi så videre, og det hele er ligesom lidt rodet. Vi ved ikke rigtig, og er smadder forvirrede - derfor vil det være vildt rart, at kunne stille en masse gode spørgsmål når vi ringer til gynækologen, egen læge og fertilitetsklinikker i løbet af de næste par dage. Vi ved ikke hvor vi skal hen, hvor lang ventetiden er - eller hvor længe der er for lang tid, vi ved ikke hvor nedsat min mands sædkvalitet er. Faktisk ved vi bare, at vi skal i IVF-behandling pga. nedsat sædkvalitet. 

 

Katrinemus gav nogle gode tips til spørgsmål:

- hvordan når vi har været ved gyn? Skal vi så udredes hos her? 

- hvordan med ventetid? Både på infomøder og behandling?
- hvordan med afvisninger til behandling?

 

Hvilke spørgsmål vil være guld værd for os? Har du nogle gode idéer, eller erfaringer vi kan trække på? 

Jeg føler mig på bar bund, men jeg har simpelthen ingen idé om hvad det er jeg mangler at vide, så derfor trækker jeg lige på jer søde BK-piger. 

 

På forhånd tak :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mine råd virker lidt kluntet når de er taget ud af en anden kontekst, men tænker

- er der yderligere prøver/undersøgelser I skal igennem, når I har gået ved gyn?!

- har de ventetid på forsamtale? Hvor lang?!

- har de ventetid på behandling? Afvisninger?!

- bliver I betragtet som ikke udredte?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan online tjekke ventetiden på alle offentlige fertilitetsklinikker. Mener den hedder noget med venteinfo.dk - eller noget i den dur.

Der har altid været længst ventetid i Københavnsområdet. Det var der også dengang vi startede i 2009 (shit det er længe siden!) Mit bud er at der er 4-6 måneders ventetid på forsamtale.

Det er lidt forskelligt hvordan det foregår på klinikkerne. Men I bliver jo henvist fordi din mands sædkvalitet er lav, så I skal ikke igennem en lang udredning, men højest sandsynlig ind til en samtale hvor de også scanner dig og derudfra ligger en behandlingsplan.

Du kan også vælge at gå direkte til en privatklinik. Der kan man som regel komme til med det samme (hvis man ser bort fra mange holder sommerferie om lidt), men det koster til gengæld omkring 50.000 kr for en 3-forsøgspakke.

Hvis I vælger offentlig vil jeg sætte mig meget ind i hvor individuelle, de laver behandlingerne og hvor mange ekstra tiltag de kan tilbyde, hvis første forsøg ikke lykkedes.

Ved ikke helt hvordan det med henvisningen foregår, for vi vidste hvilken klinik vi ville til dengang.

Pøj pøj. Det kan være en hård kamel at sluge, men de er dygtige i dag og kender rigtig mange med skønne børn lavet på lav sædkvalitet. (Min mands svinger selv fra 0,4-3 mill. Oprenset og med dårlig mobilitet)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER