Ihpets-mortilto

Børnesaks? Børne urtekniv?

12 indlæg i dette emne

William vil virkelig gerne klippe, ligesom mor gør :biglove .

Mine sakse er både for store og alt for svære. Så jeg vil gerne købe ham en der er passende.

Jeg har set på denne: http://www.legeakademiet.dk/pi/Børnesaks_1246687_60291.aspxsom virker smart fordi den er til både højre og venstre håndede, og fordi man ikke skal åbne saksen, men kun lukke.

Men er det noget fis og bare et ekstra skridt på vejen?

Er der andre alternativer der er bedre?

Og hvad med urtekniv, har i købt noget specielt, eller låner de bare en af jeres?

Hilsen den bekymrede mor ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Køb en alm lille saks. Silke Elia kan sagtens klippe med sådan en. Kan tage et billede hvis det er? Vi har også sådan nogle børne nogle der ikke kan klippe i fingeren, men de er altså ikke lige så gode at klippe med.

Silke Elia bruger bare en alm urtekniv. Jesper står altid på tåspidser og er bange for hun skærer sig, men hun har altså fuldt styr på det. Ligesom med rivejernet.

Ellers har jeg fået anbefalet Kiddi Kutter, mener jeg de hedder?. Men altså.. Silke Elia kan godt med en alm, så gider ikke bruge penge på dem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror altså også hurtigt han lærer det, det er jo en god måde at øve motorikken i hånden på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Saksen har vi en normal lille saks til Ida. Men knive der har farmand brugt penge på sådan nogle her http://kitchen4kids.dk/sikre-boerneknive-261/

De kan kun skære ved "savbevægelser" og ikke hvis man masser den ned i det man vil have skåret over. Dvs Ida kan kun skære sig selv i fingeren hvis hun "saver" med kniven i fingeren.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Caroline en børnesaks købt i en boghandler, den fungere fint. Hun bruger en almindelig urtekniv når hun hjælper i køkkenet og har fint styr på den

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Saksen har vi en normal lille saks til Ida. Men knive der har farmand brugt penge på sådan nogle her http://kitchen4kids.dk/sikre-boerneknive-261/

De kan kun skære ved "savbevægelser" og ikke hvis man masser den ned i det man vil have skåret over. Dvs Ida kan kun skære sig selv i fingeren hvis hun "saver" med kniven i fingeren.

Nemlig, dem jeg også refererede til :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nemlig, dem jeg også refererede til :)

De er faktisk gode. Men nu har vi jo heller ikke normale små knive i køknet, vi har Rasmus' kokkeknive, som jeg knap nok tør bruge. Derfor købte vi sådan nogle til Ida.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De er faktisk gode. Men nu har vi jo heller normale små knive i køknet, vi har Rasmus' kokkeknive, som jeg knap nok tør bruge. Derfor købte vi sådan nogle til Ida.

Det forstår jeg egentlig godt. Vi har nogle gamle urteknive fra dengang vi flyttede sammen. De er ikke så farlige :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Køb en alm lille saks. Silke Elia kan sagtens klippe med sådan en. Kan tage et billede hvis det er? Vi har også sådan nogle børne nogle der ikke kan klippe i fingeren, men de er altså ikke lige så gode at klippe med.

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok, tak for svar :kram2 Det var godt jeg skrev, jeg var vidst blevet grebet af alle de smarte dimsedutter man kan købe, der netop er målrettet forældre som mig ;)

Jeg skriver bare "børnesaks" på ønskelisten, og satser så på at ham bare for en helt almindelig standart saks. Jeg så godt nok en sød en, der lignede en mariehøne, men igen, det er nok temmelig lige meget ;)

Jeg forelagde hele kniv tanken for J, der straks påpegede at William ikke må bruge kniv før han bliver 13 :P så måske vi ender med sådan en smart en der, til når far er hjemme ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har både den fra kiddikutter men også kinderkitchen dogknifes knivene. Er mest til kinderkitchen knivene men kiddikutter giver en virkelig god øvelse i save bevægelsen. Ville ikke turde give CE en rigtig urtekniv endnu da han er lidt for ivrig når han skærer;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah har en boernesakssaks til venstrehaand, som ikke er beskyttet af noget, men har rund spids. Han har endnu ikke klippet sig i fingeren, saa satser paa, at det er ok. 

 

Han faar en halvsloev urtekniv, naar han hjaelper til i koekkenet. Egentlig har vi ret mange smaasloeve knive, men det er ogsaa mest mig, der laver mad, naar den tilberedes herhjemme. Jeg har nogle keramiske knive, som skaerer godt, og saa havde vi en af M's japanske kokkeknive, lige indtil jeg snittede en halv negl og lidt finger af. Men altsaa, han har styr paa urtekniven. Han skaerer mest agurker og champignons, som er bloede i det. han tenderer ogsaa til at mase ned i maden, men har fanget nu, at han skal "save". 

 

Oevelse goer mester og saa laer for guds skyld barn at gaa med saks og andre spidse genstande, saa de har dem nede ved hoften og pegende bagud. Noah maa ikke gaa med kniven og saksen er udenfor raekkevidde. Men han faar jo saksen og sidder gerne og klipper meget laenge, hvor han paa et eller andet tidspunkt vil vise mig noget og kommer til at tage saksen med. Han gaar saagar med blyanter i haanden helt nede ved hoften :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER