Diamanten

Reagensglas procedure...

27 indlæg i dette emne

Håber, at I vil hjælpe mig.

Én ting er at læse om reagensbehandling- det er straks noget andet at høre om det fra folk der har prøvet det.

Hvis denne sidste IUI (heller) ikke virker, skal vi i gang med reagensglas behandling, og må indrømme, at det skræmmer mig lidt... især efter at have læst romanen (!!) om reagensglas bi fik fra klinikken, hvor der er mange skræmmende elementer beskrevet- her bl.a. større risiko for downs, spontane aborter og ej at forglemme smerter :O

Er der nogle herinde der hat været igennem behandlingen, som vil dele lidt viden mht. forløbet, smerter etc.?

Også gerne dem der har haft held med behandlingen- hvor lang tid har I prøvet inden, hvordan var behandlingen, hvor mange forsøg tog det med reagensglas, graviditeten, barnet etc.??

Al info vil blive værdsat

:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er lige med på en læser, håber det er i orden :kram

Vi skal formentlig også igennem ivf-reagensbehandling.

Men krydser finger for jeres sidste IUI forsøg giver pote:) :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været igennem 1 IVF langt foesøg indtil videre og er i gang med vores andet fryseforsøg (æg fra fryseren)

Hos os foregik det således; jeg startede på nedregulering på min cyklusdag 20. Det er næsespray 3 gange om dagen. Hver 8. time. Så skulle jeg gerne få en blødning og skulle scannes i starten af næste cyklus. Det er lang tid siden, så husker ikke alt, men mener jeg fik æg stimulerede medicin også. Når æggene er klar, får man en tid til udtagning. Der får man nogle piller med hjem til at bedøve/berolige kroppen. Man må ikke selv køre den dag og man må ikke være alene resten af dagen. Ved ÆU får man lagt veflon (nål i hånden) hvor man får morfin. Det er sjoooov ;) ÆU foregår ved at de tager æggene ud nedefra med en nål. Fordi du er bedøvet, gør det ikke vildt ondt. Det kan godt murre lidt synes jeg, og fisker de efter æg for langt væk, kan det godt føles lidt ømt. Når de har taget alle modne æg, kommer man på "opvågning" hvor man endelig må få mad og drikke. Efter noget tid er det hjem og hvile. ÆO er 2-3 dage efter. Alt efter hvad klinikkens procedure er. Her får man at vide hvor mange æg der er blevet til noget, hvor mange de lægger op og hvor mange der ryger i fryseren. Jeg fik 18 æg ud, 1 op og 10 i fryseren, så jeg lavede mange gode æg! 2 dage før ÆO starter man på crinone. En gel der lægges i skeden. Denne tages 2 gange om dagen indtil blodprøve. Er den positiv, fortsætter man indtil bum bum 7 eller 12. uge. ÆO føles som inseminering. Kateter op, og æg lægges i livmoderen med kateter. Inden ægget lægges op, ser man det på skærmen :) 14 dage efter ÆO er der blodprøve.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været igennem 1 IVF langt foesøg indtil videre og er i gang med vores andet fryseforsøg (æg fra fryseren)

Hos os foregik det således; jeg startede på nedregulering på min cyklusdag 20. Det er næsespray 3 gange om dagen. Hver 8. time. Så skulle jeg gerne få en blødning og skulle scannes i starten af næste cyklus. Det er lang tid siden, så husker ikke alt, men mener jeg fik æg stimulerede medicin også. Når æggene er klar, får man en tid til udtagning. Der får man nogle piller med hjem til at bedøve/berolige kroppen. Man må ikke selv køre den dag og man må ikke være alene resten af dagen. Ved ÆU får man lagt veflon (nål i hånden) hvor man får morfin. Det er sjoooov ;) ÆU foregår ved at de tager æggene ud nedefra med en nål. Fordi du er bedøvet, gør det ikke vildt ondt. Det kan godt murre lidt synes jeg, og fisker de efter æg for langt væk, kan det godt føles lidt ømt. Når de har taget alle modne æg, kommer man på "opvågning" hvor man endelig må få mad og drikke. Efter noget tid er det hjem og hvile. ÆO er 2-3 dage efter. Alt efter hvad klinikkens procedure er. Her får man at vide hvor mange æg der er blevet til noget, hvor mange de lægger op og hvor mange der ryger i fryseren. Jeg fik 18 æg ud, 1 op og 10 i fryseren, så jeg lavede mange gode æg! 2 dage før ÆO starter man på crinone. En gel der lægges i skeden. Denne tages 2 gange om dagen indtil blodprøve. Er den positiv, fortsætter man indtil bum bum 7 eller 12. uge. ÆO føles som inseminering. Kateter op, og æg lægges i livmoderen med kateter. Inden ægget lægges op, ser man det på skærmen :) 14 dage efter ÆO er der blodprøve.

Det var en dejlig lang og velbeskrevet fortælling :) det er dejligt at læse andres oplevelser og hører forløbet beskrevet:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velbekomme :) Det kan sagtens tænke at jeg har glemt noget. Det var i januar/februar jeg var igennem det, så noget er glemt. Men hvis du orker, så står der nok mere i min tråd. Men forstår godt hvis ikke du orker at bladre så mange sider igennem ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velbekomme :) Det kan sagtens tænke at jeg har glemt noget. Det var i januar/februar jeg var igennem det, så noget er glemt. Men hvis du orker, så står der nok mere i min tråd. Men forstår godt hvis ikke du orker at bladre så mange sider igennem ;)

Jeg har læst med i din tråd, men er ikke kommet helt fra start til slut, har læst lidt i udpluk:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har læst med i din tråd, men er ikke kommet helt fra start til slut, har læst lidt i udpluk:)

Sådan ville jeg også selv gøre ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan ville jeg også selv gøre ;)

Det er interessant at følge hinanden herinde:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er det. Jeg er bare ikke så meget herinde mere så får ikke fulgt så meget med mere

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er det. Jeg er bare ikke så meget herinde mere så får ikke fulgt så meget med mere

Sådan kan det jo gå :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Meget enig med GND

jeg var dog på kort protokol.

Blev scannet på dag 3. Derfra skulle jeg så tage hormoner (sprøjte i maven) hver aften ca samme tid. Blev scannet nogle gange undervejs og fik reguleret i mængden af hormoner afhængig af hvordan kroppen reagerede. Da æggene var store nok fik jeg en ægløsningssprøjte som skulle tages meget præcist i forhold til hvornår æu er.

Æu foregik hvor jeg fik veflon (ingen piller inden) med morfin, da jeg var fuld af det førte de en scanner ind nedefra med en nål for enden og tømte først den ene side for æg og så den anden. Det der gjorde mest ondt var når de skulle gennem væggen fra skeden og ud i æggestokkene.

Når alt var tømt kom man ind på en slapaf stue og blev opvartet. Her blev manden så kaldt ind til "sin del" og så ventede vi bare på at morfinen var ude og at mandens prøve var godkendt til befrugtningen :)

Om aftenen tog jeg crinonen (som sagt en gel man kommer op i skeden, husk man ikke må ha sex uden kondom når man tager det), den tog jeg frem til blodprøven.

Et par dage efter ÆU er der ÆO hvor de ligger kateter og så et meget lille sugerør-agtigt noget op og så ligger de ægget/æggene tilbage i livmoderen. Her fik jeg et æg op.

14 dage efter ÆO var der blodprøve og om eftermiddagen samme dag ringede de med resultatet

I mit tilfælde lykkedes det i første forsøg og jeg fødte en velskabt icsi dreng :)

Har 5 æg i fryseren til senere brug.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige til det med sex og crinone, så siger min klinik at det må man gerne uden gummi ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige til det med sex og crinone, så siger min klinik at det må man gerne uden gummi ;)

Mærkeligt det er så forskelligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mærkeligt det er så forskelligt :)

Meget!

Jeg spurgte ved sidste ÆO om vi skulle holde os fra hinanden da jeg havde hørt at man ikke måtte sexe og det måtte vi godt. Så spurgte jeg om vi skulle beskytte os da jeg havde hørt at crinone kan give allergisk reaktion hos mænd, og der sagde de at det er lige så ualmindeligt for mænd at reagerer på crinone som det er for kvinder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Meget!

Jeg spurgte ved sidste ÆO om vi skulle holde os fra hinanden da jeg havde hørt at man ikke måtte sexe og det måtte vi godt. Så spurgte jeg om vi skulle beskytte os da jeg havde hørt at crinone kan give allergisk reaktion hos mænd, og der sagde de at det er lige så ualmindeligt for mænd at reagerer på crinone som det er for kvinder :)

Der kan man bare se :)

Man lærer nyt hver dag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev også lidt overrasket men må stole på hvad de siger er rigtigt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for info piger- rart at læse andres erfaringer- er ret nervøs ved hele den behandling... :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De er gode til at forklare alt hvad dee skal ske og hvad de gør, så bare slap af og nyd at i er endnu et skridt tættere på baby :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mannie: Hvor er jeg glad for at læse din historie. Jeg starter nemlig i kort her efter weekenden i Horsens :) Og du er da et super eksemplar må man sige.. ;) Men synes det er helt som vinden blæser, hvor mange æg man får, alt efter lang/kort osv. Og når så jeg overvejer om det var dumt vi valgte kort, ja så er din historie da bare dejlig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skønt at læse så detaljeret forløb... Jeg er så spændt på, hvilken behandling vi skal igennem. Indtil nu taler alt for isci, men ser frem til at høre om det er kort eller lang. Håber det bliver den korte, så vi forhåbentlig kan nå en behandling inden året er omme...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De er gode til at forklare alt hvad dee skal ske og hvad de gør, så bare slap af og nyd at i er endnu et skridt tættere på baby :)

 

Vil gøre mit bedste- hvis det altså ikke lykkes os med dette sidste IUI forsøg.

Fingers crossed!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Krydser finger for af, at I undgår at komme videre i dette behandlingsforløb... Hep for sidste IUI

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg hepper for jer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hepper for jer :)

Tak :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER