Guest

.

8 indlæg i dette emne

Jeg ved ikke hvad de skal kunne i den alder men den med at kravle så har jeg hørt at der er nogen der ikke kommer til at kravle men møver sig rundt på numsen i stedet. De kan komme lige så hurtigt rundt som dem der kravler :)

Men ellers ville jeg tage en snak med SP om det hvis det er noget der bekymre dig så du ikke skal gå og have det dårligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal slet ikke gå og have det dårligt over det, bare fordi dp nævner det. Babyer er generelt lidt dovne, så de gør jo det der er nemmest for dem indtil de er klar på at prøve noget nyt... De er meget styret af lyst har jeg fået indtrykket af og det kan også være derfor han ikke er så interesseret i gåstolen længere - den er bare ikke spændende lige nu...

Faktisk kan Elias heller ikke selv sætte sig op fra liggende stilling sådan rigtig endnu - han kan hive sig op, hvis der er noget at få fat i ellers ruller han bare rundt og så kommer han op på den måde i stedet.

Jeg tror bestemt ikke du skal bekymre dig - det lyder jo som en sund og rask dreng med ellers rigtig god motorik - men snak måske med SP hvis du stadig er lidt ked af det og prøv at undersøg om i kunne komme til at gå til noget sansegymnastik, hvis i har mulighed for det... Det skulle være rigtig godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror heller ikke du skal bekymre dig, men man er bare som mor ekspert i, at sammenligne sit eget barn med andre, som man synes kan det hele :)

Vores datter er godt nok 2 måneder yngre, men hun har aldrig kravlet, hun sidder på numsen og kommer frem på den måde :rolleyes Hun kan godt rejse sig op ad ting og gå, når vi holder hende, men hun kan ikke ligge på ryggen og komme op.. Vende sig og trille har hun heller aldrig gjort.. Min SP sagde at det er helt almindeligt og at børn bare er forskellige :biglove Så mit råd til dig er også, at lade vær at tænke så meget over det.. Han lyder som en glad og tilfreds dreng :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min Mikkel er fra Nov 2010 og kravlede først da han var omkring 12 mdr. Og først nu går han.

Så længe de udvikler sig gør det ingenting at de gør det i deres eget tempo. Det der står i bøgerne er rettesnore baseret på gennemsnittet hvor flertallet ligger. Nogle er hurtigere og andre langsommere. Intet forkert i det :)

Min Frida som nu er 2½ er først nu begyndt at sige noget. Hvor min Nanna sagde sætninger da hun var 12 mdr. gammel :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar :) jeg snakkede lidt med dagplejemoren om det igen, og hun sagde også at han nok bare ikke synes det er interessant ligenu, og der kommer jo ofte en pædagog hos hende, og mener hun der er noget alarmerende vil hun jo sige det. For han er rigtig god til at møffe sig rundt på bagdelen, og ligger sig også næsten helt ned på maven mens han sidder når han skal nå noget, så mon han snart knækker koden og kravler istedet ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Drenge har jo ry for at være "bag ud".

Vores datter sad selv da hun var 5½ md, kravlede da hun var 7 mdr og gik rundt om bordet osv da hun var knap 8 mdr. Hun bliver 1 år d. 2/3 og går ikke endnu, det har jeg ment var underligt da hun har været så hurtig til alt hele tiden..

Men er mere rolig nu og tænker at det kommer når hun er klar.

Hun kan sagtens gå SIKKERT hvis man holder hende med en finger, slipper man skynder hun at sætte sig - hun er alt for usikker på sig selv :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvis du gerne vil stimulere motorikken, kan du lave nogle af de øvelser i tråden her på siden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER