Barbamama

Probiotika

9 indlæg i dette emne

Vi er blevet anbefalet (til det der foredrag, vi var til med hende Anette Opstrup fra Æblebørn) at tage probiotika. Faktisk begge to. Min mand fordi han har eksem, og jeg, for at forebygge eksem og allergi hos min ufødte baby.

Jeg gav mig derfor til at lede efter probiotika for i hvert fald lige at se det lidt med fingrene og læse på glasset. Men jeg blev ikke meget klogere må jeg nok indrømme :rolleyes Udover at damen i helskostbutikken synes at ALLE ville have godt af at tage det nærmest uanset hvad, og at der samtidig stod på glasset at gravide kun må tage det i samråd med læge eller sundhedsplejerske :unsure Men altså, det står der jo også på GraVitamin, og hende der anbefalede det var jo netop sundhedsplejerske! Forvirringen er komplet! :rolleyes

Uanset hvad, så vender jeg det lige med min jordemoder næste gang, jeg ser hende, men jeg kunne godt tænke mig at høre jer kloge kvinder, om nogle af jer har erfaring med/viden om probiotika? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har selv taget det som del af en kur og det kan stoette kroppen rigtig meget. Men det kan ikke erstatte at spise groent og groft og faa de sunde proteiner, som kroppen skal bruge for at klare sig bedst. Probiotika er helt sikkert en god ide, men det er til gengaeld noget, man kan noejes med at tage et par gange om ugen, hvis ikke man lige tager sig en kur - saa det kan betale sig at tage et godt produkt f.eks. loerdag og onsdag, fremfor at tage et halvdaarligt produkt hver dag. Og vil i laengden koste det samme eller saagar mindre.

Det er vigtigt at tage de rigtige, med viden om at de fleste slet ikke naar saa langt ned i fordoejelsessystemet, som de egentlig burde. NDS classic og Udo's Choice eller Garpro(ogsaa med hvidloeg, men lugter ikke, kan jeg bekraefte) har jeg faaet god for hos min behandler, Caroline Fibaek. Jeg har saa taget et eller andet italiensk erstatningsprodukt hver dag indtil i dag i forbindelse med rejsen til Thailand, fordi jeg ikke orkede at bestille udenlands fra til den korte periode.

Ellers har jeg drukket Kanne Brottrunk i perioder, hvor maven skulle have lidt hjaelp. Det smager ikke godt, men er rigtig effektivt. Det holder bare ikke i laengden, men altid efter sygdom eller antibiotikakur, hvor fordoejelsen skal genoprettes.

Lommehelse slut :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vidste, at jeg kunne regne med dig her, Camilla :kram2

Det er også Udo's jeg har fået anbefalet. Dog Udo's Probiotika, ikke Udo's choice (men er det det samme?). Jeg synes bare at have hørt at man helst først må tage det fra 3. trimester? :help

Og det er jo ikke fordi jeg er syg, eller umiddelbart har problemet med fordøjelsen, eller har tænkt mig at stoppe med at spise grøntsager... Jeg tænker i forhold til at forebygge allergi. Men er det så forkert at tage? :)

Og jeg håber, at der er flere, der har erfaringer og viden? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ha ha, gerne til raadighed :kram2

Jeg har ikke hoert, at probiotika er at fraraade i foerste trimester... Det ville give mening for mig, hvis det var en urt, vitamin eller mineral, men det er jo sunde bakterier, som du alligevel har i kroppen i stoerre eller mindre grad. Se ogsaa her. Jeg ville ikke vaere betaenkelig.

Saa kan jeg laese mig frem til at det maaske kan forebygge allergi hos baby - se her

PS. Husk at man ikke maa tage fiskeolie i 9. maaned, da det virker blodfortyndende... who would have thought that :)

Pps. Udo's Choice Probiotica, hvis vi skal vare helt korrekte i det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ha ha, gerne til raadighed :kram2

Jeg har ikke hoert, at probiotika er at fraraade i foerste trimester... Det ville give mening for mig, hvis det var en urt, vitamin eller mineral, men det er jo sunde bakterier, som du alligevel har i kroppen i stoerre eller mindre grad. Se ogsaa her. Jeg ville ikke vaere betaenkelig.

Saa kan jeg laese mig frem til at det maaske kan forebygge allergi hos baby - se her

PS. Husk at man ikke maa tage fiskeolie i 9. maaned, da det virker blodfortyndende... who would have thought that :)

Pps. Udo's Choice Probiotica, hvis vi skal vare helt korrekte i det ;)

Uh, de links skal jeg BESTEMT lure (når jeg lige slipper hjem fra uni :blabla )

Og det med fiskeolien anede jeg ikke?! Men dejligt at lære! Det lyder da også sådan relativt vigtigt at vide, synes jeg :unsure

Og Udo's Choice Probiotica...! Altså så kan jeg bedre forstå at Matas-manden igår kiggede på mig som om jeg var åndssvag, da han tilbød mig Udo's choice og jeg nægtede og kun ville have Udo's Probiotica :lol :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er lige gået i gang med det som lægen jerk k langer anbefaler, vita biosa. Det er ekstremt effektivt, mit stress mavesår efter skilsmissen er forsvundet på 4 dage og jeg har ikek haft det så godt i maven længe

Heler familien har ligget med bræk i og jeg er den eneste dere r gået fri., måske pga alle de gode mavebakterier?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh, de links skal jeg BESTEMT lure (når jeg lige slipper hjem fra uni :blabla )Og det med fiskeolien anede jeg ikke?! Men dejligt at lære! Det lyder da også sådan relativt vigtigt at vide, synes jeg :unsureOg Udo's Choice Probiotica...! Altså så kan jeg bedre forstå at Matas-manden igår kiggede på mig som om jeg var åndssvag, da han tilbød mig Udo's choice og jeg nægtede og kun ville have Udo's Probiotica :lol :rolleyes

Ha ha, ja, saadan kan man staa og vaere ganske bestemt :lol

Man maa sige at fiskeolieoplysningen er relevant, i hvert fald hvis man bloeder meget under sin foedsel :o

Jeg er lige gået i gang med det som lægen jerk k langer anbefaler, vita biosa. Det er ekstremt effektivt, mit stress mavesår efter skilsmissen er forsvundet på 4 dage og jeg har ikek haft det så godt i maven længeHeler familien har ligget med bræk i og jeg er den eneste dere r gået fri., måske pga alle de gode mavebakterier?

Det kan da helt stensikkert vaere derfor, du er gaaet fri - staerk fordoejelse = staerkt immunsystem!

Jeg har ogsaa hoert godt om Vita Biosa, men har ikke proevet det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige småluret links selvom til seminar :badgirl Tror jeg må have noget af det der Udo's... (Som så åbenbart er at finde i Matas alligevel :lol)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige småluret links selvom til seminar :badgirl Tror jeg må have noget af det der Udo's... (Som så åbenbart er at finde i Matas alligevel :lol)

:lol Jeg ville tage det samme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER