Barbamama

Hvilken barnevogn har I?

   39 members have voted

  1. 1. Hvilken barnevogn har I? (eller har I tænkt jer at købe)

    • Odder Zip
      7
    • Odder Enjoy
      0
    • Odder Zimply
      1
    • Emmaljunga Big Star Supreme
      7
    • Emmaljunga Big City
      2
    • Emmalgunga Mondial Duo Combi
      1
    • Brio Flow
      0
    • Brio Sense
      3
    • Simo
      1
    • Teutonia
      2
    • Silvercross
      1
    • Basson
      1
    • Scandia
      2
    • Trille
      2
    • Rikke Mai
      1
    • Barnevogn fra Bilka
      0
    • Barnevogn fra Kvickly
      1
    • Andre
      7
  2. 2. Er/var det din drømmevogn?

    • Ja
      29
    • Nej (uddyb gerne!)
      6
    • Ved ikke/vil ikke svare/andet
      4
  3. 3. Er du tilfreds med din vogn?

    • Ja
      25
    • Nej
      1
    • For tidligt at sige (f.eks. hvis den ikke er købt eller taget i brug endnu)
      13

Please sign in or register to vote in this poll.

28 indlæg i dette emne

Jeg vil gerne høre nogle barnevognserfaringer! :loveshower

Jeg er så småt ved at spore mig ind på, hvilken vogn, der er MIN drømmevogn, men det kunne da være interessant at høre, hvilke vogne I andre har. :)

Jeg vil også gerne vide, hvor mange der har været så heldige at få deres drømmevogn og hvor mange, der har måttet gå på kompromis, f.eks. fordi manden ville noget andet, fordi økonomien var i vejen, fordi drømmevognen var udsolgt, eller fordi man fik en brugt og så ikke ville bruge pengene på en ny, eller hvad der nu ellers kunne være grunden. Hvis I har lyst til at fortælle, selvfølgelig. :)

Og så vil jeg selvfølgelig gerne vide, om I er tilfredse med jeres vogn! :)

Håber at I vil dele jeres erfaringer! :balloons

Ps. Meningsmålingen bærer nok lidt præg af at jeg har kigget mest på Odder, Emmaljunga og Brio. :blush Jeg beklager at de andre mærker ikke er dækket med design-typer, osv, jeg hare bare puttet de mærker/design på, som jeg kunne huske. Håber det går :)

Edit: I må meget gerne fortælle hvilken farve I har valgt også. :) Og selvfølgelig lidt om, hvorfor I har valgt vognen (hvilket I vist allerede gør ;)) Billeder er da også velkomne :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

UniQ er letvægtstellet til Emmaljunga;-)

Vi har købt en Emmaljunga Big star supreme på UniQ stel (købt brugt). Vi kan ikke sige så meget om brugen af den endnu. da der lige går 8 uger mere før den skal i brug ;-)

Men det er drømmevognen. Eeeelsker udseendet på Emmalljunga. Så kan jeg godt lide de ekstra ting Big star supreme har frem for Big City. Bla udluftningen og termobunden.

Vi skulle bare have UniQ stellet fordi jeg synes det er så dejligt nemt at klappe sammen så det kan være i bilen. Desuden skal den igennem lejligheden når hun skal sove ude på altanen. og der er hjulene på Uniq mega nemme at tørre af. Hvilket er en fordel (selvom jeg nok hurtig bliver doven og bare støvsuger bagefter )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

UniQ er letvægtstellet til Emmaljunga;-)

Vi har købt en Emmaljunga Big star supreme på UniQ stel (købt brugt). Vi kan ikke sige så meget om brugen af den endnu. da der lige går 8 uger mere før den skal i brug ;-)

Men det er drømmevognen. Eeeelsker udseendet på Emmalljunga. Så kan jeg godt lide de ekstra ting Big star supreme har frem for Big City. Bla udluftningen og termobunden.

Vi skulle bare have UniQ stellet fordi jeg synes det er så dejligt nemt at klappe sammen så det kan være i bilen. Desuden skal den igennem lejligheden når hun skal sove ude på altanen. og der er hjulene på Uniq mega nemme at tørre af. Hvilket er en fordel (selvom jeg nok hurtig bliver doven og bare støvsuger bagefter )

Hehe, jamen jeg har bare aldrig rigtig fattet det der med Big Star/uniQ. Jeg synes nemlig at Emmaljunga viser dem som to forskellige vogne. Men bør jeg så rette det, eller giver det mening at lade det stå, og sige at "Big star" betyder Big star uden UniQ stel, og UniQ betyder Big star med UniQ stel? :) (Jeg er forvirret :blush)

Edit: Jeg tog chancen og slettede muligheden for at vælge Emmaljunga UniQ ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min er fra kvickly og yderst tilfreds med den.. Den køre godt, holder godt, pæn og ja kan ikke se hvad jeg er gået glip af i ikke at vælge en til mange tusinder mere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi har en odder zip på sort xdream stel, og vi elsker den vogn :loveshower

Jeg har hele tiden sagt det skulle være en odder, og manden var enig. Vi valgte zip fordi det var den vi synes var pænest. Manden bestemte det skulle være x-dream stel, da han bedre kunne lide det end det almindelige stel.

Det er en skøn vogn og synes den er alle pengene værd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en kombivogn fra chicco og jeg er SÅ glad for den. Var lidt træt af den, da han voksede ud af liften, men tror det sker uanset hvad man har, man skal lige vænne sig til den nye situation. Nu, hvor jeg har fået klapvognsdelen til at fungere med kørepose, synes jeg det er fantastisk. Hvis han vågner når jeg er ude at gå, kan jeg bare sætte ham op, han elsker at sidde og følge med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov, svarede "ved ikke" til om det er drømmevognen, da vi ikke nåede at tænke over det, inden vi fik tilbudt denne. Vi var dog enige om, at vi bare ville købe en stor "alm" vogn, hvis behovet skulle melde sig, det har det ikke gjort.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til vores store piger havde vi en Emmaljunga Big Star, det var og er stadig min drømmevogn. Men da vi ikke skulle have barn før om et par år, valgte vi i efteråret 2010 at sælge den til nogle bekendte sammen med alt vores andet udstyr.

Da man jo ofte kan skifte mening, skete det også her og øvelsen på en lille ny gik i gang, med resultat II i maj 2011.

Vi har denne gang valgt at købe en brugt Scandia vogn, om jeg er tilfreds ved jeg ikke endnu, men mon ikke det kommer hen af vejen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har haft en emmaljunga Classic som blev

Købt i 2006 da den første blev født. Den var bare super, men er desværre blevet fyldt med skimmel da den stod ude.

Jeg regner stærkt med at skulle ha en Emmaljunga igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har købt en simo.. Jeg har aldrig haft en "drømmevogn", men haft en masse krav - og der lever den op til alle mine krav :)

Om vi er tilfredse med den, kan jeg ikke rigtig sige, da vi endnu ikke har brugt den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har kun kig på odder zip på x-dreamstel. Der vil jeg ikke gå på kompromis. Men tror vi ender med at købe brugt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spændende at se, hvilke vogne i foretrækker :) I må meget gerne uddybe med hvad der er godt og evt. skidt ved vognene også :)

Og så er det da dejligt at se, at de fleste får deres drømmevogn :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en grå Odder Zip på almindeligt stel, da X-dream ikke kan være i bilen.

Vi er meget tilfredse med den, men jeg synes dog efterfølgende, at vi nok kunne have købt noget mere praktisk for os - da vi bor på 2. sal sover hun kun i den, når vi er ude at gå, så jeg tror, at vi havde været ligeså tilfredse (eller mere i længden) med en kombivogn, som vi kunne have brugt i længere tid.

P.S. Jeg synes, at du får et misvisende billede af spørgsmål 2, da man svarer ja til, om det enten var ens drømmevogn ELLER et kompromis - altså du ved ikke, hvilket et af mulighederne, der er svaret ja eller nej til. Jeg har svaret ja som i, at det var min drømmevogn (da den blev købt).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores drømmevogn er en Teutonia Monsun S med drejehjul i grå.. Den er så dejlig nem at køre med! Elsker den :loveshower

post-217-042629300 1328192355_thumb.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en grå Odder Zip på almindeligt stel, da X-dream ikke kan være i bilen.

Vi er meget tilfredse med den, men jeg synes dog efterfølgende, at vi nok kunne have købt noget mere praktisk for os - da vi bor på 2. sal sover hun kun i den, når vi er ude at gå, så jeg tror, at vi havde været ligeså tilfredse (eller mere i længden) med en kombivogn, som vi kunne have brugt i længere tid.

P.S. Jeg synes, at du får et misvisende billede af spørgsmål 2, da man svarer ja til, om det enten var ens drømmevogn ELLER et kompromis - altså du ved ikke, hvilket et af mulighederne, der er svaret ja eller nej til. Jeg har svaret ja som i, at det var min drømmevogn (da den blev købt).

:ditto

Det samme her. Jeg har altid villet have en stor fin Oddervogn og det fik jeg også. Men vi bor på 4. sal og som Tumlepigen skriver, så bruger vi den kun når vi er ude, så det var måske dumt ikke at købe en kombivogn i stedet for :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en grå Odder Zip på almindeligt stel, da X-dream ikke kan være i bilen.

Vi er meget tilfredse med den, men jeg synes dog efterfølgende, at vi nok kunne have købt noget mere praktisk for os - da vi bor på 2. sal sover hun kun i den, når vi er ude at gå, så jeg tror, at vi havde været ligeså tilfredse (eller mere i længden) med en kombivogn, som vi kunne have brugt i længere tid.

P.S. Jeg synes, at du får et misvisende billede af spørgsmål 2, da man svarer ja til, om det enten var ens drømmevogn ELLER et kompromis - altså du ved ikke, hvilket et af mulighederne, der er svaret ja eller nej til. Jeg har svaret ja som i, at det var min drømmevogn (da den blev købt).

:oops Det var ment sådan som du har svaret ;) Og er hermed rettet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har jo været så heldig, at vi har fået en barnevogn foræret, men det er ikke lige til at se, hvad mærke det er, derfor har jeg svaret, andet mærke.

Hvis jeg selv skulle ud og invistere i en barnevogn, så havde jeg nok valgt en oddervogn, fordi jeg synes de er smukke og har så godt et ry derfor er den foræret barnevogn ikke drømmevognen. Men jeg vil ikke gå ud og ofre en masse penge på en vogn, som vi ikke er sikker på, at få brug for. Så er lykkelige og glade for vores barnevogn.

Og jeg er ovenud tilfreds med vognen, den er pæn, enkel og uden kønsfarver, og så virker den til at være god at trille rundt med :), men vi har jo af gode grunde ikke afprøvet den endnu... Jeg har dog svaret tiltfreds :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi har koebt en Basson Grande i moerkeblaa. Farven er den, som manden min helst ville have, saa det blev den. Jeg ville ogsaa gerne have haft en god kombivogn, evt. oeko fra Naturkind. Nu blev det saa en Basson, fordi den opfylder mit store oenske om en aegte, dansk barnevogn til en pris, vi er villige til at give for en barnevogn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en Odder med Xdream stel fra 2008 og den er så flot. Vi er blevet spurgt af flere om vi har købt ny vogn til Astrid. Det har vi så ikke men den er bare den bedste kvalitet samt sikkerheden er tip top :-)

Det er min ønske og drømmevogn og har været yderst tilfreds.

Held og lykke med jagten

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har købt en brugt Emmaljunga Big Star Supreme i sort. Vi havde ikke umiddelbart en drømmevogn, men da vi havde været ude og kigge lidt, var vi helt enige om, at det var sådan en vi ville have. Jeg synes den er så flot og så er jeg glad for termobunden (især i disse dage med 5-10 frostgrader!) og er sikker på jeg kommer til at bruge udluftningsmuligheden i kalechen til sommer.

Som udgangspunkt ville vi gerne have en sort, men det var egentlig ikke så vigtigt - ville mest bare undgå en hvid eller hel lys ;) At jeg så fandt en fin brugt sort, var jo bare dejligt.

Jeg synes den er vildt god at køre med - og den er helt sikkert også dejlig at ligge i for den har en vildt god affjedring.

Så ja, det er min drømmevogn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg startede ud med en klassisk sort Odder med formspændt kaleche, Cecilia, på sort standardstel. Hold nu op det var et bøvl for mig at få den med i bilen, vi havde en sedan = skod bagagerum.

Den blev skiftet ud til min drømmevogn, Emmaljungas BBS Charleston på UniQ stel i sort. Den er såååååååååe lækker loveshower.gif

Ikke lige det bedste billede, sorry..

225424_226823864000645_100000190988023_1046868_2222615_n.jpg

Modelbillede, bare på alu-farvet sted

32272.jpg

Nu venter vi jo endnu en lille en og har derfor brug for en ekstra vogn, som primært skal stå herhjemme. Men jeg var simpelthen for nærig til at købe en helt ny vogn mere, så det blev en brugt i stedet, og derfor blev kompromisset også, at det ikke blev på letvægtsstel men standartstel. Om jeg er tilfreds med den, tja det vil tiden vise, men det forventer jeg helt sikkert at blive. Synes zip funktionen er rigtig smart og det er faktisk det eneste jeg ville overføre til min Emma hvis jeg havde muligheden :)

Zip_-_23190_-_Sort_K4.K4.K61_rahvid(2).JPG

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:oops Det var ment sådan som du har svaret ;) Og er hermed rettet :)

:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en Brio Compact Plus, og er fint tilfredse med den. Den er nem at have i bilen, og kører fint :)

Men det er bestemt ikke drømmevognen, for den hedder Emmaljunga Big Star Supreme, med Uniq stel :loveshower Jeg synes simpelthen den vogn er så über-lækker, og blæret at se på, og kvaliteten er også i top :)

Grunden til vi ikke købte denne, var at den simpelthen ikke kunne være i bagagerummet på vores lille dyt <_<

Hvis vi kommer dertil hvor vi har nummer 3 på vej, så er vi nødt til at have en større bil, og så håber jeg at få min drøm købt til den tid :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har købt en barnevogn af Rikke Mai i Babysam, da den var på tilbud. Det er ikke min drømmevogn, men fordi pengene er lidt små blev det denne her. Jeg synes dog også at den er ganske fin at se på. Om jeg er tilfreds ved jeg ikke, da vi ikke har taget den i brug endnu.

På billedet ser den lidt lilla ud, men den er i virkeligheden mere grå i det. Og med små søde tegninger af dyr og stjerner indvendig. Dejlig unisex til hvis vi skulle få en lille dreng senere.

5700000213909_gry_1.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rikke Mai vognene er bare flotte, altsaa :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER