Tina80

Briller

10 indlæg i dette emne

Min kære Katrinepige skal måske have briller da lægen mener hun er lidt nærsynet. Hun blev nemlig tjekket her til sit 5 års tjek. Hun skal så tjekkes af en øjenlæge her den 29/3

Men kom til år tænke på hvad børnebriller enlig koster? Og får man tilskud fra Danmark (gr. 1)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Uden at være HELT inde i det, så mener jeg da bestemt, at hvis du er medlem af Danmark, så er dine børn også... Og normalt får man tilskud til briller, hvis man er medlem af Danmark. Så det ville da undre mig om man havde lavet særregler (på den negative måde) for børn. :unsure

Hvad børnebriller koster, kommer nok ret meget an på hvor fancy stel hun/du vil have, og så på om der skal korrigeres for bygningsfejl eller lignende eller om det bare er nærsynethed :)

Jeg fik briller mod nærsynethed, jeg var 16. Det er snart 10 år siden, men jeg mener at de kostede 200 kr. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun havde ingen bygningsfejl, kun lidt nærsynethed.

Begge børn er I gruppe 1 som jeg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Danmark giver tilskud, vi har netop bestilt nye briller til knægten i louis nielsem og de kører med 2 for ens pris vi skal give 995 kr. Har endnu ikke været inde og se hvor meget Danmark giver.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

chancen for briller er i øvrig stor nu i begge bruger briller/kontaktlinser.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay rart at høre det ikke er så dyrt. Og hun har ingen bygningsfejl, så tænker det bliver endnu billigere.

Hi hi nej det kommer ikke bag på mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søn har bygningsfejl og er langsynet, og vi købte først hos luis nilsen, men de briller var altså bare ik særlig gode!

De holdt slet ikke til min søns leg.. var svæve hele tiden. Nu har vi købt fra Lindemann, de koster lige omkring 2500 og så betalte vi ekstra pga. specielle glas, men de er alle pengene værd! Lette og aldrig skæve! Og de gnaver heller ikke og falder ned på næsen :-)

Så jeg vil anbefale jer at kigge jer lidt omkring og ikke tage de billigste før i er sikre på de passer til jeres barns behov!

(og man kan sagtens afbetale de dyre briller og hvis i får tilskud oveni er det sikkert ik så dyrt!) :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når et barn er født ind i Danmark ( dvs du har været medlem imens du ventede dem) kan de blive medlemmer. Men det er dig som skal melde dem ind :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når et barn er født ind i Danmark ( dvs du har været medlem imens du ventede dem) kan de blive medlemmer. Men det er dig som skal melde dem ind :balloons

Smiler tak for oplysningen. Men det vidste jeg godt og det blev de også da de blev født. Så de er i gruppe 1 som jeg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi gav 5500,- for to par til vores søn, det var så med ekstra tynde glas, og glas hvor der ikke kom reflekser i, samt et stel med flex.

Danmark gav 3xx, i tilskud pr par

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER