Guest

panik

10 indlæg i dette emne

I går aftes da jeg lige var gået i seng og lige så lige var faldet i søvn, vågnede jeg med et kæmpe chok. Vi har en kat i pleje, en stor killing, vil tro den vejer 4 kg, den valgte at hoppe ned fra vindueskarmen og lande på min mave, lige omkring underlivet. Vi har haft kat i 6 år, det er første gang det nogensinde er sket.

Det gjorde herre ondt i max 5 min. Så snart pulsen faldt efter chokket, faldt jeg i søvn, uden smerter, uden det store problem.

Men SÅ drømte jeg at jeg begyndte at bløde, og nu er jeg gået helt i panik. Jeg har ganske lidt ondt i den ene side, men det har jeg også når jeg skal på toilet og ikke får gået i tide og nogle gange går det væk hvis jeg slår en prut (undskyld men det er rigtigt) så normalt vil det overhovedet ikke løfte et øjenbryn, men nu her midt om natten, hormonel og træt, med et mareridt malet ind på nethinden så er jeg sku pisse rej!

Hvor stort et stød kan baby tåle?

Den ligger godt derinde ikke?

Det er kun hvis jeg bløder jeg skal panikke?

Det var bare chokket og en vækket baby der får mig til at drømme? Jeg bløder jo ikke!

Arg natte frustrationer!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I går aftes da jeg lige var gået i seng og lige så lige var faldet i søvn, vågnede jeg med et kæmpe chok. Vi har en kat i pleje, en stor killing, vil tro den vejer 4 kg, den valgte at hoppe ned fra vindueskarmen og lande på min mave, lige omkring underlivet. Vi har haft kat i 6 år, det er første gang det nogensinde er sket.

Det gjorde herre ondt i max 5 min. Så snart pulsen faldt efter chokket, faldt jeg i søvn, uden smerter, uden det store problem.

Men SÅ drømte jeg at jeg begyndte at bløde, og nu er jeg gået helt i panik. Jeg har ganske lidt ondt i den ene side, men det har jeg også når jeg skal på toilet og ikke får gået i tide og nogle gange går det væk hvis jeg slår en prut (undskyld men det er rigtigt) så normalt vil det overhovedet ikke løfte et øjenbryn, men nu her midt om natten, hormonel og træt, med et mareridt malet ind på nethinden så er jeg sku pisse rej!

Hvor stort et stød kan baby tåle?

Den ligger godt derinde ikke?

Det er kun hvis jeg bløder jeg skal panikke?

Det var bare chokket og en vækket baby der får mig til at drømme? Jeg bløder jo ikke!

Arg natte frustrationer!

:kram :kram :kram

En baby i maven er godt beskyttet og kan tåle utrolig meget uden at lide overlast. For at baby skal lide overlast under et stød/slag på maven skal vi helt over i biluheld, vold og fald.

Men kan godt forstå du blev forskrækket :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er da også noget af et chok at få.. Men som NAFRIMI skriver så er det ganske harmløst.. ;) Gal jeg har fået mange slag fra storesøsten, og bay har det dejligt derinde ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan altså godt forstå du blev forskrækket pyha, tossede kat! Men som de andre siger er jeg sikker på baby ligger godt beskyttet, det er mere dig det gør ondt på. Jeg ville sige når du ikke bløder kan der ikke være sket noget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror ikke, der er sket noget, men ring da til laegen, hvis ikke du kan finde fred med det. Skal selv lige have jordemoderen ind over min tyngdefornemmelse i dag, selvom jeg ikke nemt ville kunne naa frem til hende pga italiensk sne, hvis hun ville se mig :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tog Camillat's råd. Jeg kunne simpelthen ikke hænge sammen, tænkte på det hele tiden, sov dårligt, havde stadig ondt da jeg vågnede. Først tænkte jeg "de har ret, der er ikke noget i vejen med baby", men hver gang tanken var tænk blev det efterfulgt af et "Men hvad nu HVIS der er", til sidst stod i badet og holdt tudende på min mave mens jeg stod og messede "Please vær ok - Please vær ok". Jeg Googlede endda stød i maven på gravide - det blev det bestemt ikke bedre af OVERHOVEDET Gravide kan i lighed med ikke-gravide risikere en lang række forskellige skader mod maven ved alvorlige uheld. Nogle af disse skader er livstruende og alvorlige, andre mere bagatelagtige. Alvorlige blødninger og død kan ramme både moderen og det ufødte barn. Nogle gange kan fosterdød indtræde selv uden, at moderen har pådraget sig et særligt svært traume mod maven...

Fedt nok!!! Så jeg ringede til lægen kl. 11.45 og fik en tid med det samme - Lægen mente helt bestemt ikke min ømhed har noget med babyen at gøre, men at det sikkert er slaget. Jeg kom så efterfølgende - i ved når man bliver normal igen, og ikke kun tænker død og ulykke og alt det værste - at jeg jo egentlig har ret hård mave og det har før gjort ondt lige præcis der når jeg har haft tynd mave, så mon ikke det er tarmsystemet, der sammen med slaget giver mig lidt problemer.

Nå men lige meget hvad så skal der IKKE være katte i soveværelset resten af graviditeten... De skal alligevel ud når Baby kommer!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram :kram :kram

Lyder rigtig godt at du tog til lægen, og at han bestemt ikke mente at smerterne havde noget med baby at gøre. :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja meget - er vist ikke helt kommet mig over chokket har KUN sat i sofaen siden jeg kom hjem, det er vist bare en OFF dag i dag!!! Træt efter en urolig nat og efter følelses registret har været i fuld udspringning - puh - jeg glæder mig til manden kommer hjem, så jeg kan få den krammer han har lovet mig :kram

Men tak allesammen!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt du fik klarhed! Der er ikke noget så frustrerende som at gå i uvished med Så vigtige tanker :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram øv en forskrækkelse, men godt at høre at det ikke var noget alligevel.

Jeg havde en bekendt, som fik en knytnæve i maven af en eller anden syg stodder på gaden, da hun var højgravid og baby led ingen overlast whatsoever... så jeg tror også der skal rigtig meget til, medmindre du selvfølgelig ikke har en helt sund/normal graviditet (såsom at din moderkage sidder løst el. lign.).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER