tineditte

Efter p-piller, hvornår fik i mens?

34 indlæg i dette emne

Jeg stoppede på pillerne i august, fik min mens d. 5 august efter stop, meeen så gik der lige 6 måneder før det kom igen???

Er der nogen der har prøver lignende forstyrrelser i cylkus efter stop med p-piller?

Tænker at det må være virkelig forstyrrende for ens eget system at tage p-piller, hvis det er normalt at der går flere måneder, inden kroppen er på plads igen!

Min læge mener at det er helt normalt, men er der andre der mon har prøvet det samme??

Vi vil gerne have et barn mere, så derfor har det været ret mærkeligt at gå der og tro at jeg var gravid, jeg har vist taget næsten 15 test i den periode! :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

det var sørme lang tid at vente... tager stadig mine så ved ikke hvordan min krop reagerer, men har brugt p-piller i.. hmm.. 10 år i træk! så måske kroppen går helt amok :unsure Har dog hørt man kan behandles med akupunktur hvis mens slet ikke kommer regelmæssig, men har absolut ingen erfaring...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg må indrømme at jeg slet ikke har tænkt på at p-pillerne kunne have sådan en effekt på min krop! Især da min første graviditet faktisk var en "smutter" mens jeg stadig tog pillerne!

Jeg har nu lige fået min mens for en uge siden, men ellers ku det da have været en go idé at prøve akupunktur!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min første mens efter p-pillestop kom vist efter 26 dage.. Så rimelig normalt.. Men har hørt at nogle oplever at den er meget forsinket..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

min kom lige efter stop, og så igen efter 28 dage, derefter i cyklus nr. 2 blev jeg gravid, så det må have været lige så normalt der også... jeg tror ikke at det er normalt at der kan gå så lang tid som 6 måneder!, hormonerne er jo ude af kroppen et par dage efter man er stoppet.. siger lægerne i hvert fald..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lyder som lang tid...jeg er selv stoppet til nytår med p-piller og er i første cyklus og venter stadig på mens....håber dælme den snart kommer da jeg er 4 dage over tid indtil videre og med negativ graviditetsteste....suk suk!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik mens normalt og så efterfølgende gik der næsten 4 mdr inden jeg så den igen.. Og ja, det er mange test man får brugt.. Min mens kom dog derefter ret regelmæssigt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kom vidst efter 35 dage og forsatte med at komme hver måned. Synes godt nok det var lang tid du skulle vente. Hvis den ikke kommer næste gang heller ville jeg kontakte lægen, det kan jo godt være at det ikke er ppillernes skyld men at du evt har pco eller andet. Det kan nemlig også give blødningsforstyrrelser

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min er som regel kommet som normalt, med kun et par dage skudt. Fx 33 eller 35 dage efter. Den er altid kommet hver måned.

Har godt nok aldrig hørt om at der kan gå op til 6 mdr før kroppen blir normal igen, men ved selvfølgelig ikke nok om det :) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg smed pillerne, fik jeg mens normalt 1-2 gange efter. og så gik jeg lige et halvt år (168 dage) hvor jeg overhovedet ikke så skyggen af blod. Min læge sagde os at det var heeeeelt normalt, men det viste sig at jeg har PCO så der var faktisk noget galt :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stoppede på pillerne i starten af dececmber og fik en blødning/mens. lige efter. siden da har jeg ikke haft nogen så jeg sidder og venter ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kom vidst efter 35 dage og forsatte med at komme hver måned. Synes godt nok det var lang tid du skulle vente. Hvis den ikke kommer næste gang heller ville jeg kontakte lægen, det kan jo godt være at det ikke er ppillernes skyld men at du evt har pco eller andet. Det kan nemlig også give blødningsforstyrrelser

Hvad er PCO?

Jeg fik taget en masse blodprøver, men kun fordi jeg selv insisterede på det, min læge sagde at der skulle gå et år før de ville gøre mere!! Det syntes jeg lyder helt vildt...!

men fik det så heldigvis for ca. 14 dage siden.

Men det var da underligt at gå der og tro jeg var gravid.. Men jeg kan se der er flere som har prøvet noget lignende..

<_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg smed pillerne, fik jeg mens normalt 1-2 gange efter. og så gik jeg lige et halvt år (168 dage) hvor jeg overhovedet ikke så skyggen af blod. Min læge sagde os at det var heeeeelt normalt, men det viste sig at jeg har PCO så der var faktisk noget galt :(

Nu ved jeg ikke rigtig noget om PCO, men betyder det at man har svært ved at blive gravid? Jeg har jo to børn allerede og blev hurtigt gravid begge gange, men tænker da på om der måske er noget der har ændret sig i mon krop siden..

Tror lige jeg skal google PCO...

:(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg hopper også med på den vogn. Jeg stoppede på p-piller i maj og havde 2 cykluser hvor min mens kom til tiden.

Men da jeg kom til oktober ja så stoppede min mens, og det er først kommet tilbage her i januar. Så jeg er meget spændt på om min mens nu er blevet regelmæssiget.

Så det med mange test - den er jeg også med på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er PCO?

Jeg fik taget en masse blodprøver, men kun fordi jeg selv insisterede på det, min læge sagde at der skulle gå et år før de ville gøre mere!! Det syntes jeg lyder helt vildt...!

men fik det så heldigvis for ca. 14 dage siden.

Men det var da underligt at gå der og tro jeg var gravid.. Men jeg kan se der er flere som har prøvet noget lignende..

<_<

PCO er en tilstand hvor der er kludder i hormonbalancen. Man kan i de fleste tilfælde godt stadig blive gravid, men mange har svært ved det og nogen kan slet ikke.

Sumptomerne forværres ofte hvis man tager på. Du kan jo prøve at google det, der er også flere herinde det lider af det. Mange kender ikke til denne lidelse så og symptomerne er meget forskellige, så det kan være svært at opdage. Men det kan ses ved en scanning af æggestokkene hvor man ikke vil modne æg ordentligt, men istedet danne mange store ægblærer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

PCOS = PolyCystisk OvarieSyndrom. Det betyder at dine æggestokke danner mange små folikler. Når man bliver scannet, ligger de nærmest som perler på en snor. Da det er et syndrom, er det ikke sikkert man har ALLE symptomer, men en kombi af flere forskellige.

Hos mig er det:

-Æbleform

-Mange små forlikler

-Forhøjet hormon tal

-Ekstrem sukkertrang. Dette behandles med metformin

-Uregelmæssige mensturationer

Mange kender ikke til, eller har aldrig hørt om PCO før de selv står med det. Nogen kan sagtens selv blive gravide, mens andre skal kæmpe lidt mere for det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg stoppede med mine p-piller i juli sidste år, og fik så min mens li efter, som jeg plejer. men har ikk haft min mens siden ( 15 juli ) min læge siger det kan være normalt, men har fået en henvisning til en gynækolog for at være på den sikre side. men har læst på nettet at nogen går et år uden mens

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

PCOS = PolyCystisk OvarieSyndrom. Det betyder at dine æggestokke danner mange små folikler. Når man bliver scannet, ligger de nærmest som perler på en snor. Da det er et syndrom, er det ikke sikkert man har ALLE symptomer, men en kombi af flere forskellige.

Hos mig er det:

-Æbleform

-Mange små forlikler

-Forhøjet hormon tal

-Ekstrem sukkertrang. Dette behandles med metformin

-Uregelmæssige mensturationer

Mange kender ikke til, eller har aldrig hørt om PCO før de selv står med det. Nogen kan sagtens selv blive gravide, mens andre skal kæmpe lidt mere for det.

Det lyder bare rimelig meget som mig, både det du siger og når jeg læser om det på nettet! Jeg har desværre taget 20 kilo på siden sidste graviditet og det sidder bare lige som æbleform!

Og der er mage flere symptomer som jeg læser om, der passer på mig! Tror jeg ringer til lægen og får en tid! Jeg fik faktisk lavet en prøve af hormontal, hvor alle var normale, bortset fra et par tal, som desærre var gået til ved testning, men fik ik taget mig sammen til at få taget en ny blodprøve..

:blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min egen læge sagde også at alle mine tal var fine. Det var først da jeg kom til gyn at han sagde at de var helt skæve de tal :o Han sagde at der var mange almindelige læger der ikke forstod at læse de prøve svar <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde taget p-piller i 18 år, og efter stop kom min mens præcis 28 dage efter, som den ville have gjort, hvis jeg stadig var på pillerne. Næste cyklus kom det på 30.-dagen og i næste cyklus blev jeg gravid :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kom paa dag 28 de foerste 3 cyklus efter p-piller. Saa blev de lidt mindre praecise, som i dag 27-29, enkelte 30. Jeg stoppede ikke for at blive gravid, men for at faa det skidt ud af kroppen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen så kan jeg nu skrive at jeg fik min mens i lørdags om aftenen... så min første cyklus efter p-pille stop blev jo så på 35 dage altså en uge over tid...

Så rent spild af tests i januar ævæv..

Men SÅ rart at den mens kom så vi nu kan komme videre ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde normal mens i 3 måneder, hvor min krop så valgte at springe en cyklus over, fordi jeg gerne ville være gravid, men ellers kom den igen som den plejede :loveshower Det var en af de ting jeg frygtede, fordi p-piller havde gjort min mens regelmæssig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min menstruation kom præcis 1 år efter jeg stoppede på p-piller. Har ikke haft den i det hele år, og fik i mellemtiden konstateret mild PCOS. Det var et rigtig hårdt år, og vil personligt ikke anbefale p-piller, til andre..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg stoppede med P-piller i december 10. og tabte så 2 kg i december, og kunne pludselig holde mig vågen om aftenen. så jeg anbefaler heller ikke p-piller til andre... det er noget skidt..

Lige siden har jeg ikke haft regelmæssig mens overhovedet. jeg blev alligevel Gravid i 2 forsøg i Nov.11. selvom vi ikke kunne finde rede i min cyklus overhovedet... så man har lov at være heldigwhistling.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER