Malene84

Opbevaring af babymad

6 indlæg i dette emne

Vi er lige begyndt at give Samuel grød...det er så købegrød til at starte med, men vi skal jo også snart have gang i noget grøntsags- og frugtmos.

Det jeg vil spørge om, er, hvad I andre opbevarer den hjemmelavede mos i? Jeg tænker på, at bøtterne skal være uden farlige stoffer, men også nemme at fryse ned og varme i microovn. Og hvad hvis man skal på tur og have grøden/mosen med? Hvordan gør man så?

:mam

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg fryser mosen ned i fryseposer i portionsstørrelser.

Posen er lige til at smide i microovnen og varme :)

Husk at vente med at tilsætte MME :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fryser i små plastikbøtter som kan tåle at komme i mikroovnen også.

Når vi er ude og jeg ved der ikke er mikro så tager jeg med glas med. Det er meget nemmere end hjemmelavede. Hvis vi skal et sted hen hvor der er mikro så tager jeg bare en lille bøtte med og varmer der og tilsætte mme der :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Skoldede glas med laag, taenker jeg?

Men om de kan gaa i fryseren... Jeg har ellers set dem fra Aladin, som ikke indeholder Bispenol A & Co.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg endte med at købe bøtter fra Avent i BabySam. De er på 180 ml og kan gå i både fryser og microovn. Jeg købte bøtter og låg hver for sig, det var billigst :)

Der kan være lidt mere kartoffelmos i sådan én end Samuel kan spise lige nu men han bliver jo også større, så det kommer nok til at passe (når de altså bliver fyldt op). Der bliver jo også lidt mere mad når man tilsætter MME og lidt vand og olie....og grøntsagsmos.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER