Barbamama

Har jeres hår ændret sig i graviditeten?

23 indlæg i dette emne

Jeg synes mit hår går AMOK med at vokse! :loveshower (Også det, der ikke sidder på hovedet <_< ) Tilgengæld synes jeg det er blevet underligt stift... Nærmest karkludagtigt når det er vådt :blink Må have fat i en balsam! Det plejer ellers ikke at være nødvendigt...

Jeg har læst at mange gravide oplever ændringer i håret... Har I andre også mærket forskel? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min kusine og svigerinde fik ekstrem tynd hår...

Jeg selv fælder også mere end normalt men ikke nok til at kunne mærke det på volumen endnu.. men ellers får jeg enormt let fedtet hår.. det fedtet samme dag som jeg går i bad.. virkelig irreterende..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tabte ret meget hår under min første graviditet - Ikke noget jeg egentlig kunne mærke på håret, og det hele er da også tilbage ;) Men når jeg redte mit hår om morgenen, røg der virkelig skræmmende meget hår med! Så er man glad for, at man har kraftigt hår :D

Går vi længere ned langs kroppen, så fik jeg afskyeligt nok hår på maven, da jeg var halvvejs henne! :o Så er det altså pænt nederen at være mørkhåret... HELDIGVIS kom det aldrig tilbage igen, da jeg efter fødslen barberede maven, haha! :glad Og jo, skraberen fik altså også en tur hen over maven under graviditeten - Kunne simpelthen ikke holde synet ud! Det var sgu for maskulint :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke mærket nogen ændringer. Men har en veninde der gik fra at få let fedtet hår inden graviditeten til at kunne nøjes med at vaske hår en gang i ugen under graviditeten... Her efter hun har født er det tiæbage til normalen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit hår skaber sig også. Bliver meget hurtigt fedtet, men opfører sig på samme måde når det bliver vasket, som du snakker om Barbamama. Desuden er jeg også begyndt at få skæl <_<

Og så er synes jeg ligesom Jane Doe også at jeg har fået mere hår på maven. Jeg er bare så heldig at have helt lyse hvide hår der, så det ses heldigvis ikke medmindre man virkelig kigger efter.. :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg var gravid ændrede mit hår sig meget. Det blev mere tørt og stift, og så holdt jeg helt op med at fælle. :)

Ca. 3 mdr. efter fødslen begyndte jeg at tabe håret i store totter. Det var helt vildt så meget hår der faldt af.. Tror det var alt det hår jeg ikke havde tabt i 9 mdr. der pludselig faldt af. :)

Nu hvor jeg er holdt op med at amme osv. har jeg fået det lækreste tykke hår :yay Har altid haft sådan noget tyndt fint noget, så det er virkelig fagre nye verden. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det skægt at høre om alle de forskellige måder, håret kan te sig på :)

Jeg melder mig forresten med i "hår på maven klubben". <_< De er heldigvis lyse (nærmest helt gennemsigtige) tilgengæld synes jeg faktisk de er halvlange :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke oplevet de store ændringer ved håret på hovedet... Har så også fået hår på maven, og jeg er også glad for at de er lyse...For for at sige det som det er, så har jeg ikke turde fjerne dem, i frygt for at der kom mørke hår ud...

Tilgengæld har jeg også oplevet store forandringer på benene...De voksede faktisk ikke de første 5 mdr af graviditeten...Det var rigtig NICE ikke at skulle tænke på det...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Langt mere fedtet hår men ellers ikke så meget andet - endnu...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit hår vokser også helt vildt :o Dog kun håret på hovedet :) Jeg har også måtte ty til balsam, selvom jeg ikke bruger det normalt, det er nemlig helt stiv- men kun når det er vådt. Håret på benene vokser lidt langsommere end normalt, måtte lige tjekke :P Barberede det egentlig Nytårsaften- og har ikke gjort det siden :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit hår har også ændret sig. Det havde tidligere tendens til at blive fedtet, men nu kan jeg gå længere uden at vaske det og tror at jeg igår konstaterede skæl, hvilket må betyde at det er tørt nu... Iih, altså!

Men min hud i ansigtet er også gået fra kombineret/fedtet til at være tør i t-zonen. Så måske er det generelt at hele min krop/hud er tør.

Kan godt være at jeg også er begyndt at fælde mere, men da jeg har tykt hår har jeg ikke tænkt nærmere over det. Men mistænkeligt nok synes jeg at jeg har måttet tømme hårbørsten lidt oftere på det seneste... Hmm, må holde øje...

Mht. hår på maven synes jeg også det er blevet lidt mere markant, måske fordi den er større og man nemmere ser det når den sådan buler ud :blush Så jeg er også begyndt at barbere den, fordi jeg ellers bliver irriteret over hårene.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ogsaa maerke fine, lyse dun paa maven - ikke at det kan ses, jeg kan bare maerke det og det er maerkeligt :blink

Hvis det tiltager saa maa maven vokses med :sm

Mit haar er ellers blevet lidt mere ustyrligt og her i Thailand lavede det pludselig fald, ogsaa selvom jeg havde glattet det! Men ok, luftfugtigheden var ogsaa hoej...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fælder nok mere end normalt og gjorde det også under første graviditet. Jeg har så rigeligt at tage af jeg har stort tyk hår ned til numsen, så det er ikke noget jeg bider mærke i.

Efter min første gravditet fik jeg mere krøl i håret, så er spændt på om der kommer endnu mere krøl i det efter denne graviditet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa.

Ja det er skam mærkeligt med det hår både her og der. <_<

Mit hår på hovedet er også helt mærkeligt. Mere tørt og stritter mere som om det er lidt gruset på toppen men fælder tilgengæld slet ikke så meget som inden jeg blev gravid :loveshower

Ja hårene forneden.... puha i starten syntes jeg bare de voksede helt vildt <_< men her sidst i graviditeten er der nærmest blevet færre.....

Knus

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jep, mit hår er også træls og stift (karkludagtigt om man vil :P ;) ) og så fedter det hurtigere end normalt.... Jeg fælder ikke noget særligt, men ØJ hvor jeg fældede de første måneder efter fødslen.... Det var helt uhyggeligt, og i totter nærmest! Tror halvdelen af volumen røg, og mindst 10 cm af længden.... Det var ikke rart :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit hår blev faktisk mere lækkert synes jeg (måske også fordi det ikke blev farvet? :unsure)

Men det blev tykkere og mere sundt under graviditeten.

Her mens jeg ammer så fælder jeg tilgengæld meget <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit hår er blevet markant mere tørt, selvom jeg behandler det markant bedre end før.

Hårene på benene vokser nærmest ikke - og mine øjenvipper er gået fra lange, flotte og tykke til ynkelige og flossede :unsure

Så det vil da være nice, hvis det ændrer sig til det bedre igen efter fødsel :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit hovedhår har ikke rigtig ændret sig. Fælder noget mere end jeg plejer, men har før haft perioder, hvor jeg fælder meget.

Til gengæld så er alt syd for navlen et mareridt. Jeg barberer ben 1-2 gange ugentligt nu, og efter 2-3 dage har jeg ikke bare stubbe, men lange sorte hår, der får det til at se ud som om jeg ikke har barberet ben sidden jeg var 14. Bikini-linien er lige så ustyrlig. Den får hver anden dag, og når jeg er i bad igen, er det hele tilbage som før. Amen altså! <_< Har også fået et langt sort hår på maven, jeg ikke kan plukke :blink Jeg vil ikke barbere det af, da jeg ikke vil have en stub på maven (har faktisk prøvet at fjerne det af den vej, men ingen held der heller :huh )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har også fået et langt sort hår på maven, jeg ikke kan plukke :blink Jeg vil ikke barbere det af, da jeg ikke vil have en stub på maven (har faktisk prøvet at fjerne det af den vej, men ingen held der heller :huh )

Sikker på det ikke er den der sorte streg som nogle gravide får? Hedder et eller andet fikst og går fra navlen og ned.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikker på det ikke er den der sorte streg som nogle gravide får? Hedder et eller andet fikst og går fra navlen og ned.

Den hedder Linea Nigra (den sorte linie) nogle kalder den også Linea Fusca (den brune linie)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Æsj... Idag er mit hår både strid, tørt OG fedtet. <_< Dumme dumme hår :numse

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikker på det ikke er den der sorte streg som nogle gravide får? Hedder et eller andet fikst og går fra navlen og ned.

Den hedder Linea Nigra (den sorte linie) nogle kalder den også Linea Fusca (den brune linie)

Så vidt jeg ved er Linea Nigra en ændring af pigment, ikke hårvækst

Wiki om Linea Nigra

Det her er "bare" et genstridigt hår.. <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så vidt jeg ved er Linea Nigra en ændring af pigment, ikke hårvækst

Wiki om Linea Nigra

Det her er "bare" et genstridigt hår.. <_<

Okay :) Lød bare utroligt med at hår der ikke kunne plukkes eller barberes væk. Det må i guinness rekordbog ;)

Barbamama: Øv! Gode hårvibrationer herfra og til dig :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER