Barbamama

Hvornår føder du?

35 indlæg i dette emne

Hej piger! Skal vi ikke lave en lille hyggelig gættetråd, hvor vi ser om vi kan gætte lidt om vores fødsel? Og så evt. pinne den, så vi kan se, om vores gætterier holdt stik? :balloon

Jeg foreslår at vi alle gætter på (det er selvfølgelig fair, hvis man kun vil gætte på noget af det ;)):

Hvornår føder du? (Dato og uge+dag)

Hvad vejer bebsen?

Hvor lang er den?

Hvilket køn er det? (Sjovest, hvis man ikke ved det i forvejen :P)

Hvor lang tid varer fødslen? (fra du indlægges på fødestuen til babyen er ude?)

Kom frisk! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil gerne starte :)

Hvornår føder du? 13. juli (40+5). Måske lidt ønsketænkning, da det er min fødselsdag :biglove Har dog også en lille mistanke om at jeg føder lidt før de 40 uger, men det tør jeg ikke sætte dato på.

Hvad vejer bebsen? Jeg tror, jeg får en lille buffas :7himmel Mellem 4000 og 4500.

Hvor lang er den? 52 cm (ved dog ikke om det er totalt urealistisk i forhold til vægten)

Hvilket køn er det? Det ved vi inden fødslen :)

Hvor lang tid varer fødslen? Jeg tror det kommer til at gå ok stærkt. 2-4 timer, og nok tættere på 2 end på 4.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår føder du? 40+3 - d. 2 juli :) Evt. 1 juli - bare lige så vi ikke når at få børnepenge :rolleyes

Hvad vejer bebsen? 4200g

Hvor lang er den? 55 cm

Hvilket køn er det? Vi satser på hun stadigvæk er en pige :7himmel

Hvor lang tid varer fødslen? Jeg tror jeg får en lang fødsel, men hvor længe synes jeg er svært - aner faktisk ikke særlig meget om hvor lang tid en fødsel tager, og hvornår man bliver indlagt på fødestuen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Giver I lige en melding på, om I synes det er en god idé at pinne? :) (Jeg kan jo bare gøre det, men tænkte at det er bedre at vi er enige om, at pinne tråde, istedet for at jeg bare pinner løs, så vi pludselig kun kan finde de fremhævede tråde i oversigten ;))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår føder du? 27.juli 39+5

Hvad vejer bebsen? 3580 gr.

Hvor lang er den? 51 cm

Hvilket køn er det? pige Dreng

Hvor lang tid varer fødslen? 7 timer

:balloon :balloon :balloon :balloon

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår føder du? 9. august 42+0 (Vil så gerne over i august)

Hvad vejer bebsen? 3.500 g - 4.000 g

Hvor lang er den? 49-53 cm

Hvilket køn er det? Det ved vi inden fødslen :) Tror det er en dreng (min bagdel vokser godt :D )

Hvor lang tid varer fødslen? 8 timer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pin pin ping :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pin du bare ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår føder du? 7. Juli (40+3)

Hvad vejer bebsen? 4050 g.

Hvor lang er den? 54 cm.

Hvilket køn er det? Vi ved det er en dreng ;)

Hvor lang tid varer fødslen? 3-4 timer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår føder du? 18 juli - 40+6

Hvad vejer bebsen? 3540g

Hvor lang er den? 52 cm

Hvilket køn er det? Vi ved det er en pige :kuller

Hvor lang tid varer fødslen? 4,5 timer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår føder du? 3. Juli (39+2) eller 13. juli 2012 (40+4)

Hvad vejer bebsen? 3500-4000 gram

Hvor lang er den? 55 cm

Hvilket køn er det? Jeg har stadig ingen kvalificerede bud - jeg omtaler mest Blop som en han, men manden og andre siger hun.

Hvor lang tid varer fødslen? Jeg slipper vist ikke så let, så tror vi taler om en slags Marathon fødsel. Jeg vil blive overrasket, hvis vi kommer under 12 timer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en sjov ide, syns ik helt jeg kan tillade mig at være med for satser på at blive augustmor. Men syns bare det er sjovt I alle forventer at gå over tid, er det en slags antijinx at sætte sin forventning der? Statistisk set vil nogle af jer nok føde ugen inden også.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en sjov ide, syns ik helt jeg kan tillade mig at være med for satser på at blive augustmor. Men syns bare det er sjovt I alle forventer at gå over tid, er det en slags antijinx at sætte sin forventning der? Statistisk set vil nogle af jer nok føde ugen inden også.

Hey, for min skyld skal du være velkommen her også! :kram2

Men ellers kan du jo oprette en lignende tråd i august. ;) Jeg så at de også har lavet tråden i maj-gruppen nu. :)

Jeg studsede også lidt over at vi stort set alle sammen regner med at gå over tid. Som jeg har skrevet, så har jeg faktisk en lille mavefornemmelse af, at jeg føder før tid. Altså ikke decideret for tidligt, men lidt før... Så for mit vedkommende er det nok mest ønsketænkning at jeg går over tid (men måske også mere frygt end fornemmelse at jeg føder før tid). Jeg kan komme til eksamen helt frem til 30. juni og har IKKE lyst til at skulle til sygeeksamen i min barsel eller skubbe eksamen til året efter, så jeg håååååååber at bebs bliver derinde indtil mit semester er veloverstået! :)

Jeg har også tænkt på om jeg mon følger min mor i mønsteret... I så fald skulle jeg få veer om aftenen d. 7 (39+6) og så føde fem minutter over 12 på min terminsdag. Det kunne da også være lidt skægt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en sjov ide, syns ik helt jeg kan tillade mig at være med for satser på at blive augustmor. Men syns bare det er sjovt I alle forventer at gå over tid, er det en slags antijinx at sætte sin forventning der? Statistisk set vil nogle af jer nok føde ugen inden også.

Synes også du skal være velkommen her :)

Jeg har spurgt min mor mht. Hendes fødsler og begge gange har hun født 4 dage over tid- så det blev mit udgangspunkt ;) Jeg vil nok blive overrasket, hvis jeg føder før- selvom det bestemt ikke ville gøre noget, slet ikke i starten af juli eks. Den 3. Juli- så kunne min bedstefar få sit første oldebarn i fødselsdagsgave :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså, sidst fødte jeg på terminsdagen, men regner ikke med det sker igen ;)

Og så tror jeg at der er lidt om det med antijinx.... Turde nok ikke gætte på jeg føder ugen op til.... Selv om det klart er det jeg håber :goodluck

Kender én der fødte 3 uger for tidligt første gang, og gik 2 uger over tid anden gang.... Så man kan aldrig vide :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super sjovt med en gætte-tråd :) Jeg tror lige jeg snupper den til august gruppen, håber det er okay? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super sjovt med en gætte-tråd :) Jeg tror lige jeg snupper den til august gruppen, håber det er okay? :)

Ja selvfølgelig da!!!! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for velkomsten men jeg tror nu på en augustbaby så jeg hopper på den der er kopieret i vores måned ;)

Jeg fødte i øvrigt 15 dage før termin første gang så troede jeg sku det anden gang også, men nej, gik 10 dage over og det var ikke spor sjovt, når man går så mange uger og tænker "det er nu!" så kan da bestemt anbefale at anlægge en tålmodig forventning. 40 uger er bare et gennemsnit af en slags.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, lad mig prøve at gætte, sjov! :-)

Hvornår føder du? en dag efter termin, 19. juli

Hvad vejer bebsen? 3100 gram

Hvor lang er den? 52 cm

Hvilket køn er det? Dreng... Hmm, måske, vi vill ikke vide...

Hvor lang tid varer fødslen? 2 timer ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så bliver jeg den første der tror på at bebsen kommer før. Det har de to andre gjort sååå...

Hvornår føder du? d. 27 Juni (38+3)

Hvad vejer bebsen? 3500-3800 g

Hvor lang er den? 51 cm

Hvilket køn er det? Vi ved det er en pige

Hvor lang tid varer fødslen? ca 7 timer

:loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så vil jeg da også give Jer mit bud... :balloons

Hvornår føder du? d. onsdag 4/7 (40 +3)

Hvad vejer bebsen 3600g

Hvor lang er den 53 cm

Hvilket køn er det? Jeg tror det bliver en dreng

Hvor lang tid varer fødslen? 2 timer.

Total mærkeligt at tænke på, at der er 5 mdr. til min termin.... Der er virkelig en bebs i min mave :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige skrevet en ekstra dato på under dato for fødsel- tanken om den 3. Juli er blevet ved med at komme frem i tankerne- kunne også være skægt at give min bedstefar hans første oldebarn i fødselsdagsgave :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes det er en sjov idé med sådan en tråd :)

Hvornår føder du? 18. juli (det er terminsdagen, og ville bare passe helt perfekt. Mine bonuspiger er på ferie hos os osv. Det må bare ikke blive d. 12/, for da har den store af dem fødselsdag og det ville være synd for hende, hvis den lille "stjæler" den ;)

Hvad vejer bebsen? ca. 4000 gr.

Hvor lang er den? ca. 50 cm

Hvilket køn er det? Ved vi først ved fødslen (men jeg siger hele tiden hun, så...)

Hvor lang tid varer fødslen? aner det ikke! Forhåbentligt ikke en evighed..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kommer der et bud herfra:

Hvornår føder du?lørdag d. 7/7 (40 +3)

Hvad vejer bebsen 3300g

Hvor lang er den 51 cm

Hvilket køn er det? Jeg ved at det bliver en pige

Hvor lang tid varer fødslen? håber på 12 timer fra ve start (rigmelig optimistisk i forhold til at de to andre har været på henholdsvis 54 og 48 timer :) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil også prøve :)

Hvornår føder du? D. 27. juli - 40+0

Hvad vejer bebsen? 3650 g.

Hvor lang er den? 53 cm.

Hvilket køn er det? Gætter på en pige

Hvor lang tid varer fødslen? 7 timer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER