Forunderligt

Har du været med til en andens fødsel

28 indlæg i dette emne

Blev lige inspireret i den anden tråd til at stillet et nyt spørgsmål: Har du oplevet at være med til en andens fødsel, og hvis? Hvordan syns du det var, vidste du hvad du gik ind til, blev du forskrækket? Eller går du ligesom jeg og tænker det ku være fantastisk at opleve en fødsel fra sidelinjen engang, hvis man fik chancen? Jeg kan desværre ikke lige se hvordan jeg skulle få den oplevelse, men hvem ved om mine døtre engang vælger at invitere mig med på fødestuen... :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil så gerne med til en fødsel :loveshower men ligesom dig ved jeg ikke lige ved hvem ;)

Men jeg håber en af mine søde veninder, en dag spørg mig :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kunne også godt tænke mig at prøve at være med på sidelinjen ved en fødsel, men som jer andre, så aner jeg heller ikke lige hvis det skulle være ;)

Jeg tænker dog også at det er et kæmpe ansvar at være fødselshjælper, og jeg ville nok være ret nervøs :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var med da min lillesøster blev født. Hun er lidt af en efternøler og jeg var 18 år.

Det var ikke menningen jeg skulle have været der, min mor regnede med hun ville være for blufærdig og jeg var derfor ikke forberedt på det. Jeg var med på hospitalet og var med til en del af det sidste forløb. Jeg blev dog sendt uden for døren ;) da presseveerne begyndte, men der gik kun 2 min så kom min far for at hente mig og spørge om jeg ikke ville være med. Min mor var rimelig ligeglad med hvem der var med på det tidspunkt.

Det var en fantastisk oplevelse og super skøn at dele med min mor og far :loveshower og ikke mindst at kunne fortælle min dejlige lillesøster om hendes fødsel :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kunne vildt godt tænke mig at være med til en andens fødsel. Så håber da at der er én, der spørger mig en dag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg må nok indrømme jeg er for sart osv. hvad sådan noget angår....kan godt se det specielle i at opleve det, men tror jeg får rigeligt i at opleve mig selv føde...

Lader andre om at få sådanne specielle oplevelser, for jeg vil nok bare blive for nervøs og alting...

Men vi er jo alle forskellige og jeg har bare nemt til at besvime og få det skidt når det kommer til alt med læge, sygehus og blod....men meget an på situationen self... og sådan har jeg altid haft det desværre...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har aldrig været med til en andens fødsel, men ville gerne prøve at opleve det.

Skal jeg være helt ærlig tror jeg dog ikke at jeg ville være til meget nytte. Jeg vil sikkert bare stå og tude af glæde :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, jeg var med til min storesøsters fødsel.

Det var ikke planlagt at jeg skulle være med, men sådan blev det. Jeg skulle køre hende ind til hospitalet da hun pludselig fik veer 14 dage før tid.

Og så var jeg derinde med hende (sammen med min mor, og hendes mand også), og jeg ventede med hende - fordi vi ikke vidste om hun skulle blive, eller gå hjem igen.

Det endte med at hun skulle blive, og så blev jeg der også.

Det var en meget vild oplevelse, og jeg havde tænkt at "det vil jeg i hvert fald ikke være med til" . Men det var fantastisk, men dog også hårdt at se sin søster have så mange smerter.

Jeg filmede fødslen.

Jeg blev overhovedet ikke skræmt over hendes fødsel, og det var jeg sindssygt glad for. Jeg var ikke mere nervøs over at skulle føde, end jeg var i forvejen.

Det var en meget surrealistisk oplevelse, men helt ubeskrivelig :loveshower og der kom da også ret mange tårer da den lille basse endelig blev født! Fantastisk øjeblik :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var med da min lillesøster skulle føde hendes pige. Jeg var blevet spurgt længe inden om jeg ville tage billeder, hvilket jeg svarede ja til. Hun er den dag idag, glad for at jeg tog de billeder, selvom nogle af dem kunne hun godt have undgået. :lolhit

Jeg var dog på ingen måde forberedt på hvad der ville ske, hvordan det ville se ud, hvor lang tid der kunne gå osv. Men hold da fest hvor var det en skræmmende og fantasisk oplevelse.

Jeg synes det er uvirkeligt at man kan få en person ud, dernede fra, og hvilke kræfter en kvinde egentligt kan have. Da lillepigen kom ud, blev hun med det samme lagt op til min lillesøster og det første jeg siger til hende (med en tåre rendende nedad kinden)er: "Jamen, hun har jo øjenbryn." (min lillesøsters øjenbryn er ikke ret tydelige) Både min lillesøster og vores mor var færdig af grin. Jeg fik lov til at klippe navlestrengen over og hold da fest det var en underlig følelse, men jeg var på en måde stolt.

Jeg var meget glad for at få lov til at komme med. Det er en oplevelse man slet ikke kan beskrive.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har aldrig været med til en fødsel og heller aldrig tænkt over, at det var noget, jeg gerne ville...

Men hvis nogen tæt på bad mig om det, ville jeg gøre det for at støtte dem :) Og jeg ville sikkert også gerne for min egen skyld, for jeg synes da at det er fascinerende og jeg er sikker på at det er en dejlig oplevelse. Ville også føle mig lidt stolt, hvis nogen ville have mig med :) Men omvendt føler jeg heller ikke at det er vigtigt for mig at have prøvet at være med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg ville rigtig gerne være med, men ved heller ikke hvem der ville spørge mig. Har også tænkt at det at være jordemoder eller doula må være nogle spændende jobs.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kunne også godt tænke mig at prøve at være med på sidelinjen ved en fødsel, men som jer andre, så aner jeg heller ikke lige hvis det skulle være ;)

Jeg tænker dog også at det er et kæmpe ansvar at være fødselshjælper, og jeg ville nok være ret nervøs :whistling

Du må komme til min, hvis jeg må komme til din :P høhø...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg arbejder på fødegangen som sosu-assistent så jeg har været med til mange mange fødsler og det er lige fantastisk hver gang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke været med til nogen udover mine egne :whistling Og jeg har heller ikke lyst. Men ville gøre det hvis jeg blev bedt af mine veninder :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis man tager udgangspunkt í den tråd om hvem man havde med til fødslen, så tror jeg ikke at der er ret mange af jer der skal regne med at komme med til en andens fødsel ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis man tager udgangspunkt í den tråd om hvem man havde med til fødslen, så tror jeg ikke at der er ret mange af jer der skal regne med at komme med til en andens fødsel ^_^

Næ det tænker jeg egentlig også... (men måske som mor hvis man har døtre, engang...)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er overrasket over hvor mange det godt kunne tænke sig at opleve en fødsel.. i siger bare til hvis i vil svinge forbi Holbæk midt maj :)

Jeg kunne ikke tænke mig at opleve en fødsel irl.. så skulle det være om mange år og min datter spurgte mig ville jeg selvfølgelig tage med. Men ellers er det ikke et ønske fra min side.

Jeg tror hvis man gerne vil opleve det, at man selv skal spørge sine søster, veninder m.fl. om man gerne vil med til fødsel, for tror mange har det som mig, at de ikke vil have noget "imod" folk var med (tætte folk) men bare aldrig selv ville spørge folk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er overrasket over hvor mange det godt kunne tænke sig at opleve en fødsel.. i siger bare til hvis i vil svinge forbi Holbæk midt maj :)

Jeg kunne ikke tænke mig at opleve en fødsel irl.. så skulle det være om mange år og min datter spurgte mig ville jeg selvfølgelig tage med. Men ellers er det ikke et ønske fra min side.

Jeg tror hvis man gerne vil opleve det, at man selv skal spørge sine søster, veninder m.fl. om man gerne vil med til fødsel, for tror mange har det som mig, at de ikke vil have noget "imod" folk var med (tætte folk) men bare aldrig selv ville spørge folk.

Det tror jeg faktisk at du har ret i. :) Nu er min mand og jeg ret enige om at vi gerne vil have fødslen for os selv, men hvis jeg nu synes det var okay, at nogen kom med, så kan jeg faktisk ikke helt forestille mig at "give indbydelser" til det. Tror faktisk jeg ville føle mig lidt underlig, hvis jeg spurgte en veninde, om hun ville med til min fødsel (ikke at det ER underligt at spørge om... Jeg ville bare føle mig underlig :))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du må komme til min, hvis jeg må komme til din :P høhø...

Haha, prøv du bare at nå fra Mors til Herning inden jeg har født :D :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det tror jeg faktisk at du har ret i. :) Nu er min mand og jeg ret enige om at vi gerne vil have fødslen for os selv, men hvis jeg nu synes det var okay, at nogen kom med, så kan jeg faktisk ikke helt forestille mig at "give indbydelser" til det. Tror faktisk jeg ville føle mig lidt underlig, hvis jeg spurgte en veninde, om hun ville med til min fødsel (ikke at det ER underligt at spørge om... Jeg ville bare føle mig underlig :))

Tror også kun fordi det min 2. fødsel jeg ærlig talt ikke vil have noget imod en veninde eller 2 skulle være der.. første gang skulle jeg bestemt heller ikke have andre end min mand med :)

Men ja jeg ville også have det underligt at spørge.. tænkt hvis ens veninde sagde ja til at tage med fordi man spurgte men egentlig ikke havde lyst.. ej jeg ville aldrig spørge ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror også kun fordi det min 2. fødsel jeg ærlig talt ikke vil have noget imod en veninde eller 2 skulle være der.. første gang skulle jeg bestemt heller ikke have andre end min mand med :)

Men ja jeg ville også have det underligt at spørge.. tænkt hvis ens veninde sagde ja til at tage med fordi man spurgte men egentlig ikke havde lyst.. ej jeg ville aldrig spørge ;)

Præcis :) Iøvrigt har jeg gjort en dyd ud af at fortælle mine veninder ALLE de skrækhistorier, jeg kunne komme i tanker om, om at medvirkende til fødslen bliver ramt af blod, lort, tis, bræk, osv (og jeg har gerne smurt EKSTRA tykt på :badgirl ) så hvis jeg endelig spurgte, så tror jeg, at i hvert fald nogle af dem ville fremstamme et spagt "Øøøh, nej tak" :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kunne rigtigt godt tænke mig at komme med til en fødsel og det kunne min søster også, så min søster og jeg har levet en aftale om at hvis hun kommer med til min, så kommer jeg med til hendes næste fødsel. :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var med til min lillesøsters.. Hun havde egentlig ikke planlagt at jeg skulle være med, men hendes kæreste og min mor kunne ikke helt tackle de smerter hun gik igennem, og da det endte med et akut kejsersnit, blev det mig der var med hende inde - hvilket hun siden har været meget taknemmelig for.. (det var min svoger iøvrigt også..)

Må indrømme at jeg ikke havde forventet det endte så dramatisk, men det var nu en fantastisk oplevelse..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været med til mine ene venindes 2 fødsler.... Hun bor i Viborg - og jeg er begge gange nået turen derop...

Hun spurgte mig i starten af graviditeten med den første.. om jeg ikke ville med til fødslen?! Og jeg takkede straks ja.

Det er en oplevelse uden lige - og utrolig smukt. Da hendes søns hoved var født.. var det aller første han gjorde... at kigge på mig..... <3 <3 <3

Syntes det var hårdt og se hende have så ondt og jeg/vi kunne intet gøre end at støtte, holde i hånd og komme med kolde klude. Det skal lige siges at hun er opereret adskillige gange i ryggen bla. for diskus prolapser... og derfor ville de intet smertestillende give hende.

For mig er det en selvfølge at hun er mere end velkommen til når jeg engang forhåbentligt skal føde.... selvom sandsynligheden for en naturlig fødsel er meget lille...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, har "været med" til masser :D :yiepie

Det er lige fantastisk hver gang...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER