Tumlepigen

Gen-koge kogt kød?

5 indlæg i dette emne

Jeg er begyndt at give Filippa kød til kartoffel/grøntsagsmosen. I går kogte jeg nogle små kødboller af hakket kyllingekød, så det er nemt at tage én op fra fryseren, tø i køleskab og mose til. Der står dog i Sundhedsstyrelsen bog om "Mad til spædbørn og småbørn", at bollerne skal koge mindst 5 min., når de er tøet op. Jeg forstår ikke hvorfor? -kødet er jo tilberedt :unsure Er det for at få den rette konsistens?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er simpelthen for at sikre sig, at der ikke er bakterier i, specielt hvis man ikke lige tænker over, at få optøet kødbollerne i køleskabet i stedet for på køkkenbordet.

Du kan gøre det, at du hælder kødbollerne i en skål, overhælder med lidt vand og så i mikroovnen, så er du sikker på at det hele er gennemvarmet godt nok igen til at bakterierne har taget sig en flyvetur og det går lidt hurtigere end hvis du skal til at have startet op for komfuret... Hvis du bliver nødt til at have gang i komfuret (ikke alle har en mikroovn jo) så kog vandet i elkedlen først - så går det også lidt hurtigere med opkogningsprocessen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror måske det har noget at gøre med bakterier?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er simpelthen for at sikre sig, at der ikke er bakterier i, specielt hvis man ikke lige tænker over, at få optøet kødbollerne i køleskabet i stedet for på køkkenbordet.

Du kan gøre det, at du hælder kødbollerne i en skål, overhælder med lidt vand og så i mikroovnen, så er du sikker på at det hele er gennemvarmet godt nok igen til at bakterierne har taget sig en flyvetur og det går lidt hurtigere end hvis du skal til at have startet op for komfuret... Hvis du bliver nødt til at have gang i komfuret (ikke alle har en mikroovn jo) så kog vandet i elkedlen først - så går det også lidt hurtigere med opkogningsprocessen :)

Det tænkte jeg nok - tak for svar! Og tak for tip med mikroovnen, det bliver helt sikkert sådan jeg gør - det andet bliver skisme for besværligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det tænkte jeg nok - tak for svar! Og tak for tip med mikroovnen, det bliver helt sikkert sådan jeg gør - det andet bliver skisme for besværligt :)

Jamen det var da så lidt :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER