smiley30

Hvor stor forskel på 2 børn til 3 børn?

5 indlæg i dette emne

Hejsa. Til jer med tre børn... Hvor stor er forskellen fra at ha to børn og så til at ha tre? Begrund gerne... :-)

Smiley30

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu kommer jeg fra en søskende flok med 3 børn, hvoraf jeg er den ældste. De siger jo at der er arketyperne - den ældste der får øst alt for meget ansvar over på sig/tager ansvar for de mindre, den mellemste der bliver "glemt", og den yngste der er familiens barn og bliver forkælet..

Det var også ca sådan vi havde det. Hvordan det er med 2 børn ved jeg ikke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke selv børn endnu, så kan egentlig ikke svare på spørgsmålet.

Men det med arketyper - tjo, selvfølgelig kan det blive sådan, men det kan altså også ligeså nemt blive anderledes. Jeg er selv yngst i en søskendeflok på 3, og hos os er det klart den ældste der er forkælet, den mellemste er bare forgudet af alle og den yngste har fået meget ansvar lidt for tidligt, men er samtidig også lidt forkælet ;)

Som en nummer 3 selv, så synes jeg selvfølgelig ikke man skal stoppe efter to børn ;) Jeg har altid været utroligt glad for mine brødre, og vi har været en harmonisk og glad søskendeflok. Min mor syntes det var lidt nemmere med nr 3 end nr 2 men det hænger nok sammen med at mine brødre er pseudotvillinger mens jeg er efternøler...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke selv børn endnu, så kan egentlig ikke svare på spørgsmålet.

Men det med arketyper - tjo, selvfølgelig kan det blive sådan, men det kan altså også ligeså nemt blive anderledes. Jeg er selv yngst i en søskendeflok på 3, og hos os er det klart den ældste der er forkælet, den mellemste er bare forgudet af alle og den yngste har fået meget ansvar lidt for tidligt, men er samtidig også lidt forkælet ;)

Som en nummer 3 selv, så synes jeg selvfølgelig ikke man skal stoppe efter to børn ;) Jeg har altid været utroligt glad for mine brødre, og vi har været en harmonisk og glad søskendeflok. Min mor syntes det var lidt nemmere med nr 3 end nr 2 men det hænger nok sammen med at mine brødre er pseudotvillinger mens jeg er efternøler...

;) det kunne være mig der havde skrevet det. Mine brødre er også pseudotvillinger og de er 6 og 8 år ældre end mig. Så jeg er efternøleren der er blevet forkælet ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi forsøger også at få nr. 3, så lidt spændende at kigge med her! ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER