PiaColette

Glædelig babymåned

14 indlæg i dette emne

Jubiiii...så blev det 1. December og babymåned. :jul5:

Jeg er temmelig øm i "skroget", særligt mit bækken er ved at være helt til rotterne. Humøret er højt og jeg glæder mig bare så meget til fødslen.

Er dog spændt på, om vi skal ud og køre i snestorm for at komme på sygehuset :unsure

Der er styr på alle julegaverne og i dag bager jeg julesmåkager på livet løs, så der er lidt at byde gæsterne.

Skal til jordmoder i dag og glæder mig til at høre hvor stor hun er blevet.

....nu kan hun bare komme til verden - jeg er klar! :loveshower

Hvordan har i det derude? :jul1:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg hører slet ikke til her...

Men blev bare helt glad i låget af at læse dit indlæg!

Du lyder til at du bare er top-klar til den lille prinsesse... Både praktisk og inde i hovedet... :kuller :gravid

Det synes jeg er helt vildt sejt!!

Nu glæder jeg mig bare endnu mere til det bliver vores tur :stork

Nå men ville også bare lige ønske held og lykke med det hele, og glædelig 1. December :jul2:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

wow - jeg er vildt imponeret over dit overskud til julekager og alting (tror vores må blive leveret af bageren i år) :respekt

Her går det hele meget fredeligt - selvom der kun er 2 dage til jeg har termin (og jeg ellers har været drøn utålmodig) gør det ikke så meget hvis noget af sneen går væk inden fødslen går i gang..... vores pasningsmuligheder til vores datter er nemlig sneet inde :jul11: men - det er nu også helt vildt hyggeligt at se på alt det hvide uden for vinduet... lige til at komme i julestemning af :jul12:

glæder mig til at høre hvad jordemoderen siger :)

& iøvrigt GLÆDELIG 1.DECEMBER :jul7:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også klar!! jordemoder-besøget i dag gik såååå godt, 2900 gr. tilfreds baby med fint hjertelyd + han står helt fast og har gjort det i 3 uger :)

Jeg har også bagt og bagt og bagt.. Boller, brunkager, honningkagehjerter, cornflakesoppe, muffins og boller... Lasagne og tærte til fryseren... Babytæpppet er snart hæklet færdig, ja han kan bare komme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jubiiii...så blev det 1. December og babymåned. :jul5:

Jeg er temmelig øm i "skroget", særligt mit bækken er ved at være helt til rotterne. Humøret er højt og jeg glæder mig bare så meget til fødslen.

Er dog spændt på, om vi skal ud og køre i snestorm for at komme på sygehuset :unsure

Der er styr på alle julegaverne og i dag bager jeg julesmåkager på livet løs, så der er lidt at byde gæsterne.

Skal til jordmoder i dag og glæder mig til at høre hvor stor hun er blevet.

....nu kan hun bare komme til verden - jeg er klar! :loveshower

Hvordan har i det derude? :jul1:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jubiiii...så blev det 1. December og babymåned. :jul5:

Jeg er temmelig øm i "skroget", særligt mit bækken er ved at være helt til rotterne. Humøret er højt og jeg glæder mig bare så meget til fødslen.

Er dog spændt på, om vi skal ud og køre i snestorm for at komme på sygehuset :unsure

Der er styr på alle julegaverne og i dag bager jeg julesmåkager på livet løs, så der er lidt at byde gæsterne.

Skal til jordmoder i dag og glæder mig til at høre hvor stor hun er blevet.

....nu kan hun bare komme til verden - jeg er klar! :loveshower

Hvordan har i det derude? :jul1:

Jeg er også klar!! jordemoder-besøget i dag gik såååå godt, 2900 gr. tilfreds baby med fint hjertelyd + han står helt fast og har gjort det i 3 uger :)

Jeg har også bagt og bagt og bagt.. Boller, brunkager, honningkagehjerter, cornflakesoppe, muffins og boller... Lasagne og tærte til fryseren... Babytæpppet er snart hæklet færdig, ja han kan bare komme :)

:gp Hvor er I seje - og hvor bliver det spændende, når de små melder deres ankomst.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg været hos jordmoder. Som sagt er mit bækken helt til rotterne og hun konstaterede da også, at jeg har en kraftig forstuvning af hele bækkenet + symfyseløsning.

...og så fik jeg tilbudt en akut tid hos en af lægerne mhp. at få sat fødslen i gang, så jeg ikke skulle gå og have ondt længere end højst nødvendigt!

Lillepigen er ca 3100 g og står rigtig dybt og helt fast og er klar til at komme til verden og det har godt nok sat mange tanker i gang i hovedet.

Kæresten og jeg er enige om, at se tiden an til mandag og så måske ringer og lave en aftale, hvis jeg fortsat har meget ondt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhhhh hvor er det spændende!!!!!

Det lyder ret alvorligt at du har forstuvet bækkenet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I går var en fantastisk dag, i dag er alt desværre tilbage ved det gamle, men jeg er klar. Junior kan bare komme an og hellere i går end i morgen ;)

Desværre er der ikke optakt til noget som helst, så afventer blodprøver mandag som der kommer svar på tirsdag og så må vi se hvad der skal ske. Er alt fint, napper vi lige en lille uge mere og ser tiden an til scanning næste mandag loveshower.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhhhh hvor er det spændende!!!!!

Det lyder ret alvorligt at du har forstuvet bækkenet?

Ja det er noget underligt noget. Men jeg kan simpelt mærke (...og høre, gys og gru :huh ) at det er løst og de forskellige dele skurrer mod hinanden. Det er temmelig ubehageligt og kan gøre voldsomt ond om aftenen især.

Håber ellers på, at jeg vil kunne udnytte en masse af de stillinger jeg har lært under gravid yoga til fødslen, men nu må vi se hvad der er muligt. Er opfordret til at føde i vand da jeg lettere vil kunne skifte stilling i vandet end i sengen.

Jeg håber du får en rigtig god oplevelse til din fødsel derhjemme! :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er noget underligt noget. Men jeg kan simpelt mærke (...og høre, gys og gru :huh ) at det er løst og de forskellige dele skurrer mod hinanden. Det er temmelig ubehageligt og kan gøre voldsomt ond om aftenen især.

Håber ellers på, at jeg vil kunne udnytte en masse af de stillinger jeg har lært under gravid yoga til fødslen, men nu må vi se hvad der er muligt. Er opfordret til at føde i vand da jeg lettere vil kunne skifte stilling i vandet end i sengen.

Jeg håber du får en rigtig god oplevelse til din fødsel derhjemme! :P

Pyyh det lyder skræmmende.. Jeg tror jeg havde taget imod tilbudet om igangsættelse, for det lyder meget smertefuldt. :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg været hos jordmoder. Som sagt er mit bækken helt til rotterne og hun konstaterede da også, at jeg har en kraftig forstuvning af hele bækkenet + symfyseløsning. ...og så fik jeg tilbudt en akut tid hos en af lægerne mhp. at få sat fødslen i gang, så jeg ikke skulle gå og have ondt længere end højst nødvendigt!Lillepigen er ca 3100 g og står rigtig dybt og helt fast og er klar til at komme til verden og det har godt nok sat mange tanker i gang i hovedet.Kæresten og jeg er enige om, at se tiden an til mandag og så måske ringer og lave en aftale, hvis jeg fortsat har meget ondt.

Det lyder godt nok ikke rart med forstuvning af bækkenet :kram2 - hvor lang tid regner de med der går efter fødsel til de bliver bedre?? Er dog glad for at høre de tager dine smerter alvorligt og tilbyder ingangsættelse - er det gået bedre i weekenden??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder godt nok ikke rart med forstuvning af bækkenet :kram2 - hvor lang tid regner de med der går efter fødsel til de bliver bedre?? Er dog glad for at høre de tager dine smerter alvorligt og tilbyder ingangsættelse - er det gået bedre i weekenden??

Vi tog på sygehuset i Fredags og snakkede med dem om igangsættelse, men lægen var ikke så villig som vi havde håber. Blev tilbudt at blive indlagt til aflastning men takkede nej og blev sendt hjem på krykker. De var ret forundrede over, at jeg ikk ehavde henvendt mig noget tidligere så jeg kunne få hjælpemidler. Men jeg er selv ansat inden for systemet og er nok ikke så god til at være "patient". Lægen mente, at en igangsættelse nu, i værte tilfælde ville kunne komme til at tage 2-3 dage og måske ende i kejsersnit...Æv.

Skal til jordmoder idag og har termin på søndag, så snakker lige med hende om, hvad vi stiller op. Tænker, at når terminen er nået så er lægen måske mere villig til at give det et go?

Vil jo egentlig bare allerhelst have, at det går igang af sig selv...gerne nu! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi tog på sygehuset i Fredags og snakkede med dem om igangsættelse, men lægen var ikke så villig som vi havde håber. Blev tilbudt at blive indlagt til aflastning men takkede nej og blev sendt hjem på krykker. De var ret forundrede over, at jeg ikk ehavde henvendt mig noget tidligere så jeg kunne få hjælpemidler. Men jeg er selv ansat inden for systemet og er nok ikke så god til at være "patient". Lægen mente, at en igangsættelse nu, i værte tilfælde ville kunne komme til at tage 2-3 dage og måske ende i kejsersnit...Æv.

Skal til jordmoder idag og har termin på søndag, så snakker lige med hende om, hvad vi stiller op. Tænker, at når terminen er nået så er lægen måske mere villig til at give det et go?

Vil jo egentlig bare allerhelst have, at det går igang af sig selv...gerne nu! :loveshower

Håber igangsættelsen gik bedre end han stillede i udsigt til at starte med :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER