sanne87

Sengetider

13 indlæg i dette emne

Hej allesammen

Håber I kan hjælpe.. som overskriften siger så har jeg en søn på 2 år som kommer i seng mellem kl 19.00 - 19.30.. men han ligger hver aften i minimum en time og ikke kan falde i søvn.. Jeg har prøvet at holde han oppe til kl 20, ja endda til 21 men ingen forskel.. kan ikke forstå det, for nogle dage virker han træt nok, men alligevel går der så lang tid..

Hvad tid kommer Jeres i seng?

På forhånd Tak...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min søn på 2 1/2 kommer i seng mellem 19 og 20...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er min pige jo kun 1 år, men hun kommer i seng 19.30.. nogle dage lidt senere, dog senest kl. 20.

har i prvet endnu mere at trappe ned inden han skal puttes, med meget stille og rolig "leg" nadja bliver tit ked af det ved tandbørstning, så vi brster gerne et kvarter inden hun bliver puttet, så hun kan sidde og falde ned inden vi putter hende..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa

Jeg har en søn på 2 år og 8 mdr. - og han kommer hver aften i seng kl.19! :)

På et tidspunkt kæmpede vi 1-2 timer med at få ham til at sove - men vi holdt fast i kl.19 - dels fordi at vi kunne mærke på ham når han kom senere i seng, men så sandelig også pga. vores ønske om voksentid!

Men det tog ca.1 mdr. - og det var ikke sjovt - men vi holdt fast i den faste sengetid - og ja nu tager det maks 5 min. inden han sover! :)

Det vigtigste er jo faktisk også at de kommer i seng samme tid hver dag, også i weekenden, børns krop kan ikke finde ud af hvis rytmen bliver brudt - så er de flere dage om at komme sig! (har en klog sundhedsperson fortalt!)

Held og lykke, og hold fast i tidspunktet! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min Hjalte på 3 år kommer i seng kl. 19 - 19.30. Vi havde tilsvarende problem som jer, inden han fik skåret ned på sin middagslur. Sover jeres søn til middag? For så er det måske det der skal kigges på.

Hjalte kunne sove 2-2½ time til middag, hvis han fik lov. Vi fik dagplejeren til at vække ham efter 1-1½ time, og det havde fin effekt og han faldt i søvn uden problemer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil lige tilføje at vi ikke har skåret i hans middagslur - han sover mellem 1,5-2,5 time hver dag! Og han sover hverken mere eller mindre hvis middagsluren er meget kort! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søn på 2 år kommer som regel i seng omkring kl. 19. Er han meget træt, kan vi godt putte ham lidt før.

Min veninde havde problemer med, at hendes søn på 4 år ikke ville sove, selvom han virkede træt. De løste det ved at begynde at putte en halv time tidligere. Så faldt han pludselig i søvn på 5-10 min.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søn på 10 kommer i seng kl 21 senest og min datter på 1 år kommer i seng kl 19.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De kommer i seng kl 19- undtagen fredag der er det kl 20 ;)

De er hhv 5 mdr, 3 1/2 og 4 1/2 ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Josefine bliver puttet kl 19.00 - hun har egentlig altid bare lagt sig til at sove, dog med små perioder med bøvl - sådan en har hun lige nu... gaaaaaaaab

men sys bare du skal holde ved, måske er det bare en periode, et spring eller hvad man kalder der, eller måske skal der kigges på middagsluren.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er det også mellem kl. 19-19:30. Det fungerer rigitg godt, og har gjort længe med undtagelse af perioder med "tigerspring"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alma mellem 19.00 og 19.30 Ida mellem 19.30 og 20.00

de sover begge to som en sten når hovedet rammer puden :)

men når han ligger vågen? ligger han så bare og kigger eller er han utilfreds? for hvis han bare ligger og kigger kan det være han har brug for den stund til at fordøje dagen, og bare gå lidt ind i sig selv :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Liva på 5 og Louie på 2 bliver lagt kl 19 - altid. Liva ser dog som regel disneysjov om fredagen

Kun med få undtagelser som Jul, nytår, kommer de senere i seng

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER