Barbamama

Skoldkoppevaccine?

4 indlæg i dette emne

Jeg så lige på et andet forum at nogle farma-et-eller-andet-studerende gerne ville interviewe forældre omkring skoldkoppevaccinen... Og så tænkte jeg bare "WHAT? Skoldkoppevaccinen? Findes der sådan en???" :blink Det har jeg aldrig hørt om...

Er der nogen der ved, om det bare tilbydes til alle børn nu, og i givet fald hvornår? Eller?

Og er jeres børn skoldkoppevaccineret? Hvorfor/hvorfor ikke?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det tilbydes ikke... men tilbydes vist godt nok til nogle bestemte børn, der er meget sårbare.

Så vidt jeg ved, skal man revaccinere hver 10. år gennem hele livet... og selv om man vaccinerer, så er den altså ikke 100% (læste jeg på et andet forum).

Men synes faktisk det er ret svært at finde gode oplysninger om vaccinen.

Som jeg lige tænker det, er problemet, at man ikke kan sikre sig fuldstændig sikker immunitet på samme måde som man kan med smitte.

Desuden synes jeg, at revaccinationen er et problem. Man pålægger sig barn at skulle vaccinere sig gennem hele livet, og bliver det ikke lige gjort, medfører det, at ens barn evt. får skoldkopper som voksen (hvor de bliver meget mere syge) eller endnu værre, ens pige kan i værste fald smittes mens hun er gravid.

Min pige bliver ikke vaccineret, Af ovennævte grunde, samt at skoldkopper som regel er en "ikke så slem" børnesygdom.

Hun har nu i en alder af 6½ år endnu ikke haft skoldkopper,hvilket egentligt er ret irriterende. Men har hun ikke fået det som voksen, kan hun jo selv tage stilling til vaccine.

Det var lige de tanker jeg har gjort mig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg spurgte i sin tid vores læge om den og om vi skulle give Sebastian den. Hun sagde at hun ville ikke anbefalde den, at skoldkopper jo ikke er farlige, så Sebastian har ikke fået den.

Man skal selv betale for den, jeg kan ikke huske hvor meget, men det var ikke uhyrlige summer. Den indgår ikke i det alm. vaccinationsprogram.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay tak for info. :)

Jeg tænkte egentlig også lidt "Aaaaarh, det tror jeg ikke at vi har lyst til", men følte mig også lidt som en lus, hvis jeg ikke ville have mit barn vaccineret og alle andre fik deres vaccineret, fordi så er man jo på en eller anden måde med til at holde sygdommen i live...

Men hvis man alligevel skal revaccineres så kan jeg ikke rigtig se pointen :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER