Livet version 2

Gravitaminer

3 indlæg i dette emne

Jeg har et spørgsmål til jer kloge hoveder derud ;)

Hvilke vitaminer skal man vælge? Der er så mange forskellige slags sampakninger fra forskellige firmaer, til vidt forskellige priser. Jeg vil gerne begynde forberedelsen af min krop og jeg er begyndt på folsyre og fiskeolie.

Kan I hjælpe en forvirret nybegynder?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Som udgangspunkt vil jeg mene at det er nok at du tager folsyre inden :) Mange vælger dog at begynde med en multivitamin til gravide inden de bliver gravide.

Selv tager jeg Gravitamin fra multitabs, hvilket nok er noget af det dyreste, men jeg føler mig tryg ved at bruge dem :blush + man skal kun tage én pille om dagen, og da jeg derudover tager B-vitamin (ikke graviditetsrelateret), fiskeolie (god idé at tage), kalk+magnesium (god idé at tage) og jern (tages typisk fra uge 10 i graviditeten), så er det rart at begrænse indtaget af piller ;)

Der er en del billigere graviditets multivitaminer, såsom Matas og Livol, og de skulle være ligeså gode, men vær obs på om du skal tage to om dagen af dem.

Der er også en del, der bare tager folsyren ved siden af og så en almindelig multivitamin. Jeg har aldrig hørt om nogen, der får problemer af det, men er blevet anbefalet at tage de multivitaminer, der er lavet til gravide, fordi de skulle være lidt mere tilpasset til en gravids behov. Det gør sikkert ikke den store forskel, og anbefalingerne på graviditetsvitaminerne er vist lidt forældet, men jeg har det personligt tryggest ved det. :)

Så summa summarum: Du gør i hvert fald ikke noget forkert nu. Og meget er en "tryghedssag". Men personligt ville jeg tage fiskeolie (Eskimo), Kalk+magnesium (Matas) og Gravitamin (Multitabs). :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke taget Gravitaminer - men multi-total var multitabs, der det hele i og så er de billige.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER