TroldeMor

Hvad hedder jeres børn?

150 indlæg i dette emne

Vi har vores lille fis - Sofia på 10 måneder :loveshower :loveshower

Nogle af jer har fået historien om hendes navn, men deler da gerne ud igen..

Jeg og min mand var på bryllupsrejse til Bulgarien, hvor hovedstaden er Sofia :) Så det skulle vores datter selvfølgelig hedde..

Vores store pige hedder Mille og jeg har bare i mange år været helt vild med det navn, fordi jeg synes det er SÅ sødt, så jeg har altid vidst at vores første pige skulle hedde det :loveshower :loveshower

Glemte lige at sige, at min mand selvfølgelig også har været med, at vælge navnene :P Både min og min mands farmor hed Esther som jeg også rigtig godt kan lide, men det ville manden ikke, men er nu også tilfredse med begge navne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sådan har jeg det også. Har aldrig mødt hverken en Theo eller en Leo irl. Det må bare være fordi vi har så god smag her på babyklar :P

Det tror jeg du har helt ret i ;)

Ja det er lidt morsomt :) jeg har kun mødt en anden, som dog hed Teo :) IRL!

Min venindes nevø hedder Theo, men ellers har jeg heller aldrig mødt nogen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er lidt morsomt :) jeg har kun mødt en anden, som dog hed Teo :) IRL!

Måtte lige ind på Danmarks Statistisk.

Sidste år var der 341, der hed Theo.

Her i 2012 er der 417, der hedder Theo.

Så der er altså kommet 76 flere Theo'er i 2012 allerede. Hvor vildt :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores lille prinsesse hedder Monique.

Det navn har jeg altid elsket og vidste at min datter skulle hedde det, allerede fra mine teenageår.

Desværre har folk rigtig svært ved hendes navn, folk kan ikke huske det eller stave til det <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores lille prinsesse hedder Monique.

Det navn har jeg altid elsket og vidste at min datter skulle hedde det, allerede fra mine teenageår.

Desværre har folk rigtig svært ved hendes navn, folk kan ikke huske det eller stave til det <_<

Synes det er et super flot navn.. Forbinder det også med hende fra fangerne på fortet, og jeg ELSKEDE det program da jeg var lille.. I mange år var det også et yndlings navn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores lille prinsesse hedder Monique.

Det navn har jeg altid elsket og vidste at min datter skulle hedde det, allerede fra mine teenageår.

Desværre har folk rigtig svært ved hendes navn, folk kan ikke huske det eller stave til det <_<

Det med at folk ikke kan stave, løber vi også regelmæssigt i :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lidt hyggelig tråd :)

Jeg har i forvejen Sebastian, og min mand har Gitte og Rasmus. Hvis jeg venter en pige, er vi enige om hun skal opkaldes efter min mormor, som jeg savner utrolig meget. Hun hed Nanna. Jeg havde i mange år også tænkt meget på Emma, fordi jeg syns det er så sødt (og kort) men så fik min søster en hund, som partout skulle hedde det <_<

Hvis Baby K. viser sig at være en dreng, har vi snakket om Lucas (Lukas), men om det er helt på plads ved jeg ikke. Jeg ved så heller ikke om det kommer til at give anledning til mobberier, for min mand (som til tider er lidt blæst i hovedet) er total Star Wars fan. Han har snakket om at komme op i børnehaven når sønnik skal hentes, lave Darth Vader lyde og sige "I'm your father Luke.."

Tror måske det er bedre det er en pige

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lidt hyggelig tråd :)

Jeg har i forvejen Sebastian, og min mand har Gitte og Rasmus. Hvis jeg venter en pige, er vi enige om hun skal opkaldes efter min mormor, som jeg savner utrolig meget. Hun hed Nanna. Jeg havde i mange år også tænkt meget på Emma, fordi jeg syns det er så sødt (og kort) men så fik min søster en hund, som partout skulle hedde det <_<

Hvis Baby K. viser sig at være en dreng, har vi snakket om Lucas (Lukas), men om det er helt på plads ved jeg ikke. Jeg ved så heller ikke om det kommer til at give anledning til mobberier, for min mand (som til tider er lidt blæst i hovedet) er total Star Wars fan. Han har snakket om at komme op i børnehaven når sønnik skal hentes, lave Darth Vader lyde og sige "I'm your father Luke.."

Tror måske det er bedre det er en pige

Hehe jeg kan godt forstå du håber på en pige så :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores den store hedder Emilia fordi vi syntes det var et rigtig sødt navn dengang hun fik det. Mindste musen hedder Gry også fordi vi syntes det er sødt og lidt anderledes.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine piger hedder

Caroline :loveshower :loveshower

Astrid Zaza :loveshower faktisk er hun kun døbt Astrid, men Caroline begyndte at kalde hende Zaza også gjore vi andre det også, så vi fik sat det på hende dåbsatest.

Amalie :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores den store hedder Emilia fordi vi syntes det var et rigtig sødt navn dengang hun fik det. Mindste musen hedder Gry også fordi vi syntes det er sødt og lidt anderledes.

Ej, NU er jeg altså nødt til at sige det! Hver eneste gang jeg ser denne her tråd, så tænker jeg på sangen fra de nye afsnit af Kaj og Andrea, hvor Ole synger sangen om navne - og så har jeg den bare på hjerne i flere dage efter!

Nu står der næsten ordret i det med rødt, det samme som teksten i den sang, så nu var jeg nødt til at dele :D

Jeg kan ikke finde den noget sted på nettet, men teksten er:

Jeg hedder Ole, fordi det var det navn de ku´ li´

den dag jeg blev født syn´s de navnet var sødt

Og jeg ku´ drømme om en dag alle men´sker de sag´

at det bedste navn i verden det var Ole

det bedste navn i verden, det var o-o-le

Og så skifter man selvfølgelig Ole ud med det man selv hedder :)

Er der andre der kender den? Jeg synes simpelthen den er så sød :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sebastian :loveshower Jeg har altid elsket det navn og sagde allerede da jeg var 12 år at hvis jeg fik en søn skulle han hedde det. Heldigvis var min mand enig med mig, så vi har aldrig haft andre drengenavne oppe og vende.

Vores datter kommer nok til at hedde Isabella, ene og alene fordi vi kan lide navnet :)

Vores bedsteforældre har haft nogle navne der bare ikke var os (Knud, Olaf, Orla) Bare ikke nogle navne vi ønsker at kalde vores søn og pigenavnene er nogenlunde i samme boldgade, så vi opkalder ikke efter nogen.

Vores datter kom så ikke til at hedde Isabella, men hun hedder Cassandra.

Så jeg har en Sebastian og en Cassandra :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, NU er jeg altså nødt til at sige det! Hver eneste gang jeg ser denne her tråd, så tænker jeg på sangen fra de nye afsnit af Kaj og Andrea, hvor Ole synger sangen om navne - og så har jeg den bare på hjerne i flere dage efter!

Nu står der næsten ordret i det med rødt, det samme som teksten i den sang, så nu var jeg nødt til at dele :D

Jeg kan ikke finde den noget sted på nettet, men teksten er:

Jeg hedder Ole, fordi det var det navn de ku´ li´

den dag jeg blev født syn´s de navnet var sødt

Og jeg ku´ drømme om en dag alle men´sker de sag´

at det bedste navn i verden det var Ole

det bedste navn i verden, det var o-o-le

Og så skifter man selvfølgelig Ole ud med det man selv hedder :)

Er der andre der kender den? Jeg synes simpelthen den er så sød :biglove

Kender den! Åh hvor har jeg sunget den mange gange! Så sød en melodi 7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor er Maliva ikke listet i #1? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er der opdateret igen :balloons

Hvorfor er Maliva ikke listet i #1? :)

Det var fordi, da jeg lavede listen var det midt i den periode hvor du ikke lige vidste om du kunne blive på BK, så lod være at skrive hende på for at holde jer anonyme :)

Men nu er hun selvfølgelig på :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er der opdateret igen :balloons

Det var fordi, da jeg lavede listen var det midt i den periode hvor du ikke lige vidste om du kunne blive på BK, så lod være at skrive hende på for at holde jer anonyme :)

Men nu er hun selvfølgelig på :kram2

Årh hvor er du dog betænksom søde - tak :kram :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Syns der mangler 2 navne - nemlig Gitte og Rasmus.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Syns der mangler 2 navne - nemlig Gitte og Rasmus.

Jamen de er meget velkomne.... Det var bare fordi du skrev at det var din mands børn, så var lidt i tvivl om de skulle på, og tænkte at du nok ville sige til hvis de skulle ;)

Skriver dem straks på listen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det vil jeg da gerne, for de er lige så meget mine unger.. Gitte bor hos os, og Rasmus flytter temmelig sikkert op til os efter 9. klasse, så de er en stor del af vores hverdag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine drenge hedder Luka og Kian.

De er valgt fordi de begge er nemme at udtale paa alle de sprog vi bruger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min lille pige hedder Lise.

Hun er delvist opkaldt efter min kærestes mormor, som hedder Elise. Kæresten synes dog det var for mærkeligt, hvis de skulle hedde præcist det samme (mormoren lever stadig), så vi ændrede lidt på navnet.

Derudover synes vi bare at Lise var et rigtig sødt, kort og simpelt navn, som var let at stave for hende. Og så passede det godt til vores navne, som også er sådan nogle gode gamle danske navne (Mette og Per).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Naia Sofie

Kalle August

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine hedder Silke og Sebastian :) ikke nogen bestemt grund men bare fordi jeg syntes det nogen skønne navne :) mig og kærestens kommende barn skal hedde Freja og det fordi vi begge kan lide det navn og var det eneste vi kunne blive enige om og så det et nordisk navn efter nordisk mytologi

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores dreng hedder Xander efter sin farfar, hvis navn dog var stavet med S. Vi valgte X'et, da vi så filmen XXX med Vin Diesel :D

Vores pige kommer til at hedde Elina, som min mormor hed til mellemnavn :7himmel

Et forslag: Måske du skulle skrive navnene på listen i første indlæg i alfabetisk orden for bedre overblik? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores lille pige skal hedde Sif! Det har hendes far bestemt! :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER