Nitzen1987

Foranliggende moderkage og mærke liv

13 indlæg i dette emne

Jeg fik ved MD-scaninngen i går konstateret, at jeg har foranliggende moderkage og det har betydning for, at jeg endnu ikke har mærket liv :( Jordemoderen der scannede mig sagde, at der godt kunne gå et par uger endnu, inden jeg ville kunne mærke liv i form af spark...

Hvornår kunne I andre med foranliggende moderkage mærke liv?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har også en moderkage der sidder på forvæggen.. og jeg kunne mærke liv da jeg var 15+?.. Så for mig betød det ikke så meget.. Men kommer nok også an på hvor på forvæggen den sidder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg troede egentlig at foranliggende moderkage var et udtryk man bruger når moderkagen ligger og dækker foran livmodermunden. Det er temmelig farligt og man kan ikke føde normalt hvis man har det. Har du fået konstateret det også?

Når moderkagen ligger ud mod maveskindet er det meget rart at vide, så man ikke skal bekymre sig om evt at mærke lidt mindre liv eller senere. Men håber snart den lille bokser til dig så det kan mærkes :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg troede egentlig at foranliggende moderkage var et udtryk man bruger når moderkagen ligger og dækker foran livmodermunden. Det er temmelig farligt og man kan ikke føde normalt hvis man har det. Har du fået konstateret det også?

Når moderkagen ligger ud mod maveskindet er det meget rart at vide, så man ikke skal bekymre sig om evt at mærke lidt mindre liv eller senere. Men håber snart den lille bokser til dig så det kan mærkes :)

Ikke nødvendig vis... min ligger længere oppe, så den ikke kommer i vejen til fødslen - heldigvis :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Havde også foranliggende moderkage (ikke forliggende, som kan have betydning for fødslen) ved Lauge og jeg var til MD scanning og kunne se han hoppede rundt, men ingenting mærke og der gik nogen uger før jeg mærkede noget..

Derfor var det lidt underligt at mærke liv i uge 14 denne gang og virkelig mærke meget liv i forhold til sidst..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min lå også foran med sønnike.. og jeg mærkede først rigtigt liv omkring uge 22 :)

Så det skal nok komme.. snart :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min ligger også foran, men mærker ham dog og har gjort det et par uger.. Er nu begyndt at mærke ham udenpå også..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde også foranliggende moderkage med Marlon (og forliggende i starten, men heldigvis flyttede den sig opad som livmoderen voksede) Og jeg mærkede liv 21+ ........ Hvor jeg denne gang allerede mærkede liv fra 14+...... Så det gør en ret stor forskel <_<

Men fortvivl ikke.... Under alle omstændigheder er der ikke længe til du kan mærke jers lille spire sparke :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil tro at i løbet af et par uger :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg mærket liv siden i fredags, hvor jeg var 23+0 :) så det kom ca. to en halv uge efter MD... Men hold da op hvor der sker meget i udviklingen omkring at mærke den lille... Det startede som kildrende boblen i maven fredag aften, da jeg var gået i seng og i går føltes det som små regelmæssige bump :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også en fortil liggende.

Men jeg har mærket prinsessen længe.

Men det er blevet helt vildt meget de sidste 14 dages tid :-) :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I begge mine graviditeter har moderkagen ligger fortil, første gang mærkede jeg liv 23+, anden gang 16+

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER