Piphans

Fædrene

19 indlæg i dette emne

:) skriver fra min mobil, så ville lige give dig et smil.

Men min kæreste er med til scanninger, og det er det.

Han ved vidst ca hvor langt jeg er, men er nok heller ikke den der bruger tid på hvad der sker.

Han lytter til mine bekymringer, hormonudbrud osv.

Jeg forventer så heller ikke Han sidder og læser osv, for det gør de bare ikke.

For mænd er det bare meget uhåndgribeligt, og svært at forstille sig det bliver et barn;)

Jeg er 2 gangs gravid, så tager det nok lidt mere roligt denne gang.

Jeg bliver mere glad når min kæreste kommer hjem fra job, henter min søn, laver mad, rydder af og vasker op, mens jeg ligger på sofaen, og Han ikke vil have min hjælp, fordi Han ved jeg er træt lige pt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand er lige som din Piphans. Hans følger ikke så meget med - andet end i skanninger. Vi har talt om det og han har fortalt mig at han lige som mig er nervøs. Han vil/tør ikke glæde sig før vi har været til nakkefoldsskanningen. Der er vi over 1. termin og har fået svar på om alt er ok.

Måske forsøger din mand også at tage lidt afstand for hvis nu...

Derudover er det virkelig svært for dem at forstå hvad der foregår inde i os :-) Op med humøret - He will come around

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

nu høre jeg ikke under her, men svare da lige alligevel.

Min mand er den mest fantastike mand hvad ang og være med..... scanninger, jordemoder det hele er han med til, sådan var det også med første.

Han er lidt små gnaven over at han endnu ikke har mærket den lille, men hver gang han ligger hånden stopper den med at sparke.

Det er faktisk også ham der mest snakker navne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså min mand er ikke så "opsøgende" i forhold til info, men han lytter altid interesseret når jeg fortæller... Jeg ved ikke helt om han har styr på, hvor langt henne jeg er, men det forventer jeg sådan set heller ikke af ham.

Jeg er dybt taknemlig for, at han tager sig så meget af det huslige og aldrig skælder ud for at jeg bare ligger og er dvask og dårlig på sofaen, og for at han siger at jeg er smuk og at jeg "ser gravid ud" når jeg siger at jeg ser tyk ud :blush

Jeg tror egentlig aldrig at han giver sig til at surfe babysam.dk, barnevognssider, brugte pusleborde på dba osv, medmindre jeg mere eller mindre tvinger ham. Tilgengæld var det ham, der fandt på, at det måske var en god idé at have et falck abonnement.

Min pointe er at han sådan "på overfladen" måske ikke virker så interesseret, fordi han ikke lige følger minutiøst med i de små ting og "dyrker" babygrejet ligesom jeg gør. Men han støtter absolut og nogle gange er der lige nogle "glimt" der viser at han faktisk tænker en del over det, men bare på en helt anden måde end mig. Måske det er lidt det samme med din mand? :) Ellers så tror jeg, at det kommer. :)

Jeg tænker at det er lidt det samme som med bryllupsplanlægningen, hvis du har været igennem den mølle. Mænd går bare sjældent op i om servietterne skal være elfenbenshvide eller æggeskalshvide og om der skal være bordnumre eller ej. Men de kan godt lige pludselig komme i tanke om at de VIL have hotdogs til natmad, eller at der SKAL være et band og ikke en pianist ;) Ej, det er lidt generaliserende, men jeg tror at mændene er bedre til at se på de "store ting" og dem er der måske ikke så mange af før man når ret langt hen i graviditeten. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand startede med at hente en libero-app (uge for uge guide) da jeg fortalte at jeg var gravid :loveshower Kort efter fulgte en ve-app. Han er MEGET engageret og jeg elsker det :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

min mand følger ret godt med i det, der har med babyen at gøre. Han har helt styr på hvor langt jeg er henne i uger og dage, spørger tit til hvor stor den lille nu er, og glæder sig sindsygt meget til NF på mandag. Hvad der sker med mig er han dog ikke så interesseret i. Han mener ikke, at det kan være så hårdt at være gravid, og at det der med træthed og at have let til tårer mm. vist bare er en undskyldning. Det er dog blevet bedre efter de værste symptomer har lagt sig lidt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er lige på besøg fra juliterminen :)

Min kæreste har været FULDSTÆNDIG som din.. Han tog med til tingene og det var det.. Bragte ingenting på banen, og virkede ligeglad.

Efter NF spurgte jeg om han var ligeglad, men han sagde han bare havde været SÅ nervøs - og forsøgt IKKE at gøre mig nervøs (Det ville jeg måske blive hvis han stillede en masse spørgsmål)..

Siden, bliver han mere og mere interesseret i det :) Og nu er han selv begyndt at tænke navne - endda komme med indretningsforslag :)

SÅ jeg tror det kommer ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kæreste følger meget med, han er også gadget nørd, så det første der blev hentet var selvfølgelig en app til telefonen. Han kommer tit til mig og siger at nu er den lille så stor og kan det og det. Det er viildt dejligt at han følger med i det. Han bestilte også en masse mande bøger omkring det næsten lige da vi havde fundet ud af det. Jeg tror han har stort behov for at følge med på sin egen måde. Han var også den der fik mest tårer i øjnene ved vores tidlige scanning, for det var der det blev virkeligt for ham, da han så det lille hjerte blinke.

Men jeg tror også bare at mænd er forskellige, nogle kan nok først forholde sig til det når de står med det i hånden. Ligesom de mænd der ikke gider læse brugsanvisningen men bare vil prøve sig frem. Så tror ikke der er nogen rigtig eller forkert måde at tage det på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand følger ret meget med! Han sidder ikke sådan og læser i min babybog, men hver gang jeg går ind i en ny uge, læser jeg op for ham, hvad der sker. Og det glæder han sig til og synes er spændende. Til gengæld læser han i sin "Far på Færde"-bog.

Han bringer det ofte på bane, men nok ikke så meget som mig. Men han snakker meget gerne om, hvordan vi skal indrette lejligheden, og at han vil have slebet gulvet, så møffen ikke får splinter i de fede knæ (åhr :biglove ).

Jeg tror, at jeg er heldig, at min mand følger så meget med. Har hørt om SÅÅÅÅ mange, som har haft det præcis som din mand. Men jeg tror også, at han tænker mere over det, end du måske tror. Og som Myliona skriver, så kan de sikkert også være bange for en masse, som de ikke tør fortælle os, fordi de ikke vil "smitte os". Men jeg forstår godt, at du synes, at det er lidt træls.

Men jeg kan jo se, at du kun er 9+1 (PRÆCIS LIGESOM MIG :glad), og jeg tror altså også, at han i takt med, at maven vokser kommer til at føle mere og mere samhørighed med jeres barn. Nogle fædre føler det først, når barnet kommer, men det betyder på ingen måde, at de bliver dårligere eller mindre interesserede fædre. Men når I har været til NF, tror jeg alligevel, at der sker lidt, når han først ser hjerteblink :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand er med til scanninger er (ja når han altså kan :( ) har klaret de to første selv og den på fredag bliver også uden ham :(

Han er ikke med til lægebesøgene, men tager med til JM.. Men igen kun hvis han kan ;)

Han går i skole og skal til flere eksamner til sommer, så han kan ikke bare tage fri, tilgengæld har han læse ferie fra maj og skal så starte i skole sidst i august igen, så han får masser af tid der :D

Jeg føler ikke at han ikke er engageret, får han spørg til scanningerne osv ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hehe.. ååh ja, i know how it feels.. min er heller ikke engageret, og det har været lidt hårdt, og jeg har gået og haft mine tvivl om han virkelig ville det her, om jeg havde presset ham til det, og om han overhovedet ville komme til at elske sit barn!.. det er lidt fjollet men sådan er vi kommende mødre jo, fyldte af bekymringer..

så brød jeg sammen for et par dage siden og blev gal på ham over at han ikke gad at hjælpe ordentligt til og det blev en forfærdelig lang diskussion som slet ikke var konstruktiv..

det endte med at jeg lagde mig ind på sofaen og tudede, så efter en halv time, kom han ind og så at jeg lå der i mit eget snot og så blev han helt blød om hjertet og jeg fik fremstammet at jeg slet ikke havde lyst til at være mor og at det var for meget det hele... han trøstede mig og vi blev venner og alt det der, og så sagde han, at han fik helt ondt i hjertet da jeg sagde at jeg ikke havde lyst til at være mor..

SÅ altså, der skulle lige lidt oprør til, men det betød virkelig meget for mig at han sagde det og nu har jeg det meget bedre med det hele.. vi kvinder vil jo bare gerne føle os trygge og vide at han er der til at tage sig af os og den lille ny og så betyder det ikke så meget, for mig i hvert fald, om han gider kigge på foster-billeder og læse jesper juul, selvom jeg nok tvinger ham til det alligevel ;)

måske har det også lidt med alder at gøre? jeg ved det ikke tænker bare at lidt ældre mænd har mere lyst til at bygge rede og den slags end helt unge?...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det sør'me godt vi har BK og hinanden! Så vi kan få snakket om alt det vigtige med andre som syns det er lige så vigtig :lovebk

Min kæreste er også til det tekniske og har en app der hedder noget i retning af "pregnant dad". Han lægger øre til og støtter og hjælper det han kan, og er også mere bekymret for mig end før, meget sødt og omsorgsfuldt. Men det er mig som kan snakke løs i timevis om baby emner, udstyr og hvad har vi, det har altså ikke hans store interesse. Jeg er sikker på han blir en skøn far, men sådan er det nok bare lidt ukonkret for de fleste mænd på det her tidspunkt, det er da godt der er ca 9 mdrs leveringstid så de kan nå at indstille sig på det også.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja min mand viser ikke ret meget interesse. Jo han siger at han glæder sig SÅ meget til jeg får bryster i størrelse DOBBELT Y.. <_<

(men han har været med til scanninger og tager med til lægen, vil gerne vide kønnet, er begyndt at fortælle til højre og venstre at jeg er gravid, selvom det skulle holdes hemmeligt samt at han så småt er begyndt at spekulere i, hvordan vi lige får arrangeret alt til efter fødslen, så helt uinteresseret er han vel ikke. :loveshower )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kæreste følger heller ikke med overhoved han vil gerne med til NF når vi kommer dertil men ellers er det kun hvis jeg bringer noget på banden..

Jeg har det helt oki med det men ved også han er typen som bedre kan forstå det når han har noget håndgribelig og det er der jo ikke rigtig for ham endnu.. Men det kommer..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg har selv haft god gavn af at skimme hvad de der "far bøger" siger om hvordan mænd reagerer på graviditet, det har givet mig lidt forståelse af at det er helt normalt at han reagerer som han gør.

Jeg syns også selv at jeg har lidt svært ved at glæde mig, men det kommer stille og roligt :) men jeg tror generelt det er sværere for dem, da det ikke er dem der mærker alle forandringerne. Jeg tror det min mest går op i er hvordan det hele påvirker mig..... hvilket vist ikke altid er helt nemt at finde hoved og hale i :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand er mere interesseret end jeg havde troet, men ikke helt så interesseret som mig. Jeg var lidt i tvivl i starten om han EGENTLIG ville det her eller om han fortrød, men efter en uges tid, stjal han mine graviditetsbøger - det skulle bare lige synke ind. I starten sagde han hele tiden - ja ja lad os nu lige se hvad lægen siger - men han blev hurtigt omvendt, så snart bøgerne var kværnet igennem så accepterede han at de 2 streger var lige så rigtige som hvad lægen kunne finde frem til.

Hvis du syntes det hele er sådan lidt træls kunne du jo prøve at købe en af de der graviditetsbøger der henvender sig til faren og give ham den.

Men mænd er bare ikke lige som os - jeg tror det er som Barbamama skriver - min mand er virkelig ligeglad med ALT der handler om baby indkøb - men barnevognen har han nogle krav til. Og så forholder han sig nok mest til mig - mine kropslige forandringer, mit humør, min kvalme, min træthed - ting han kan se/fornemme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min følger da med. Men jeg har det godt med at der ikke bliver snakket om det konstant - Ellers bliver jeg sindssyg. Jeg har brugt 14 ugér på at klynke og være syg... Rigtig surt

Men jeg fortæller ham at vores bebs er så og så stor, og så smiler han da.. Endvidere, er han en mand af få ord, og giver kun kort udtryk for sine følelser, men de kommer da :-D

Alt for meget babysnak er heller ikke mig - Har i forvejen storesøster som og snakker rigeligt om det, og nusser/krammer/snakker til maven ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER