Guest

Glukosebelastning

15 indlæg i dette emne

Så har jeg været til glukosebelastning idag....

Det var da nok det mest vamle ever! Selve det at drikke det, var nu ikke så slemt... jeg var sulten, tørstig og havde kvalme fordi maven var tom, men at sidde i to timer med sukkersmag i munden, og der så var en der havde været ude at ørle på toilettet... :gal

Damn jeg er glad det er overstået for mit vedkommende!

Er der nogen af jer andre der skal afsted? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Glemte helt at tilføje at Lina vist fik sukkerchok inde i mavsen, for hun havde jævnt techno-dance-flip, kombineret med et stødhegn.... av min mavse <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal have testen i næste uge... <_<

Jeg er lidt spændt på det, men det skal bare overstås med forhåbenlig fint resultat. Min mand fik lavet testen i dag, da han har meldt sig til et forsøg. Han synes ikke det var slemt, men fik taget blodprøve hver halve time.

Hvor mange gange skal vi have taget blod, når det er i forbindelse med graviditet, man får den lavet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg skal først den 8 februar. :D jeg har en veninde som tager med for så kan jeg snakke med hende mens vi venter.. jeg var også med hende da hun fik taget den. :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er kun en enkelt blodprøve man får taget efter 2 timer... men det er utroligt kedsommeligt at sidde og ikke kunne lave noget specielt; man må nemlig ikke være fysisk aktiv <_<

Jeg er bare glad for at det er overstået, og fik at vide idag at der ikke var noget at komme efter... nice :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fik du ikke love til at skylle din mund? det fik jeg og synes ikke at det var så slemt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

nope... vi sad alle med sukkersmag i munden og ventede... <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

nope... vi sad alle med sukkersmag i munden og ventede... <_<

Ja så kan jeg godt forstå, at det var ubehageligt <_< Jeg fik lov til at skylle min mund uden at sluge vandet og det var guld værd :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan jeg godt forstå... jeg overvejede også at snyde og nuppe vand på toilettet... men så var der en der havde ørlet, og så skulle jeg bare ud derfra...

Men dem der udleverede sukkervandet, virkede også ret uorganiserede og småforvirrede, så det har sikkert været første gang de lavede det...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha det lyder ikke rart. Jeg skal have taget glykosetesten på fredag.. lyder ikke som noget man skal glæde sig til...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bare spørg pænt om du må skylle munden og kryds fingre for at de ikke er forvirrede, og du godt må :-) det er jo bare at hælde det ned hurtigt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha det lyder ikke rart. Jeg skal have taget glykosetesten på fredag.. lyder ikke som noget man skal glæde sig til...

Jeg synes nu ikke at det var så slemt... og jeg skal endda afsted igen om 10 uger...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det noget alle gravide skal? Og i hvilken uge? Og hvorfor?

Syntes ellers kun jeg har læst om læge- og jordemoder-samtaler og har ikke en aftale om noget glukosebelastning :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det noget alle gravide skal? Og i hvilken uge? Og hvorfor?

Syntes ellers kun jeg har læst om læge- og jordemoder-samtaler og har ikke en aftale om noget glukosebelastning :blink

Det er noget man skal hvis du har et BMI over 28 eller hvis du har sukkersyge (dibetes 1 eller 2) i din familie (søskende, forældre, bedsteforældre mv.) eller hvis kvinderne i din familie har haft graviditetssukkersyge... Tror at normen er at man bliver testet omkring uge 28... jeg blev så testet i uge 20, men skal testes igen i uge 28-32... Hvis ikke din læge eller jordemoder har nævnt noget om det er det ikke noget du skal spekulere på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg var afsted i fredags på Hillerød måtte vi godt drikke vand. Så intet problem med sukkersmag her.

På Hillerød synes jeg slet ikke det er så slemt som man ellers høre andre fortælle, med tyk konsistent osv.

Her er det "blot" iskoldt sukker vand tilsat citronsaft, så det smager som lemonade.

Jeg havde taget Ipaden med, fyldt med podcast og så ørepropper. Så det var bestemt til at holde ud.

Havde to nybagte boller i tasken som blev slugt lige så snart hun havde fjernet nålen efter blodprøven. For det at møde fastene op, var klart det værste.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER