Barbamama

Blev du forskrækket, da du så din baby første gang?

36 indlæg i dette emne

Jeg har lige læst en artikel om at babyer godt kan se "mærkelige" ud når de er født. Hævede bryster, hævede øjne med blodsprængninger, skævt hoved, sammenkrøllet krop, osv... Synes også at have hørt at de kan se lidt blålige ud, og at de absolut ikke er så fine og "rene" som på film...

Så nu tænker jeg... Jer, der har født, hvis I nu skal være HELT ærlige, blev I så en lille smule forskrækkede også, da I så jeres baby første gang? Altså det kan man jo godt blive samtidig med at man bliver dybt forelsket og synes den er fantastisk :kuller Men var der nogle af jer, der nåede at tænke "Shiiiiiit, skal han/hun se sådan ud? Er der mon noget galt?"?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nej, blev ikke forskrækket :) Fødte meget hurtigt, så hendes hoved var meget fint, og ikke skævt på nogen måde.

Hun var bare SÅ smuk og fin :kuller hendes næste var lidt flad, men det var egentligt bare ret sødt..

Langt de fleste nyfødte jeg har set (og det er maaaange efterhåndende) er rigtigt fine... men har da set nogle nyfødte, som jeg som forældre ville blive lidt forskrækket ovet at se.. særligt de børn med store fødselshævelser på hovedet eller kraftige blodsprængninger i øjnene.. men at jeg ser det sådan, kan sagtens være fordi jeg ser rigtigt mange helt nyfødte i mit job, og derfor er blevet vant til hvordan de ser ud :)

Og nej, de er ikke så rene som på film, men synes ikke det er noget man bliver forskrækket over. Synes bestemt ikke det er ulækkert eller noget som helst. De bliver ret hurtigt tørret lidt af oppe på mors mave, for ikke at blive for kolde.. og hvis de er lidt blå, fortager det sig ofte inden for de første minutter. Børn født i vand er ofte lidt mere blå end gennemsnittet, de kan nærmest være helt violette, men det fortager sig hurtigt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, Erica var rigtig pæn, lidt sammentrykket ansigt, men ikke noget slemt overhovedet. Men min nevø så herrens ud da han blev født, så jeg var forberedt på at hel nyfødte babyer ikke er det kønneste i verden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja! De blev vi faktisk begge... Ved ikke om det var fordi jeg fødte ved KS og det hele gik så stærkt, men kunne slet ikke forholde mig til at hun var min. Og så havde hun, under hele graviditeten, ligget med hovedet under mine ribben. Så da hun kom ud, var hun helt flad ovenpå hovedet og havde et aflangt baghoved :huh Det så altså temmelig mystisk ud, og kan huske at jeg, det korte stykke tid jeg nåede at se hende, fokuserede på om det var normalt og om hun ville blive ved med, at se sådan ud :blush

Meget kort efter, var hun jo selvfølgelig den kønneste og lækreste baby der nogensinde er født :D :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay rart at høre lidt erfaringer. :) Både at nogle babyer ikke ser helt skæve og mærkelige ud, og også at dem der er lidt skæve hurtigt bare bliver det smukkeste i verden :loveshower

Og Taz, jeg havde slet ikke opdaget at du ventede dig igen! :o TILLYKKE!!! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil sige jeg blev noget overrasket, ikke decideret forskrækket. Jeg havde jo et billede i mit hoved af hvordan mit lille barn sku se ud, og ud kom en blålig skrigende tynd lille en, som hang "i luften" (i hænder selvfølgelig) et minut fordi han lige skulle suges, mens jeg kiggede. Men det var kun de første sekunder jeg lige sku vænne mig til synet, så var han jo min, og fik også hurtigt en pæn lyserød farve, der gik i hvert fald ikke mange minutter før jeg syns at selvfølgelig(!!!) så mit barn sådan ud.

De to næste babyer blev jeg så ikke spor overrasket over at se, for de skulle jo ligne den første ifølge mine forestillinger, og det gjorde de såmænd. :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nix... jeg blev derimod mere forskrækket over at hun fik hue på :P

Jeg så slet ikke alle dmde ting Jesper så f.eks.

At hun var blålig, havde langt hovede osv. - jeg så bare min smukke, lækre skønhed som skreg og var i live... :loveshower

åååhh... jeg er SKRUUUUK

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej ingen af gangene blev jeg forskrækket. Men havde også været med til min søsters fødsler, så jeg vidste hvordan de kunne se ud.

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

lidt.. Men mest fordi at han blev taget med sugekop. Så han havde en stor lilla bule på hans hoved (Bulen var næsten væk dagen efter han var født, og det lillae var ligesom et blåtmærke og forsvant hurtigt). Men ellers var han bare SÅ fin næsten ingen blod og fosterfedt.

Men jeg tror at lige meget hvordan de små ser ud når de kommer til verden, vil man som nybagte forældre altid synes at ens barn er det smukkeste i hele verden! :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej jeg blev slet ikke forskrækket. Men han var overhovedet heller ikke fyldt med blod eller snask. Hans hoved var lidt trykket bagtil, men det har jeg først opdaget på billederne efterfølgende ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg flere gange været på fødegangen for at tag blodprøver på de nyfødte og det er meget forskelligt hvordan de ser ud. Ja nogle er blå og andre har mærker efter sugekop osv.

Så jeg tror ikke at jeg vil blive forskrækket når det blir min tur, når jeg har set en del.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev simpelthen så lettet, da jeg så Anna første gang! Jeg havde jo gået og forberedt mig på at få en ordentlig basse, for det var ikke sådan en jeg skulle føde i min verden, så det krævede noget forberedelse. Men ud kom Anna og var så fin og PRÆCIS som jeg havde forestillet mig hun ville være :wub

Jeg blev til gengæld en smule forskrækket da jeg så min søsters søn første gang. Da var han ca. 12 timer gammel og hold nu op hvor var HAN en ordentlig basse. Han var markant større end Anna (der på det tidspunkt var 13 dage) og så var han rød og temmelig hævet, så nej - han var altså ikke just en køn baby. Jeg glæder mig til at se ham senere i denne uge. Der er han garanteret blevet en fin dreng (selvom han sikkert stadig er større end Anna ;)) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej jeg blev slet ikke forskrækket da jeg så emilia første gang, hun var den smukkeste baby, med masser af mørkt hår. Selvfølgelig havde hun lidt cone head, men det forsvandt hurtigt. Det jeg blev mest overrasket over var at hun havde 6 fingre på begge hænder. Hendes far blev ved med at tælle op til flere gange og sagde se, jeg sagde bare ja og opdagede ingenting, det var først da sygeplejelsken sagde har du set hendes hænder, at det gik op for mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej egentligt ikke. Det var bare totalt underligt, at der lå en baby der!! :D Han var meget stille, men det vidste jeg ikke, var unormalt. Det var der heller ingen der sagde noget om. Men efter et par timer blev han alvorligt syg, og da han lå i kuvøse, lagde jeg mærke til hans lange hoved. Han havde stået længe i bækkenet, fordi jeg ingen presseveer havde. Men et par dage efter, havde han et fint hoved. Han var nu også rigtig fin, ikke fuld af snask osv.

Nr 2 var meget blå, og trak vist heller ikke vejret. Han var lidt snasket, og ikke så køn, men det blev han meget kort tid efter. Da vi kom ned på stuen og ligge, var han bare så lækker. :loveshower Men forskrækket blev jeg ikke. Jeg var nok også så udmattet, at jeg ikke lagde så meget mærke til det. :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej jeg blev slet ikke forskrækket da jeg så emilia første gang, hun var den smukkeste baby, med masser af mørkt hår. Selvfølgelig havde hun lidt cone head, men det forsvandt hurtigt. Det jeg blev mest overrasket over var at hun havde 6 fingre på begge hænder. Hendes far blev ved med at tælle op til flere gange og sagde se, jeg sagde bare ja og opdagede ingenting, det var først da sygeplejelsken sagde har du set hendes hænder, at det gik op for mig.

Det var da lidt specielt, ved i hvorfor hun har det? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige læst en artikel om at babyer godt kan se "mærkelige" ud når de er født. Hævede bryster, hævede øjne med blodsprængninger, skævt hoved, sammenkrøllet krop, osv... Synes også at have hørt at de kan se lidt blålige ud, og at de absolut ikke er så fine og "rene" som på film...

Så nu tænker jeg... Jer, der har født, hvis I nu skal være HELT ærlige, blev I så en lille smule forskrækkede også, da I så jeres baby første gang? Altså det kan man jo godt blive samtidig med at man bliver dybt forelsket og synes den er fantastisk :kuller Men var der nogle af jer, der nåede at tænke "Shiiiiiit, skal han/hun se sådan ud? Er der mon noget galt?"?

Slet slet ikke, Monique var den lækreste lille fis der nogensinde er født ;)

Det var næsten som på film, hun var så fin, meget lidt fosterfedt i folder og hovedbunden (der er jo hue på) ikke alt det blod og snask.

Det eneste jeg var overrasket over var hvor skøn hun var og "at det ikke var værre".. Havde lidt følelsen af "var det det??"... havde forestillet mig noget værre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, ikke i forhold til udseende, kun i forhold til hans vægt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var da lidt specielt, ved i hvorfor hun har det? :)

En bygningsfejl ;) Ej ved det ikke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev meget forskrækket da jeg fødte vores store pige.. Hun havde stået i nogle timer med hovedet helt nede og blev til sidst født via metalkop, så hun havde en kæmpe stor blodansamling på siden af hovedet hvor koppen havde siddet :( Det var ganske hårdt at have oplevet sådan en fødsel og se hende sådan..

Vores mindstepige blev så født på 45 minutter fra vandafgang og første ve, så hun var rigtig nydelig og meget fin, så der blev jeg alt andet end forskrækket...

:loveshower :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev lidt forskrækket da jeg fødte første gang, for hun havde jo en kæmpe mund. Hun er født med læbespalte, så der var jo lige lidt mere plads at gi på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg fik min søn var han trykket i hovedet - der selvfølgelig samtidig var lidt langt. Lyder lidt underligt men svært at forklare. Derudover var han helt blå over hele kroppen og havde knopper på næsen. Han var den grimmeste baby jeg i mit liv havde set (okay havde heller ikke set mange nyfødte babyer dengang) og jeg var så skuffet over ham.

Efter fødslen, som havde varet over 40 timer, fik jeg lov til at sove, mens en sygeplejeske passede på sønnik. Mit indtryk af den grimme baby blev da heller ikke bedre af at sygeplejesken efter små 15 minutter kom ind og sagde, hun ikke var tilfreds med ham. Jeg syntes hun var så ond, for det var ikke hende der skulle bo med en grim unge i mange år... Hvad jeg ikke vidste var, at han faktisk var tæt på at dø, og derfor var blå over det hele.

Det er så mange år siden nu, ja 19 år i dag faktisk, men det påvirker mig da helt enormt lige nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg fik min søn var han trykket i hovedet - der selvfølgelig samtidig var lidt langt. Lyder lidt underligt men svært at forklare. Derudover var han helt blå over hele kroppen og havde knopper på næsen. Han var den grimmeste baby jeg i mit liv havde set (okay havde heller ikke set mange nyfødte babyer dengang) og jeg var så skuffet over ham.

Efter fødslen, som havde varet over 40 timer, fik jeg lov til at sove, mens en sygeplejeske passede på sønnik. Mit indtryk af den grimme baby blev da heller ikke bedre af at sygeplejesken efter små 15 minutter kom ind og sagde, hun ikke var tilfreds med ham. Jeg syntes hun var så ond, for det var ikke hende der skulle bo med en grim unge i mange år... Hvad jeg ikke vidste var, at han faktisk var tæt på at dø, og derfor var blå over det hele.

Det er så mange år siden nu, ja 19 år i dag faktisk, men det påvirker mig da helt enormt lige nu.

:kram Det var da godt nok heller ikke en særlig rar oplevelse og ikke en særlig smart bemærkning fra sygeplejesken. Hvad var årsagen til at han havde været ved at dø? Var det pga at fødslen tog så lang tid?

Hvor længe gik der så før han blev en "pæn" baby? Eller blev han ved med at være grim? :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram Det var da godt nok heller ikke en særlig rar oplevelse og ikke en særlig smart bemærkning fra sygeplejesken. Hvad var årsagen til at han havde været ved at dø? Var det pga at fødslen tog så lang tid?

Hvor længe gik der så før han blev en "pæn" baby? Eller blev han ved med at være grim? :rolleyes

Bemærkningen har jeg tænkt meget på siden, men jeg er absolut sikker på, at hvad hun end havde sagt, havde jeg nok været noget nærtagende, så hun kunne nok ikke ha' sagt det anderledes alligevel.

Han havde ikke fået al væsken af lungerne selvom han blev suget, og han skreg heller ikke igennem som andre børn. Han blev undersøgt på kryds og tværs nede på barselsgangen, og på vej op til neonatal afdelingen (han var reelt født 5 uger før tid, men så okay ud ved fødslen) holdt han op med at trække vejret. Det var virkelig hårdt for mig at se ham sådan. Til trods for rigtig mange undersøgelser fandt de aldrig ud af, hvorfor han stoppede med at trække vejret, og hvorfor han blev blå både under fødslen og 5 dage senere.

Jeg tror han blev pæn efter 1-2 døgn, men han havde stadig den blå farve længe under fødderne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg fik min søn var han trykket i hovedet - der selvfølgelig samtidig var lidt langt. Lyder lidt underligt men svært at forklare. Derudover var han helt blå over hele kroppen og havde knopper på næsen. Han var den grimmeste baby jeg i mit liv havde set (okay havde heller ikke set mange nyfødte babyer dengang) og jeg var så skuffet over ham.

Efter fødslen, som havde varet over 40 timer, fik jeg lov til at sove, mens en sygeplejeske passede på sønnik. Mit indtryk af den grimme baby blev da heller ikke bedre af at sygeplejesken efter små 15 minutter kom ind og sagde, hun ikke var tilfreds med ham. Jeg syntes hun var så ond, for det var ikke hende der skulle bo med en grim unge i mange år... Hvad jeg ikke vidste var, at han faktisk var tæt på at dø, og derfor var blå over det hele.

Det er så mange år siden nu, ja 19 år i dag faktisk, men det påvirker mig da helt enormt lige nu.

Puha, sikke en væmmelig oplevelse :kram

Men godt at han klarede det og blev pæn :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha hvor skræmmende, men ja godt at han klarede den alligevel og at han så hurtigt blev pæn :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER