Barbamama

Blev du forskrækket, da du så din baby første gang?

36 indlæg i dette emne

Jeg bliver mest forskrækket når jeg ser på billeder nu, og tænker "hold da kæft".. den ældste havde det vildeste lange baghoved og blod efter KS over alt.. men jeg husker bare at jeg syntes han var ganske vidunderlig og ikke et spor grim ;-)

Mon ikke biologien sørger for vi syntes de er smukke selvom de nogle gange ligner aliens?? :badgirl

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nej, det gjorde jeg ikke, synes de så fine ud begge 2

Her er et bilelde af Louie LIGE efter han var kommet og lagt på mim mave, og et billede taget 2 timer efter

n720987140_729790_9063.jpg

[n720987140_729794_604.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Næh, jeg blev ikke forskrækket. Han var snasket og sammentrykt, men det havde jeg jo også regnet med. Jeg har jo da både set tv-programmer med fødsler og set min mindste lillebror, da han blev født, så det sammentrykte og snaskede var ret forventet, og han var naturligvis fin og dejlig alligevel.

Mest af alt fandt jeg det lidt surrealistisk, at jeg nu faktisk havde et ægte levende barn liggende på mig, især fordi jeg også var temmelig træt og lidt i den der zombieagtige "pyyyyyhaaaa"-tilstand, man kan komme i, når man har overstået noget fysisk hårdt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan huske at jeg under graviditeten havde gået og tænkt meget over hvem han ville komme til at ligne, mig eller hans far. Jeg havde ikke set så mange spædbørn så jeg vidste ikke hvad jeg kunne forvente.

Under fødslen ville jeg lige pludselig ikke presse fordi jeg var bange for om han var grim :blush Men da han kom ud blev jeg bare fyldt med en følelse af at jeg havde kendt ham altid. Han var blå, havde knaldrødt hår og var en lille prop :kuller

Det var det samme ved fødslen af min datter. Samme "hej, dig kender jeg" fornemmelse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Slet ikke! Nu er de så begge født ved kejsersnit, og jeg ved ikke om det gør en forskel.

Ved Isabella, var jeg bare så glad for hun sagde noget da hun kom ud. De havde nemlig sagt, at jeg ikke måtte blive forskrækket hvis hun ikke gjorde (hun havde ultrahøj puls) Jeg blev bare overrasket over hvor stor hun var :D Jeg synes hun var meget smuk og fin :loveshower

Med Karoline var det jo lidt noget andet. Hun var så lille så lille, og jeg så hende kun et sekund før de tog hende ud til pædiatrikerne. Men jeg kan huske, at jeg tænkte hun var meget rød og meget "færdig" at se på, selvom hun var så lille :biglove

Så begge mine piger har jeg synes var meget fine ved fødslen :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Nej slet ikke... Han var så fin og perfekt :loveshower

Han nåede ikke at stå fast i mit bækken fær jeg skulle føde og jeg fødte hurtigt så han var slet ikke trykket eller noget.. Han havde et fint rundt hovede :)

Jeg var dog lidt overrasket over hvor lille jeg synes han var (3200 gram) hvorimod storesøster vejede 4 kg da hun blev født :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej overhovedet ikke... Hun var det smukkeste lille barn.. Pga kejsersnit fik jeg hende ikke direkte op på maven, hun blev først tjekket og tørret af, så så hende ikke helt nøgen. Men så hende helt pakket ind med de størst runde undersøgende øjne :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev ikke forskrækket da jeg så ham første gang - blev glad for nu var han endelig ude og syntes bestemt ikke han var grim, han var smuk :loveshower

Selvom han havde lidt hævet hoved fordi han havde stået længe i bækkenet under fødslen og så hans øje låg var os hævet - men det gik over efter et par dage :loveshower

Og så bliver han bare smukkere og smukkere for hver dag der går :biglove

Bliver faktisk helt skruk for tiden af at læse alle de tråder herinde :badgirl

- men det må vente et par år eller 3 :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg ikke lige læst de andres svar, men nej det gjorde jeg ikke. Jeg synes hun var så sød og det var virkelig et mirakel at hun lå der hos mig :loveshower

Nu jeg ser billeder efterfølgende kan jeg næsten ikke kende hende :o Hendes hoved var meget skævt fordi hun havde stået forkert i bækkenet, hendes næse var trykket helt skæv fordi hun var stjernekigger (lå med ansigtet opad) og hun havde mange røde mærker i ansigtet af samme grund. Hun havde udover det også nogen rifter i hovedbunden som var nogen uger om at hele. Det hele rettede sig så rigtig hurtigt ud efter nogen dage.

Jeg lagde egentlig ikke rigtig mærke til det snask hun havde på sig, det var først da vi kom på patienthotellet og vi fik lidt fred at jeg opdagede det.

Et billede fra hun var 9,5 time gammel hvor man kan se hvor skæv hun var :)

DSC_7373.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hånden på hjertet så syntes jeg bare ikke August var så tiltalene ved ikke hvad det var.

Astrid der var jeg lykkelig fordi hun skreg, men syntes bare hun var tyk men smukkere end nogen sol :balloons :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER