logo

Graviditetsteste

27 indlæg i dette emne

På hvilken test kan man hurtigst se resultat på graviditet?

Er Valmed ikke så følsom?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hos mig var strimmelteste mest følsomme. Der kunne jeg teste positiv, da jeg allerede var 3+2. Valmed kunne jeg først teste positiv med, da jeg var 3+6. Clearblue kan man teste med 4 dage før testdag, men til gengæld er der kun 55% chance for, at den viser positiv, hvis du ER gravid. Jeg testede negativ med CB, da jeg var 3+2, men klart positiv, da jeg var 4+1.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil ogå anbefale strimmeltests (billige-teste.dk) der testede jeg svagt positiv 3+3, testede også med Valmed men de har ry for at kunne vise et falsk positivt resultat så tidligt mener jeg :unsure CB testede jeg positiv med 3+4, men som Mformor siger, så er det kun 55% sikkert svar 4 dage før- og det er mange penge på et evt. Negativt svar- synes jeg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har brugt strimmelteste fra billige-teste.dk og har ikke oplevet et forkert udfald- hvis man ellers holder sig indenfor tidsrammen. Men det var alle meget tidligt. 3+3 tror jeg.

CB brugte jeg først som ekstratjek da de andre viste positiv ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg siger også strimmelteste fra billige-teste.dk :) Valmed er ikke nær så følsomme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg testede med valmed da jeg var 3+5 og fik et helt fint positivt svar med det samme.. :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Melder mig i koret: Strimler fra billige-teste er pålidelige og viser tidligt resultat. Valmed har ry for at være følsom, men jeg har et par gange for meget oplevet en positiv streg lige over tid så jeg blev i tvivl - uden at jeg var gravid, så dem ville jeg aldrig stole på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Melder mig i koret: Strimler fra billige-teste er pålidelige og viser tidligt resultat. Valmed har ry for at være følsom, men jeg har et par gange for meget oplevet en positiv streg lige over tid så jeg blev i tvivl - uden at jeg var gravid, så dem ville jeg aldrig stole på.

Jeg har også testet svagt positiv med valmed uden at være gravid <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wow.. Utroligt at i kan teste positivt så tidligt... Er det normalt??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wow.. Utroligt at i kan teste positivt så tidligt... Er det normalt??

Tror det er meget forskelligt..

Jeg kunne ikke teste positiv ved 4+0, og ventede 3 dage til 4+3. Her kon en fin tydelig streg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok.. Jeg har alverdens symptomer på graviditet.. Men tør ikke teste før jeg er sikker på mens er udeblevet.. :-)

jeg er 3+4

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok.. Jeg har alverdens symptomer på graviditet.. Men tør ikke teste før jeg er sikker på mens er udeblevet.. :-)

jeg er 3+4

Selvom det er vildt fristende - og vi er mange som har testet før tid inkl. mig selv ;) Så vil jeg også råde dig til at forsøge at vente - når man tester så tidligt, så skal man pludselig forsøge at forholde sig til, at der er en vis risiko for at det kan være en BIO og ikke en "rigtig graviditet". Jeg var så frustreret i de dage- og bange - men jeg ventede og håbede, at mens ikke pludselig kom anstigende alligevel.

:goodluck :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Billig-teste - der testede jeg positiv 3+3 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Det er klart med så mange der skriver de kan teste så tidligt er det rigtig fristende.. :-) men de teste jeg har købt er fra bilka.. Har ikke set dem før.. Tror de hedder invitro nogen der kender dem??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak for svar til alle.

Det lyder da ikke så betryggende med Valmed at kunne teste falsk positivt. Hmm! Det kan ikke være fordi det er en bio, vel? Har ikke helt styr på en bio, men kan man egentlig teste positivt ved en bio og hvis man kan, forstår jeg det ikke helt, for man danner jo først hcg, når ægget har sat sig fast.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige været inde at tjekke på bio, og kan se, at det kan være det, der giver et falsk positivt resultat.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige været inde at tjekke på bio, og kan se, at det kan være det, der giver et falsk positivt resultat.

Det kan den både på Valmed og alle de andre- altså vise positiv også udvikler testen ikke sig ikke, også kommer mens alligevel :( Det er derfor jeg eks. Vil fraråde at teste for tidligt - for du når at blive glad selvfølgelig når man kan se stregen :) Som sagt fortrød jeg det, da jeg testede så tidligt- jeg havde bare ikke overvejet konsekvensen særlig godt, så jeg gik og var bange for, om mens nu kom alligevel. Jeg slap med skrækken- men en anden herinde testede også tidligt (mener vi var i samme testuge) og den blev også svag positiv, men testen udviklede sig ikke og det var en BIO. Havde så ondt af pågældende - og følte mig noget "skyldig" over at have testet så tidligt.

Man vurderer jo heldigvis selv, hvad man vil og hvordan man tackler det- kan også godt forstå det er fristende, der er mange som har testet positiv tidligt ;)

:goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, det må bestemt ikke være rart at få en bio, først være glad og tro, den er der, og så ikke alligevel. Jeg har heldigvis aldrig prøvet det, mine to graviditeter har været bragende positive på billig-teste og dem fra Matas ved 4+0 begge gange og har fået to dejlige børn.

Min veninde og jeg kom til at tale om Valmed, fordi hun havde hørt lidt dårligt om dem, og jeg kunne ikke lige svare, for jeg har aldrig testet med Valmed (vidste ikke engang, hvad det var, da hun spurgte :whistling).

Hun har dog lige fået sin mens idag, så det var ikke Valmed, den var galt med, hun var bare gået to dage over tid, og hun havde heller ikke fået et falsk positivt svar, så ingen bio der.

Så er jeg også blevet lidt klogere - tak for hjælpen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er nu ret sikker på jeg ikke havde en bio da jeg havde svag positive valmed test for prøvede andre mærker samtidig, hverken billige-teste eller Lidl testen gav noget som helst, heller ikke over tid, totalt blanke. Jeg har simpelthen prøvet og hørt så dårligt om valmed testene nu at jeg ikke tør bruge dem mere, for det sidste jeg gerne vil ha er falske forhåbninger, hvis jeg gerne vil vide om jeg er gravid eller ej. Det er alt for følelsesmæssigt udmattende. Jeg testede i øvrigt positiv med billige-teste strimlen 3+4.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er nu ret sikker på jeg ikke havde en bio da jeg havde svag positive valmed test for prøvede andre mærker samtidig, hverken billige-teste eller Lidl testen gav noget som helst, heller ikke over tid, totalt blanke. Jeg har simpelthen prøvet og hørt så dårligt om valmed testene nu at jeg ikke tør bruge dem mere, for det sidste jeg gerne vil ha er falske forhåbninger, hvis jeg gerne vil vide om jeg er gravid eller ej. Det er alt for følelsesmæssigt udmattende. Jeg testede i øvrigt positiv med billige-teste strimlen 3+4.

Jeg kan sagtens forstå dig, det er noget af det samme, min veninde siger, så I er jo nok ikke de eneste, selvom der sikkert også kan være problemer med andre teste.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad så med apotekets teste, nu hvor vi har så mage testeksperter :lol ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Apotekets tests er sikkert gode, hvis man kan li at betale overpris... Jeg har ingen erfaringer, af den grund.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg brugte strimmelteste, men ventede nu med at teste til mens burde være kommet - meget klar og tydelig positiv test.

Jeg har nogle i overskud - skriv en PM til mig, hvis du mangler (har endnu ikke fået dem sat til salg...)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lidt gammel men nu spørger jeg alligevel: hvor bør man købe teste så? Er de billige på nettet af god nok kvalitet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER