Solvej99

Hvornår kan man stoppe med at amme/give flaske?

13 indlæg i dette emne

Hvor længe har baby brug for MM/MME?

Jeg har læst at der er mange der stopper med at amme når baby er 6 mdr. gammel. Men går man så over til flaske i stedet for?

Min dreng vil ikke tage flaske, så jeg har en forestilling om at jeg kommer til at amme læææænge endnu.

Men hvornår kan de reelt undvære det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mener det er de første 10 mdr. at mælken hovedsageligt skal komme fra MM/MME og fra 6 mdr. må man begynde at give lidt komælk samtidig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og ja man går over til flaske, når man stopper med at amme, hvis det er før 10 mdr. Nogen blander MM og MME i flasken for at lære babyen overgangen, men det har aldrig været nødvendigt hos os

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bare du sørger for at putte mme i grøden, så kan du godt holde op med amningen efter 6 måneder. Jeg kan ikke længere huske de præcise tal, men mener det er omkring 400 ml mme de skal have om dagen, til de er omkring 1 år (altså dvs, der skal bare mme-pulver i grøden, svarende til vandmængden.... Ved ikke om jeg forklarer mig ordentligt :rolleyes )

Men det betyder jo at så snart (efter de 6 måneder) baby spiser grød nok i løbet af en dag, kan man stoppe med amningen/flaske hvis man ønsker det (hvert fald ernæringsmæssigt :) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Baby skal have 750 ml mm/mme om dagen indtil det er 9 måneder. De 400 ml mme er det, baby skal have for at få den rette jernmængde, hvis man ikke giver dråber.

Hvis du ikke kommer til at give flaske, bør du give dit barn mme i kop til maden, den bette kan hurtigt vænne sig til kop. For de fleste babyer er det alt for meget at skulle spise, hvis de 750 ml skal dækkes ind.

Jeg ville udover kop forsøge med en god flaske mme til natten, så sover den bette bedre og du kan få en god del af mælkeindtaget puttet ind der.

Den ene af mine babyer tog gladeligt omkring 300 ml til aften/godnatflaske, så det er rart at vide, at man ikke skal fylde så meget på dem i løbet af dagen - det tager jo også lidt af appetitten med for meget mælk i løbet af dagen.

Jeg ville vente med sødmælk til baby er 9 måneder, nogle siger 6, nogle 9 måneder.

Held og lykke med det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg stoppede med at amme min søn da han var 9 mdr. Han fik aldrig flaske eller MME men sødmælk i en kop. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når de er 6 mdr kan man nemt give dem sødmælk i en kop.

Står også og overvejer hvornår vi skal skippe flasken, hun får kun en flaske på 270 ml til nat og drikker ikke op. Hun er 10½ md og kan jo ikke blive ved.

Hun spiser og drikker det samme som os og har gjort det laaaaang tid..

Men hvorfor ikke amme til 1 år?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søn er 9 måneder på søndag og han har, hvert fald den sidste måned eller halvanden kun fået 300ml mme i døgnet.. han vil simpelthen ik ha det.. kun én lille flaske inden han blir puttet i seng, ellers er det umuligt at få i ham..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søn er 9 måneder på søndag og han har, hvert fald den sidste måned eller halvanden kun fået 300ml mme i døgnet.. han vil simpelthen ik ha det.. kun én lille flaske inden han blir puttet i seng, ellers er det umuligt at få i ham..

Får han ikke sødmælk af kop?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når de er 6 mdr kan man nemt give dem sødmælk i en kop.

Står også og overvejer hvornår vi skal skippe flasken, hun får kun en flaske på 270 ml til nat og drikker ikke op. Hun er 10½ md og kan jo ikke blive ved.

Hun spiser og drikker det samme som os og har gjort det laaaaang tid..

Men hvorfor ikke amme til 1 år?

Min plan har også hele tiden været at amme til han er 1 år (regner også stadig med at gøre det).

Men mit problem er at han ikke vil tage flaske og tanken om jeg ingen steder kan tage hen om aftenen de næste 7 måneder er lidt klaustrofobisk <_<

Derfor var jeg bare nysgerrig efter at vide hvornår man "må stoppe"...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han har haft fået men det gav ham hård mave.. men vi ska til at prøve igen, nu hvor der er styr på den igen.. han elsker sødmælk..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min plan har også hele tiden været at amme til han er 1 år (regner også stadig med at gøre det).

Men mit problem er at han ikke vil tage flaske og tanken om jeg ingen steder kan tage hen om aftenen de næste 7 måneder er lidt klaustrofobisk <_<

Derfor var jeg bare nysgerrig efter at vide hvornår man "må stoppe"...

Har du malket ud og givet i flasken?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du malket ud og givet i flasken?

Jeps... Han vil hverken havde det ene eller det andet.

Har også prøvet flere forskellige flasker <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER