Carcassonne

Hvor er godt at bo i KBH?

23 indlæg i dette emne

Hej.

Vi er ved at købe lejlighed i København, men kender ikke så meget til de forskellige områder, så ville da gerne høre hvad I tænker om de forskellige områder?

Egentlig ville vi gerne bo på Frederiksberg, men siger budgettet ikke god for.

Vi har fundet ting som virker interessante i Vanløse, København S(amager), Brønshøj, København NV og Valby.

Hvad synes I om de forskellige områder?

Sætter lige links ind til de forskellige lejligheder til dem som er nysgerrige :)Bare I så ikke køber dem fra os :unsure

Slotsherrensvej 9 3. TV, 2720 Vanløse

http://home.dk/sag/112B00094

Lynettevej 5 1. TV,2300 København S

http://home.dk/sag/145I0606

Birkedommervej 26, St., 2400 København NV

http://www.estate-maeglerne.dk/maegler/pages/property-presentation/property.action?caseno=9912&shopno=260389

Vigerslevvej 310, 01. th., 2500 Valby

http://www.place2live.dk/koeb/visning/bolig/?mgl=2143&sagsnr=22-2518&udbudsform=salg&DID=140

Kastrupvej 75, 3. th., 2300 København S

http://www.place2live.dk/koeb/visning/bolig/?mgl=2142&sagsnr=23-0324&udbudsform=salg&DID=140

Frederikssundsvej 410, 2. th., 2700 Brønshøj

http://www.place2live.dk/koeb/visning/bolig/?mgl=2165&sagsnr=22-2550&udbudsform=salg&DID=140

Himmerlandsvej 31, 1. tv., 2720 Vanløse

http://www.place2live.dk/koeb/visning/bolig/?mgl=2165&sagsnr=24-2708&udbudsform=salg&DID=140

Hyltebjerg allé 50A 1. TH,2720 Vanløse

http://home.dk/sag/112B00035

Hvis i lyster må i da endelige også komme med kommentarer til lejlighederne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan kun snakke pænt om Valby .. er født og opvokset i valby indtil jeg blev 18 så flyttede jeg til sydhavnen.. :) og nu er jeg så endt ude på bøhlandet.

Men jeg ville nok aldrig selv flytte til København NV

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tilslutter mig Brineh - jeg ville heller ikke vælge at bosætte mig i NV...

Jeg har boet mange steder i Kbh og omegn.. Jeg er selv ret tosset med Vesterbro!!

Vanløse er et dejligt sted, med masser af natur omkring, det samme gælder for Valby!! København S, hvor jeg selv bor har også det hele, bylivet og skøn natur!! OG amager strandpark ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er galt med NV? har hørt det flere steder nu, men endnu ikke fået at vide hvad problemet er :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er et lidt belastet område.. Men det jo også individuelt, hvad man synes om steder..

Mig tiltaler NV bare ikke, synes også selve bydelen er lidt trist og kedelig... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er et lidt belastet område.. Men det jo også individuelt, hvad man synes om steder..

Mig tiltaler NV bare ikke, synes også selve bydelen er lidt trist og kedelig... :)

Har også kun en lejlighed derude vi gerne vil se:) men må jo lige se området an. Men må jo være noget om det når mange siger det:)

Egentlig ville vi gerne bo et sted hvor der ikke rigtig skete så meget, men man mere ku slappe af og der bare var indkøb i nærheden. Og så tæt på s-tog/metro så man ku komme rundt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har også kun en lejlighed derude vi gerne vil se:) men må jo lige se området an. Men må jo være noget om det når mange siger det:)

Egentlig ville vi gerne bo et sted hvor der ikke rigtig skete så meget, men man mere ku slappe af og der bare var indkøb i nærheden. Og så tæt på s-tog/metro så man ku komme rundt :)

Så skulle i vælge Vanløse - men det er bare min mening :) Det er jo mere en forstad og der er rent faktisk to metroer i Vanløse. Den der hedder Vanløse (sjovt nok) Og så er der Flintholm. Begge steder kører der også s-tog fra. Jeg var ret glad for at bo i Vanløse!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fedt at I har besluttet jer mht flytingen! Skal du så på CBS?

Skønne lejligheder, er specielt vil med nr 2 og 3 - selvom jeg ikk kan sige noget om områderne..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så skulle i vælge Vanløse - men det er bare min mening :) Det er jo mere en forstad og der er rent faktisk to metroer i Vanløse. Den der hedder Vanløse (sjovt nok) Og så er der Flintholm. Begge steder kører der også s-tog fra. Jeg var ret glad for at bo i Vanløse!!

Tror også jeg mest hælder til Vanløse udfra hvad jeg har fundet ud ad. Men hvordan er Amager så som sted?

Kender lidt området omkring Grøndals st. og Flintholm og kan godt li' de områder så nok også det som tiltrækker mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fedt at I har besluttet jer mht flytingen! Skal du så på CBS?

Skønne lejligheder, er specielt vil med nr 2 og 3 - selvom jeg ikk kan sige noget om områderne..

Yup er planen hvis jeg da bliver optaget:) men kan man jo aldrig vide.

Er selv mest vild med 1'eren og 7'eren. Men tror også det har noget at gøre med jeg ikke ved hvad amager er for et område, hvor flere af de andre ligger.

Eneste negative ved 1'eren er badeværelset, hvor brusebadet er midt i det hele :) men skal jo ses så man kan se om det er et problem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har også kun en lejlighed derude vi gerne vil se:) men må jo lige se området an. Men må jo være noget om det når mange siger det:)

Egentlig ville vi gerne bo et sted hvor der ikke rigtig skete så meget, men man mere ku slappe af og der bare var indkøb i nærheden. Og så tæt på s-tog/metro så man ku komme rundt :)

Så ville jeg vælge Amager. Den lejlighed du har linket til ligger rigtig fint, både ift. metro og indkøb på Amagerbrogade og Amagercentret (der slet ikke er så slemt som rygtet - jeg har brugt det meget!). Jeg har selv lige solgt min lejlighed på Amagerbro (Holmbladsgade) hvor vi boede i 4 år og vi var bare rigtig glade for det. Jeg synes som sådan Vesterbro er et federe område, men man får altså bare lige lidt flere m2 for pengene på Amager og det betød noget for os. Man kan cykle til både Kgs. Nytorv og Rådhuspladsen på 10-15 min, men der er også kun 5-10min på cykel til Amager Strandpark eller Amager Fælled :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror også jeg mest hælder til Vanløse udfra hvad jeg har fundet ud ad. Men hvordan er Amager så som sted?

Jeg kan også rigtig godt lide at bo på Amager!! Vi bor selv et sted hvor der er stille og roligt, tæt på metro, tæt på dejlig natur. Amager er lidt, ved ikke hvordan jeg skal forklare det, men her er lidt anderledes end Kbh, N, NV, K, Ø, V, SV... Ved ikke om det er fordi det er på "lorte-øen" ;) Men jeg nyder at have stranden tæt på, et ret stort naturområde tæt på, en gade med masser af butikker og liv (Amagerbrogade), Amagercentret, Fields, bryggen osv. osv. osv. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I skal nok ikke vælge den på Frederikssundsvej, det er en ret trafikkeret vej.. Du skriver i gerne vil bo et sted hvor der er lidt fred og ro :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I skal nok ikke vælge den på Frederikssundsvej, det er en ret trafikkeret vej.. Du skriver i gerne vil bo et sted hvor der er lidt fred og ro :)

Har jeg også overvejet :) men synes også den ligger lidt langt ude i forhold til de andre, men synes bare den er så fin :) Men er nok mest deres indretning. :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har jeg også overvejet :) men synes også den ligger lidt langt ude i forhold til de andre, men synes bare den er så fin :) Men er nok mest deres indretning. :whistling

Den ligger muligvis et stykke ude, men der er godt med offentlig transport... Men vejen er ret trafikkeret, så ja nok ikke sagen hvis man ønsker lidt fred og ro ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg stemmer også for lejlighederne på Amager. Jeg har selv boet på Islands Brygge i 15 år - flyttede derfra for 1½ år siden, men det er stadig der, jeg føler mig hjemme. Jeg kan godt lide ved Amager, at man er tæt på centrum men samtidig tæt på lys, luft og natur. Jeg skulle flytte 30 km. ud af København, før jeg fandt en vej, der var lige så stille, som den jeg boede på på Bryggen ;-) Der bor alle mulige slags mennesker fra alle sociale lag og baggrunde, og det kan jeg også godt lide.

Umiddelbart synes jeg bedst om den på Kastrupvej...

Held og lykke med det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar alle sammen :)

Tror jeg stemmer mest for Vanløse og Amager, men skal selvfølgelig lige ud og kigge på det hele :).

Kom endelig med flere kommentarer :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bor selv på østerbro og elsker det!

Syntes at mange de adresser du har linket til er på meget trafikkerede veje. Nordvest er ikke nødvendigvis dårlig. Hvis man ligger sig i kanten enten mod Emdrup eller vandløse er det en billig måde at få en god lejlighed til en fornuftig portion penge i nogle rigtig skønne områder. 2400 er jo bare et postnummer. Jeg bor selv i skille linien til Nordvest og bor i det dejligste grønne område og det er det også lige på den anden side af skillelinien.

Amager har aldrig tiltalt mig - dem jeg kender der bor på armager er født og opvokset der og elsker det - så tror jeg ville gå efter den bedtse lejlighed et sted uden alt for meget trafik!

Linda

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bor i Vanløse og er bare så glade for det. Flyttede hertil fra Århus for 4 år siden, så vi kendte heller ikke de forskellige områder, men vi har aldrig fortrudt, at vi valgte Vanløse. Du er tæt på Damhussøen og andre grønne områder, samt det er utroligt nemt at komme rundt i resten af byen, fordi metroen kører herfra. Desuden hvis I vælger en lejlighed tæt på Jernbane Alle, så har i alle indkøbsmuligheder, som man skal bruge i dagligdagen.

Jeg læste også selv på CBS, og fra vores lejlighed tager det ca. 10 min. på cykel derind, så det er jo heller ikke slemt.

Så kan kun give mine varmeste anbefalinger til Vanløse

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lyder dejligt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan kun tale varmt om Amager. Synes der er noget hyggeligt og uhøjtideligt over Amager.

Jeg bor selv på Frederiksberg, og her er nu altså DEJLIGT :) Men Vanløse kan jeg også anbefale - min bror bor derude så kender ret meget til området. Jeg synes, der er hyggeligt, og der er kort til centrum men samtidig får man også forstadens ro og fred.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er også meget glad for at Bo på Amager. Vi fandt vores lejlighed igennem en lokal mægler.

Vi har også venner som bor i Ørestad, som er meget glade for det. Deres børn trives godt derude :-) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu bor jeg i Valby, alt er godt. Der er ingen steder at gå, sikkert

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER