shirley

Fødselsberetning + billedspam

23 indlæg i dette emne

Så er vi kommet lidt til os selv herhjemme så nu er det vidst på tide med en beretning herfra :)

Søndag d. 8. januar 10 dage før termin har vi set et tilbud i babysam på netop den barnevogn vi havde bestilt.. Den var 3000 kr billigere lige præcis den søndag så afsted med os fra morgenstunden hen og stå i kø ved babysam.. Det var et vellykket besøg for vi fik afskrevet 3000 kr af prisen :glad

Da vi var færdige der skulle vi hjem efter min bror og niece for vi havde aftalt at vi skulle søndagshygge sammen..

Da vi ankom til min bror kl. 11.15 stod jeg ud af bilen og plask så havde jeg våde bukser og fostervand løb ned i mine vinterstøvler :o

I samme øjeblik kome min bror ud fra opgangen og var klar til at komme med hjem.. Optimistisk som jeg var så prøvede jeg at insistere på vi stadig skulle søndagshygge for det havde jeg glædet mig til og jeg påstod at der ville sikkert gå længe før der skete noget mere.. Jeg var så åbenbart den eneste der synes det var en god ide :P

Jeg tog hurtigt lige med min bror op og lånte et par rene trusser og et bind afmin svigerinde.. Jeg opdager at der er grønt fostervand i mit trusseindlæg og beslutter at jeg lige ville ringe til den jordemoder der skal føde med mig (staklen har været i nattevagt og kun fået 2 timers søvn) hun siger jeg skal tage ind på fødegangen og så vil hun møde mig derinde..

Vi ville lige køre hjem forbi først så jeg lige kunne komme i bad og hente tasken som heldigvis næsten var pakket færdig.. Hele vejen hjem i bilen står der kaskader af fostervand ud af mig (godt jeg sidder på 3 tæpper og en plastikpose) jeg kan se at nu er fostervandet helt klart så det letter humøret lidt :)

Hjemme løber vandet stadig ud af mig og jeg får mig et bad og gjort mig klar til at tage på fødegangen.. Stadig ingen veer....

Kl. 13 ankommer vi til fødegangen og veerne begynder at komme med 2-3 minnutter imellem.. De niver nu men kan sagtens holde dem ud.. Jeg får klyx og kørt en kurve og bliver instaleret på en fødestue..

Kl. 15.30 bliver jeg undersøgt og er 4 cm.. samtidig kan min jdm mærke at der stadig er en hindeblære foran hans hoved med vand i så hun prikker hul på den med klart fostervand og nu går det stærkt. Veerne vælter ind over mig og de gør sindsyg ondt.. Jeg kæmper for at holde fokus på vejrtrækningen mens jeg står på gulvet og læner mig indover sengen og klamrer mig til en sækkepude... Hold kæft hvor gør det bare ondt nu... Jdm spørger om jeg vil i badekar og jeg takker ja... Karet bliver fyldt og jeg hopper i.. Synes ikke det gør en forskel på smerterne men jeg har nemmere ved at slappe af og koncentere mig om vejrtrækningen..

Jdm mærker på mig og holder fingrene derinde under en ve og vupti så havde jeg åbnet mig fra 4 cm til udslettet på en time.. No wonder jeg er i smertehelvede...

Kl. 16.40 begynder presseveerne men jeg presser ikke på den første ve den gisper jeg mig igennem og gør mig klar til at presse mens jeg råber ud i lokalet at jeg skal altså skide nuuuuu... Jdm mente nu bare jeg skulle føde en baby :D

Kl. 16.44 begynder jeg at presse.. Jeg presser så jeg er knaldrød i hovedet og i første ve kommer hovedet og i anden ve kommer kroppen..

Kl. 16.48 er han født efter jeg kun har presset i 4 minutter.. Shiiiit hvor gjorde det også bare ondt...

Nu lå der lige pludselig en lille dreng på min mave som jeg havde ventet alle de måneder på.. Det var helt vildt.. Han var bare så dejlig..

Han var lidt blå men han var også nærmest fløjet ud af mig men han fik stadig 10 i apgarscore..

Nu var det tid til at komme op ad vandet så jeg kunne få født moderkagen på land.. Kl. 17.13 var den også født...

Jeg skulle ikke syes så nu kunne vi slappe af.. Vi fik et et bord ind med flag og brød, frugt, kakao og juice... Det var lige hvad vi trængte til :)

4 timer senere var vi på vej hjem med vores lille nye prins efter en hurtig men skøn fødsel :kuller

Den stolte storesøster synes han er noget så dejlig så nu er vi en familie på 4 :biglove

Har voldsomme veer

op7n1l.jpg

Hovedet er på vej ud

2465fmh.jpg

Så er hovedet ude

v4m2r9.jpg

Så kom han endelig

r91khw.jpg

Ligger dejligt hos mor

1z33w2a.jpg

:biglove

35aobyh.jpg

Så bliver vi vejet

296g8ee.jpg

Og vi bliver målt

1zpoc5u.jpg

Far giver tøj på til hjemturen

2rotlaa.jpg

Så lækker :kuller

1fdd1.jpg

Så er vi pakket og klar

j14uhz.jpg

Min lille prins

4gnk2q.jpg

Den stolte storesøster med sin nye lillebror

23upxsl.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

WOW, hvor gik det bare hurtigt. Godt at det gik så godt, at du ikke skulle sys eller noget.

Tillykke med ham. Han er LÆKKER! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for skøn fødselsberetning og gode billeder - hvor er han bare lækker! :loveshower

Sikke hurtigt det gik! og skønt at du ikke gik i stykker - det lyder som en drømmefødsel.

Jeg synes, det er meget mærkeligt at kigge på dine billeder - nu hvor det er så tæt på for mig, og jeg bliver sat i gang i morgen tidlig. Så er der virkelig ikke lang tid til at det er min tur :rolleyes

Tusind gange tillykke til hele familien :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Iih tak for den fine beretning :) Stort tillykke med lillebror :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det bare en dejlig beretning... Tak for din ærlighed om det hele, for det siger lidt om hvordan det er.. Så har jeg noget at glæde mig til :)

Men skønt det er gået så hurtigt og at det hele er gået godt...

Og rigtig gode billeder...

Håber i nyder den lille mand, for han ser godt nok bare dejlig ud...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er med på en kigger fra august-termingruppen :D

STORT tillykke med din lille søn :) Hvor er han bare sød og lækker- en rigtig lille dejlig mand!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor lyder det da bare som en god fødsel.. Sikke en superføder du er :)

var det planen at du skulle føde i vand? Og kan det anbefales? Går nemlig og overvejer det

Endnu engang tillykke med lillebror han ser skøn ud

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for beretningen og fordi du ville dele det, det er godt nok gået hurtigt :super Og tillykke med vidunderet :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med veloverstået fødsel og lillebror! Han er skøn :loveshower

Må jeg spørge hvorfor du på forhånd vidste hvilken jordemoder du skulle føde med? Jeg kan se du er fra Virum, hvor jeg lige er flyttet til, så jeg er jo lidt nysgerrig ift hvis vi en dag får en lillebrøster ;) Hvor fødte du henne?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Sikke fin han er - stort tillykke med en veloverstaaet foedsel :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for skøn fødselsberetning og gode billeder - hvor er han bare lækker! :loveshower

Sikke hurtigt det gik! og skønt at du ikke gik i stykker - det lyder som en drømmefødsel.

Jeg synes, det er meget mærkeligt at kigge på dine billeder - nu hvor det er så tæt på for mig, og jeg bliver sat i gang i morgen tidlig. Så er der virkelig ikke lang tid til at det er min tur :rolleyes

Tusind gange tillykke til hele familien :loveshower

Iihh ja det bliver spændende :) Rigtig meget held og lykke :) håber du får en dejlig fødsel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor lyder det da bare som en god fødsel.. Sikke en superføder du er :)

var det planen at du skulle føde i vand? Og kan det anbefales? Går nemlig og overvejer det

Endnu engang tillykke med lillebror han ser skøn ud

Nej det var ikke planen jeg skulle føde der men da jeg kom derned spurgte jdm om jeg ville blive der og det ville jeg gerne så det blev til en dejlig vandfødsel... Jeg synes det var rart at føde der så hvis du kommer i kar og er rigtig glad for at være dernede så synes jeg klart du skal prøve at føde der :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med veloverstået fødsel og lillebror! Han er skøn :loveshower

Må jeg spørge hvorfor du på forhånd vidste hvilken jordemoder du skulle føde med? Jeg kan se du er fra Virum, hvor jeg lige er flyttet til, så jeg er jo lidt nysgerrig ift hvis vi en dag får en lillebrøster ;) Hvor fødte du henne?

Jeg arbejder på fødegangen på RH som sosu-assistent så det var en af mine jdm kollegaer der kom ind og fødte med mig :) Det var en aftale vi havde lavet.. Virum hører normalt til Herlev så det er der man som regel skal føde hvis man bor her :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Arrrgh hvor er han vakker-lækker!!! Iiiihh!!! :loveshower :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er han cute!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med den veloverstået og hurtige fødsel..

Hvor ser han da bare lækker ud.. :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med ham igen :) hvor er han bare vakker :) :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for en rigtig god beretning :biglove Er i tvilvl om jeg vil føde i vand, så det er rigtig god læsning :super

Og hvor er han da bare lækker! Mums!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med ham. Hvor er Han bare krammelækker .

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak fordi jeg måtte læse med, sikke en fantastisk (og hurtig) fødsel :)

Stort tillykke med ham, han er godt nok dejlig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

dejlig beretning! Og stort tillykke! Hvor ser han bare dejlig ud! :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak skal i ha :) han er bare sådan en rolig og nem dreng indtil videre..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER