Susanne

Babysvømning

16 indlæg i dette emne

Vi er ved at undersøge muligheden for babysvømning, da vi tænker der godt kan være venteliste. Vi har ikke mulighed for babysvømning i Virum, men hun kan gå i Lyngby Svømmehal. Vi har erfaret, at sæsonen er fra jan-maj og hun skal veje 5kg før hun kan starte. Så vi skal betale for hele sæsonen (jan-maj) selvom hun måske kun kommer til at være der halvdelen eller to tredjedele af tiden eller alternativt skal vi vente helt til næste sæson starter i august. Det er sgu da vildt irriterende, at det er så ufleksibelt! <_<

Er der nogen der vil dele ud af erfaring? Hvor gamle var Jeres børn da de startede? Synes I vi skal sende hende afsted så hurtigt som muligt og så se bort fra den ekstra dyre betaling eller skal vi vente helt til august, hvor hun vil være 7½ måned, eller er det for sent?

Hjælp!? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ihh, jeg er jo babysvoemmetraener - met bedste job ever :)

I kan begynde til babysvoemning, naar Anna er 2 maaneder gammel og/eller vejer 5 kg. Det er derudover vigtigt, at hun er sund og rask og at I ikke starter midt i en eller anden "problemfase", som kolik eller lignende. En veltilpas baby er udgangspunktet. Mange af "mine" babyer startede i 3-maanedersalderen. Men altsaa, fornemmer I at hun er klar, saa er hun klar. Vandet skal vaere ca. 33-34 grader, saa spoerg om det er opfyldt og stabilt.

Jeg haaber I faar en god start og at Anna bliver glad for det! Du spoerger bare :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du behøver jo ikke at vente med at tage i svømmehallen med hende til hun er 7 1/2 mdr. Er der ikke mulighed for blot at benytte babybassinet selv?

I Frederiksberg Svømmehal, der booker man sig ind i babybassinet for en halv time af gangen og så kan man ellers plaske rundt med sin baby. De havde også først holdstart her i januar, så jeg har bare selv plasket med ham :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad koster det? For en sæson?

Jeg tænker jeg også bare ville starte med at tage afsted selv :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

PS. jeg synes det er sent at starte 7 1/2, hvis man har mulighed for at starte foer

- "men det er aldrig for sent", hoe, hoe ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gik selv et ½ år med den lille i Bullerup på Fyn, kan absolut anbefales.

For dem der ikke bor på Fyn, er her en oversigt over babysvømning i danmark :)

Babysvømning i Danmark

mvh

Lene

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tiderne til babysvømning i omegnen passede rigtig dårligt for os herhjemme, så vi tager bare selv afsted når vi synes, og det har vi fået rigtig meget ud af :)

Evt. kunne man købe bogen babysvømning, for at få tips til hvad man kan gøre med baby i vandet.....

Jeg synes det ville være rigtig synd at vente til 7 1/2 måned.... Men også rigtig surt at betale for noget man ikke kan bruge :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan helt sikkert godt selv tage afsted, men det er maaske vigtigt at faa en proevetime med en instruktoer, saa man ved hvordan baby skal/kan holdes.

Jeg vil altsaa ogsaa gerne scanne noget materiale ind, hvis det er... det bliver bare sidst i januar og forudsat at min svigerinde stadig har mit materiales, om hun laante for snart 3 aar siden :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmfr, det er da super-ufleksibelt! Der hvor jeg går, der betaler man for de gange, man deltager, det vil sige, at jeg i efteråret fx først kom på holdet 2. gang, så regulerede de blot prisen for mig. Det kan du selvfølgelig ikke bruge til noget <_<

Vi startede, da Filippa var ca 3½ måned - jeg skulle lige tage mig sammen og være klar. Jeg synes klart, at det ville være synd at vente helt til august, men det er selvfølgelig også surt at betale for noget, man ikke kan deltage i... Der må I gøre op med jer selv, hvad I helst vil. Hvis I venter, er der jo mulighed for selv at tage i svømmehallen - det har jeg ikke prøvet, og er glad for at gå på hold, fordi jeg synes, at man bliver bevidst om nogle ting i forhold til baby, som jeg nok ikke ville have tænkt over. Man kan selvfølgelig gøre lidt forarbejde, fx med den bog, der omtales, så man ved lidt om, hvad for en kæmpe oplevelse, det er for baby at være i svømmehallen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi begyndte da Ronja rundede de 5 kg og det var hun 2,5 mdr ca. Jeg går samme sted som Tumlepigen, og begyndte også først et par gange inde på et hold fordi hun lige skulle være tung nok. Der regulerede de bare prisen. Har du prøvet at gøre om de kan gøre det?

Vi betaler også kun for 10 gange af gangen og det synes jeg er dejligt for ikke at binde sig.

Vi har en enkelt gang været i svømmehallen selv og det var super hyggeligt, men jeg er glad for at vi har været på hold så jeg vidste hvad der er godt at lave. Men som sagt er der også bøger om babysvømning.

Jeg et rigtig glad for vi er i gang nu. Jeg ville helt sikkert synes 7,5 mdr. var for sent.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle Jeres svar! :lovebk

Jeg har ikke fået ringet til dem - det må jeg få gjort i næste uge! Jeg synes helt sikkert også det er for sent at vente helt til august. Jeg ved godt vi bare selv kunne tage afsted, men jeg kender mig selv godt nok til at vide, at det vil være en kamp for mig at få det gjort og at jeg vil have dårlig samvittighed hele tiden <_< Men hvis det er noget vi 'går til' og har betalt for, vil det være nemmere for mig.

Jeg må ringe og spørge dem om de ikke kan finde lidt fleksibilitet frem :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihh, jeg er jo babysvoemmetraener - met bedste job ever :)

I kan begynde til babysvoemning, naar Anna er 2 maaneder gammel og/eller vejer 5 kg. Det er derudover vigtigt, at hun er sund og rask og at I ikke starter midt i en eller anden "problemfase", som kolik eller lignende. En veltilpas baby er udgangspunktet. Mange af "mine" babyer startede i 3-maanedersalderen. Men altsaa, fornemmer I at hun er klar, saa er hun klar. Vandet skal vaere ca. 33-34 grader, saa spoerg om det er opfyldt og stabilt.

Jeg haaber I faar en god start og at Anna bliver glad for det! Du spoerger bare :)

hmm, det undrer mig, jeg har altid hørt at de sagtens kan starte fra de vejer 4 kg, så længe navlen er tør.... vi startede med lille Astrid i sidste uge, da vejede hun ca. 4,5 kg, og var 8 uger gammel.... og det går super fint, i dag dykkede hun for første gang.... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hmm, det undrer mig, jeg har altid hørt at de sagtens kan starte fra de vejer 4 kg, så længe navlen er tør.... vi startede med lille Astrid i sidste uge, da vejede hun ca. 4,5 kg, og var 8 uger gammel.... og det går super fint, i dag dykkede hun for første gang.... :)

Det er vist forskelligt fra svømmehal til svømmehal. Der hvor vi går anbefaler de også 5 kg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg håber det er okay jeg lige låner denne tråd. Hvornår er det "for sent" at lade en bebs starte til baby svømning?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg håber det er okay jeg lige låner denne tråd. Hvornår er det "for sent" at lade en bebs starte til baby svømning?

Jeg vil ikke sige der er noget der er "for sent". Vi startede tidligt med Ronja, men de fleste babyer på holdet er 2-4 måneder ældre end hende :)

Hvis I har lyst og overskud så synes jeg helt sikkert bare det er at komme afsted :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Leo var otte mdr da jeg fik taget mig sammen til at komme afsted. Han elskede det, så tror aldrig det er for sent :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER