smiley30

Putteritualer søges...

12 indlæg i dette emne

Hejsa. Vinhr et ørebarn som er ved at drive os til vanvid... Hun er 7 mdr gl og vil bare ikke sove. Meget lidt om dagen og natten er næsten uden søvn hvis hun ikke sover i vores seng... Er ude af mig selv og har prøvet aaaaaaalt...

Hvordan putter I jeres børn? Og hvordan har I vendt jeres af med at sove i sengen hos forældrene????

Smiley30

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hejsa jamen vi gør det at kl ca18 sidder han og får grød samtidig med at vi spiser også der efter så kommer han i et dejligt varmt bad og bliver nusset om også får han nattøj på, og leger lidt indtil kl er20 så putter jeg ham i hans egen seng,( 20 min inden jeg ligger ham i seng der tænder jeg et varme tæppe under hans dyne så sengen er lun ( på niv.1 ) så tænder jeg hans baby alarm hvor jeg spiller den samme melodi hver gang han skal sove, også giver jeg ham en flaske han kan falde til ro til, også falder han i søvn også får han sutten også sover han, skal lige sige min søn er 4.5 mdr..

Du skal bare finde en ting eller flere ting som du skal gøre hver gang barnet skal sove også vender banrnet sig til at når den Els. En bestemt sang så ved barnet at nu skal jeg sove og falder til ro,men vi gør gerne at en halv time inde senge tid så sætter vi tempoet ned så han falder til ro, et meget aktiv( meget stimuleret) barn det er svært at få til ro,

Håber du kunne bruge noget af det smiler

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa jamen vi gør det at kl ca18 sidder han og får grød samtidig med at vi spiser også der efter så kommer han i et dejligt varmt bad og bliver nusset om også får han nattøj på, og leger lidt indtil kl er20 så putter jeg ham i hans egen seng,( 20 min inden jeg ligger ham i seng der tænder jeg et varme tæppe under hans dyne så sengen er lun ( på niv.1 ) så tænder jeg hans baby alarm hvor jeg spiller den samme melodi hver gang han skal sove, også giver jeg ham en flaske han kan falde til ro til, også falder han i søvn også får han sutten også sover han, skal lige sige min søn er 4.5 mdr..

Du skal bare finde en ting eller flere ting som du skal gøre hver gang barnet skal sove også vender banrnet sig til at når den Els. En bestemt sang så ved barnet at nu skal jeg sove og falder til ro,men vi gør gerne at en halv time inde senge tid så sætter vi tempoet ned så han falder til ro, et meget aktiv( meget stimuleret) barn det er svært at få til ro,

Håber du kunne bruge noget af det smiler

Kommer han i bad hver dag?? Kunne være jeg skulle prøve det med Maliva

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa jamen vi gør det at kl ca18 sidder han og får grød samtidig med at vi spiser også der efter så kommer han i et dejligt varmt bad og bliver nusset om også får han nattøj på, og leger lidt indtil kl er20 så putter jeg ham i hans egen seng,( 20 min inden jeg ligger ham i seng der tænder jeg et varme tæppe under hans dyne så sengen er lun ( på niv.1 ) så tænder jeg hans baby alarm hvor jeg spiller den samme melodi hver gang han skal sove, også giver jeg ham en flaske han kan falde til ro til, også falder han i søvn også får han sutten også sover han, skal lige sige min søn er 4.5 mdr..

Du skal bare finde en ting eller flere ting som du skal gøre hver gang barnet skal sove også vender banrnet sig til at når den Els. En bestemt sang så ved barnet at nu skal jeg sove og falder til ro,men vi gør gerne at en halv time inde senge tid så sætter vi tempoet ned så han falder til ro, et meget aktiv( meget stimuleret) barn det er svært at få til ro,

Håber du kunne bruge noget af det smiler

Kommer han i bad hver dag?? Kunne være jeg skulle prøve det med Maliva

Men de må da ikke komme i bad hver dag? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men de må da ikke komme i bad hver dag? :unsure

Det er også det jeg tænkte.. Men de aftner hun ikke kommer i bad, der mangler hun noget i sit putteritual og det er drønirriterende for mig.

Det resultere i at vi hver anden dag kan kæmpe med en overtræt baby til klokken 2-3 stykker, hvoe imod ved et aften bad drejer det sig om 30 min - 2 timer...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er også det jeg tænkte.. Men de aftner hun ikke kommer i bad, der mangler hun noget i sit putteritual og det er drønirriterende for mig.

Det resultere i at vi hver anden dag kan kæmpe med en overtræt baby til klokken 2-3 stykker, hvoe imod ved et aften bad drejer det sig om 30 min - 2 timer...

Ja jeg gad også godt at putte ham i bad hver aften, for han bliver så dejlig træt af det ;)

Men så vidt jeg husker må de kun komme i bad 2-3 gange om ugen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kommer han i bad hver dag?? Kunne være jeg skulle prøve det med Maliva

Hejsa nej han kommer i bad ca 2 gange om ugen men de dage han ikke kommer i bad der efter aftens maden der kommer han hen på legetæppet også siger han selv til når han er træt også putter jeg ham smiler

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er flere i min mg der smider deres unger i bad hver dag og jeg overvejer godt nok også at begynde på det med Ronja som en del af putteritualet. Hun elsker det og det får hende til at slappe af.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er flere i min mg der smider deres unger i bad hver dag og jeg overvejer godt nok også at begynde på det med Ronja som en del af putteritualet. Hun elsker det og det får hende til at slappe af.

Sebastian elsker det os mega meget, men jeg har fået afvide at man ikke må bade dem så tit pga deres sarte hud..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok....det er også lidt det jeg har hørt og derfor jeg ikke gør det fast endnu. Men jeg tænker så længe man ikke bruge sæbe, olier og lign. så kan jeg ikke helt se hvordan det kan skade. Men det kan godt være jeg tager fejl.

Jeg skal alligevel have fat i min sp så hende har jeg tænkt mig at spørge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok....det er også lidt det jeg har hørt og derfor jeg ikke gør det fast endnu. Men jeg tænker så længe man ikke bruge sæbe, olier og lign. så kan jeg ikke helt se hvordan det kan skade. Men det kan godt være jeg tager fejl.

Jeg skal alligevel have fat i min sp så hende har jeg tænkt mig at spørge.

Lyder som en god ide smiler, der er så mange meniger om det, jeg har hørt så mange ting om alt det med børn, men jeg følger mit hjertelig gør ting med måde så kan det ikke gå galt smiler men jeg bader ham 2-3 om ugen altså søndag- søndag og da jeg var til 5 mdr vac. Der roste lægen mig at hans hud var så flot,. Man skal jo tænke på at vand og håndklæde det slider jo meget på så sart hud, jeg fyntørre os ham altid efter bad ( ik med fuld varme) sån jeg ved at han er helt tør over det hele og i alle dullerne smiler

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige for at svare på spørgsmålet om bad - ja de må gerne komme i bad hver dag, hvis deres hud kan holde til det.

hvis ikke, så stopper man self. med det.

men lad være med at putte sæbe i hver gang.

Her er vores børn i bad hver 2 - 3 dag.

Hvis tiden/overskudet var til det, så havde de også fået lov

til at komme i bad hver dag.

Ang. putte ritual herhjemme, ja så har vi jo 2 stk, der skal i seng.

Vi spiser ved 18 tiden, leger herefter - den mindste får lov til at kravle rundt lidt uden tøj.

- blir vasket, kommer i nattøj og leger så lidt igen.

omkring kl. 19.30 gør vi så klar til at putte.

Jamie puttes imens søster får børstet tænder. (sådan er det jo når man ikke selv har nogen endnu :blink )

Han kommer i sin uld sovepose, får sin sut og nusseklud, så slukker vi lyset sammen og så ligger jeg ham i sin seng...

siger godnat og sov godt :)

Jeg lader døren stå på klem, så der stadig er lidt lys...

han kan godt brokke sig lidt og skal også lige op og sidde et par gange eller 3.

men jeg går ind og ligger ham ned, uden at snakke til ham.

og så falder han i søvn i løbet af 10min.

Ja, han sover så forresten på sit eget værelse i tremmesengen - han kom derind, da han begyndte at sove igennem ved 5-6mdrs alderen.

og det har kørt på skinner siden - han har ikke sovet i vores seng en eneste gang siden.

Meeen selvom det hele nok lyder så nemt, så har det ikke altid været det.

For selvom han blir puttet og falder i søvn, så kan han godt vågne igen efter en time, fordi han skal bøvse.. heldigvis er det ved at blive bedre, men vi har kunnet bruge flere timer på at bøvse med ham før.

Specielt når han havde fået en flaske til nat, så var putningen helt umulig.

men efter den er droppet, så er det blevet en del nemmere.

og med søster var det en helt anden historie. et kæmpe putte mareridt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER